Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Libercem pojedou nové bezbariérové autobusy. Vyjdou takřka na sto milionů

  6:50aktualizováno  6:50
Do sedmnácti nových autobusů pohodlně nastoupí rodiče s kočárkem či lidé na invalidním vozíku. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou chce pořídit bezbariérové vozy do dvou let.

Autobusový a tramvajový terminál v liberecké Fügnerově ulici. Ilustrační snímek | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Autobusy vyjdou na téměř čtyřiadevadesát milionů korun, peníze na ně chce společnost získat z dotací. Největší naději vidí v programu na pořízení nízkoemisních vozidel pro veřejnou dopravu.

„Projekt nákupu autobusů rozvrhneme do více etap. Dodávka devíti bezbariérových vozů je v plánu v příštím roce, zbylých osm pak v roce 2018. Všechny autobusy budou dvounápravové třídveřové na stlačený zemní plyn,“ upozornil Tomáš Kysela (ANO), náměstek libereckého primátora pro technickou správu majetku.

Každý z vozů stojí zhruba pět a půl milionu korun. Dopravní podnik posílá na cesty 160 autobusů, z toho asi dvě třetiny nízkopodlažních. A radní by rádi, aby ve městě jezdily bezbariérové všechny a všechny byly na zemní plyn.

„V současné době zkouší dopravní podnik i elektrobus, mají ho zapůjčený zadarmo na testovací jízdy, ale není tady moc možností na rychlostní doplnění, takže uvidíme, jak se osvědčí a hlavně, jaká budou paliva v blízké budoucnosti,“ zmínil náměstek.

Primátor si nemyslí, že by měl elektrobus v Liberci smysl

Primátor Liberce Tibor Batthyány si ale nemyslí, že by měl provoz elektrobusu v kopcovitém Liberci smysl.

„V rovinatých městech, jako je Plzeň nebo Hradec, to možná může nějaký efekt mít, ale tady u nás o tom pochybuji. Ono totiž elektromobil nebo elektrobus nejsou vůbec ekologická vozidla,“ podotkl primátor.

To potvrdil i jeho náměstek Kysela. Podle něj je elektroautobus sice výborná věc, co se týče provozu, ale velké nedostatky vidí v likvidaci starých akumulátorů.

„Pro životní prostředí jsou velkou zátěží, navíc tu elektrickou energii je potřeba někde vyrobit,“ vysvětlil Tomáš Kysela.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.