Dopravní podnik nemusí vracet ani druhou dotaci, kterou před lety získal na modernizaci tramvajové tratě v Liberci (ilustrační snímek).

Dopravní podnik nemusí vracet ani druhou dotaci, kterou před lety získal na modernizaci tramvajové tratě v Liberci (ilustrační snímek). | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Dopravní podnik nemusí vracet dotaci. Přes sto milionů zůstane v Liberci

  • 0
Dopravní podnik nemusí vracet ani druhou dotaci, kterou před lety získal na modernizaci tramvajové tratě v Liberci. Přitom nešlo zrovna o malou částku. Rada regionálního operačního programu chtěla zpátky téměř 111 milionů korun.

Rada vytýkala, že společnost při rekonstrukci tratě rozdělila nezákonně zakázku na dvě a porušila tím rozpočtovou kázeň. Ve prospěch dopravního podniku nyní rozhodlo ministerstvo financí coby odvolací orgán.

Už v dubnu letošního roku přitom resort vynesl stejný verdikt i v případě osmdesátimilionové dotace, která šla na stavbu trati v úseku Fügnerovy, Mlýnské a Klicperovy ulice. Na ni pak navázala další etapa vedoucí až k ulici U Lomu. Dohromady tak mohl dopravní podnik přijít o 190 milionů korun.

Dluh by ohrozil další dotace

„Byla to pro nás velká hrozba, která by navíc ohrozila další investice. Pokud bychom totiž dlužili peníze státu, těžko bychom mohli čerpat nové evropské dotace,“ uvedl ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou Luboš Wejnar.

Proti rozhodnutí ministerstva už není možné odvolání.

„Naše tříleté snažení tak nepřišlo vniveč. Námitky, které jsme proti porušení rozpočtové kázně podávali, se ukázaly jako oprávněné, i když nás analýzy stály statisíce. Hrozilo nám, že budeme muset zaplatit nejen 190 milionů, ale k tomu i penále, které by bylo ve výši sto procent částky,“ doplnil ředitel.

Rozhodnutí ministerstva tak vedení dopravního podniku potěšilo zvláště nyní, kdy stojí před plánovanou rekonstrukcí trati v Rumunské ulici. Chystá ji na příští rok, ta poslední proběhla před více než dvaceti lety.

Ulice, kde jsou koleje uložené v panelech, dostane nový asfaltový povrch a i díky tomu se sníží hlučnost. Modernizace trati vyjde zhruba na pětašedesát milionů korun a dopravní podnik na ni chce získat hlavně evropské peníze.