Bývalý radní Libereckého kraje Martin Sepp.

Bývalý radní Libereckého kraje Martin Sepp. | foto: MAFRA

Liberecký kraj nemá na školy, ale za mediální agenturu utrácí statisíce

  • 15
Na školství Liberecký kraj peníze nemá, na propagaci ano. Odbor dopravy Libereckého kraje si najal služby PR agentury, ač má své vlastní tiskové oddělení. Peníze navíc vyhazuje i za reklamy v médiích.

Nemáme peníze, musíme šetřit, když nezavřeme školy, přijdeme o půl miliardy. To se stále hlasitěji ozývá z Libereckého kraje. I přesto si odbor dopravy najal od ledna marketingovou agenturu Tandem com, které platí ročně kolem 600 tisíc korun.

"O najmutí PR agentury nevím, s tím se nám krajská rada nesvěřuje. Budu ale požadovat přehled prací, které pro kraj udělala. Je to další nesystémové utrácení krajských peněz na údajnou propagaci kraje," tvrdí starosta Hrádku nad Nisou Martin Půta.

"Nemám k tomu co říci. Vůbec nevím, že tady něco takového existuje," uvedl tiskový mluvčí Libereckého kraje Jiří Langer.

Na tiskovém oddělení kraje jsou tři lidé. Na co agenturu?

MF DNES se proto zeptala náměstků hejtmana pro dopravu Martina Seppa a ekonomiku Zdeňka Bursy, proč si rezort dopravy najal agenturu, když jsou v tiskovém oddělení kraje tři lidé. V odpovědi, kterou poslali - a evidentně ji sepsala "půvabným" jazykem majitelka Tandem com Jitka Dvorská, se mimo jiné píše: "Resort dopravy se rozhodl pro rozšíření svých aktivit v rámci komunikace s veřejností prostřednictvím individuální spolupráce s externí společností."

Přestože "rozšířená spolupráce v rámci komunikace" trvá již téměř tři měsíce, první zprávu vypracovala Jitka Dvorská zřejmě až na dotaz MF DNES 16. března týkající se rozbité silnice u luhovské křižovatky. Odpověď přišla za dva dny. Za 41 tisíc korun bez DPH měsíčně jde o prvotřídní výkon.

"Pokud odbor dopravy neví za co utratit půl milionů, navrhnu náměstkovi Seppovi, aby vyrazil do některé z obcí postižených povodní a opravil za ně nějaký mostek nebo úsek důležité komunikace. Při devadesátiprocentním podílu státu by tak šlo spolufinancovat opravu za pět milionů. Možná by to pro obyvatele kraje znamenalo víc, než propagovat odbor dopravy. Ostatně děravé silnice mu dělají reklamu už teď," dodal starosta.

Šest set tisíc za roční služby pochybné agentury není jediné vyhazování peněz, kterého se podle opozice kraj nyní dopouští. Náměstek pro školství Radek Cikl rozjel ve velkém placenou reklamu v médiích, ve které obhajuje optimalizaci školství. "Poslal jsem náměstkovi dotaz, kolik to stojí a z jakých peněz to jde. Prý mi odpoví v zákonné lhůtě," řekl Martin Půta.