Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Liberec získal na tramvajovou trať 150 milionů, nyní o ně může přijít

  12:42aktualizováno  12:42
Liberecký Dopravní podnik může přijít o evropskou dotaci 150 milionů korun určenou na stavbu tramvajové tratě na sídliště Rochlice. Od projektu kvůli nedostatku peněz ustoupil, místo něj by opravil trať na Jablonec. Přišel by tak ale o celou dotaci.

Takto má vypadat tramvajová trať na liberecké sídliště Rochlice. Dopravní podnik však nemá na stavbu dostatek peněz. | foto: Vizualizace: CTECH

Dopravní podnik chce opravit trať na Jablonec ve vratislavickém úseku. Ale právě v tom může být problém. O zhruba 170 milionů, které bude rekonstrukce kolejí mezi Novou Rudou a zastávkou Lékárna stát, se bude muset znovu ucházet. Projekt nejde přepsat.

"Dopravní podnik má dotaci na stavbu tratě do Rochlice schválenou, je před podpisem. Ale jistou ji bude mít jen tehdy, pokud trať postaví tak, jak to má napsáno v projektu. Není možné udělat v rámci projektu takové změny, aby šlo o jinou trať. Taková změna by způsobila, že nakonec nebude dotace přidělena," vysvětlila mluvčí rady regionu soudržnosti Severovýchod Eva Jouklová.

Jak uvedla, pokud by šlo o úplně jiný projekt, musí Dopravní podnik znovu zažádat o dotaci. "Bude to velký problém, protože prioritní osa, která je zaměřená na dopravu a dopravní obslužnost, je vyčerpaná. Pro tuto chvíli není v plánu vyhlašování dalších výzev," upozornila mluvčí.

Ředitel Dopravního podniku Jiří Veselka je ale přesvědčený, že se peníze na opravu vratislavického úseku tratě podaří získat.

Oprava tratě na Jablonec může začít příští rok

"Peníze tam fyzicky jsou, jsou určeny na kolejovou dopravu v nadregionálních centrech. A ani Pardubice ani Hradec nemají kolejovou dopravu. Věříme, že peníze znovu vysoutěžíme," uvedl Veselka.

Takto by v budoucnu měla vypadat tramvajová trať na liberecké sídliště Rochlice.

Stavba tratě až na sídliště Rochlice je ještě příliš "velké sousto". Zapotřebí je postavit asi kilometr kolejí za půl miliardy korun. Dopravní podnik sice na první etapu získal 150 milionů korun, má ale problémy zajistit spolufinancování. Peníze by stačily jen na šedesát procent tratě, která by ale nic neřešila. (více zde)

Naproti tomu na jablonecké trati by byly podle Dopravního podniku v tuto chvíli lépe využity. Úsek Nová Ruda - Lékárna by se zdvoukolejnil, trať by se také připravila pro přechod na široký rozchod. Vznikly by například i bezpečnější přejezdy. Dopravní podnik by chtěl s opravou začít hned na začátku příštího roku. "Máme už připravenou dokumentaci," doplnil Veselka.

Opravu tratě vidí jako rozumnější řešení i opoziční zastupitel Jan Korytář. "Stavět trať jen do půlky za situace, kdy se neví, jak to bude dál, se mi nezdá rozumné. Na druhou stranu městu chybí dlouhodobý investiční výhled," upozornil Jan Korytář.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.