Pokud by za něj v příštím roce nezískala zhruba sto milionů korun, ocitl by se rozpočet města v krizi. Musí totiž splácet velké úvěry. Dluhy Liberce nyní přesahují dvě miliardy korun. "Zájemce o letiště máme," řekla primátorka Martina Rosenbergová.
Na konci listopadu představila realitní makléřka Iva Löfflerová plány soukromého investora na vybudování mezinárodního letiště. Zájemce, jehož jméno odmítla sdělit v obavě z negativních reakcí veřejnosti, chce v Liberci vybudovat 1 200 metrů dlouhou přistávací dráhu.
V Liberci by tak mohla přistávat letadla až do 25 tun, která mohou přepravit až 40 pasažérů. Provoz by měl být celoroční a letadla by mohla přistávat i v noci.
Město by v roce 2013 rádo prodalo i Technické služby. Jejich hodnota se pohybuje okolo sta milionů korun. "Soutěž, z níž vzejde nový majitel, by mohla skončit přibližně za rok," dodal ekonomický náměstek primátorky Jiří Šolc.
Pro uchazeče o Technické služby jsou nejcennější zakázky, které jim dává město při zimní a letní údržbě ulic a chodníků. Záměry na prodej letiště a Technických služeb schválila zatím městská rada a její rozhodnutí musí ještě posvětit zastupitelstvo.
Pokud se podaří Technické služby prodat, podle primátorky Liberec nepoužije utržené peníze na provoz města. Nechá si je jako rezervu. Liberec už v minulosti opakovaně uvažoval o prodeji a stejně tak od toho záměru zase ustupoval.
Před šesti lety zde chtěl kupec vybudovat velké mezinárodní letiště, projekt se však neuskutečnil. Další z pokusů se uskutečnil předloni. Z prodeje sešlo krom jiného i kvůli odporu Liberečanů. Ještě nikdy ovšem nepotřebovalo město peníze tak, jako nyní.