"Myslím, že nasazení této tramvaje je krok skoro o třicet let zpátky, kdy se nám tady vše klepalo. A když teď projede ta nová, zase drnčí okna i skleničky," vysvětlil Josef Kronďák, jenž bydlí na ulici 5. května již desítky let.
Podle něj je zvláštní, že nové tramvaje, které jezdí po Liberci dvakrát za hodinu, jsou slyšet už od dvě stě metrů vzdáleného Šaldova náměstí.
"Já tady bydlím celý život, moji rodiče od roku 1935, a pamatuji, když přijely v osmašedesátém roce ruské tanky. Bylo to stejné dunění," říká jeho žena Daniela.
Liberecká radnice ani Dopravní podnik žádné hromadné stížnosti nezaregistrovaly. "Přišla pouze jedna stížnost od obyvatele ulice 5. května, který ji v minulém týdnu adresoval přímo odbornému řediteli panu Lavičkovi," řekla tisková mluvčí dopravního podniku Martina Poršová.
Ledová tramvajNákup nové liberecké tramvaje, které se říká podle barvy ledová, kritizovala radniční opozice. Především fakt, že minulé vedení Dopravního podniku ještě před svým odvoláním podepsalo na poslední chvíli smlouvu na odběr osmi "stavebnic" tramvají za 320 milionů korun. |
Stížnost odeslal právě Kronďák. Odpověď ještě nedostal, proto počká ještě dva měsíce a začne organizovat petici. "Vůbec se nebojím, že bych jich nesehnal dost, protože v naší ulici jsou naštvaní všichni. Když něco s duněním a hlukem neudělají, budeme v petici požadovat stažení této tramvaje z provozu."
Stejně se na to dívá Jitka Adamová, která bydlí o dům dál. "Samozřejmě, že se k petici připojíme. Bydlím tady desítky let, tak jsem už na normální tramvaje zvyklá, někdy je ani nevnímám. To se zásadně změnilo. Dcera bydlí v Ruprechticích nad kostelem a když sem přijede, ptá se, jak tady můžeme bydlet."