Na MS v Harrachově se představí i skokan Roman Koudelka

Na MS v Harrachově se představí i skokan Roman Koudelka | foto: AP

Šampionátu v letech chybí reklamní smršť, lituje skokan Pavel Ploc

  • 6
Místo reklamní smrště, která by vynesla harrachovské mistrovství světa v letech na lyžích mezi vrcholy roku, bylo zatím spíš ticho po pěšině. Pořadatelé šampionátu však tvrdí, že na propagaci mají půl milionu a dělají za to maximum.

Legendární harrachovský skokan a letec Pavel Ploc si však myslí, že pořadatelé mohli udělat pro propagaci šampionátu víc. Mistrovství začíná v Harrachově už ve čtvrtek 13. března.

"Před olympiádou v Soči jsem s prezidentem organizačního výboru Rostislavem Jozífkem mluvil a řekl jsem mu, že propagace mistrovství světa v letech se mi zdá slabá nebo vůbec žádná," řekl Ploc.

Jozífek mu odpověděl, že po olympiádě se rozjede bombastická reklamní kampaň. "Říkám si ale, jestli teď už není pozdě. I moji známí se diví, proč se o mistrovství mluví mezi lidmi zatím tak málo," říká Ploc.

Všiml si atraktivního televizního spotu na mistrovství světa, ale uvítal by, kdyby ho hlavně v Libereckém kraji doprovázela masivní propagace na billboardech a na plakátovacích plochách.

"Hlavně v Harrachově by měla být reklama na mistrovství světa všude," dodal Ploc.

Jozífek bere upoutávky v České televizi za mnohem důležitější než klasickou billboardovou a plakátovací kampaň.

"Spot v České televizi se nám osvědčil při Světovém poháru v letech," upozornil Jozífek.

"Teď před mistrovstvím světa běží ve velmi zajímavých vysílacích časech. Upoutávky jsou i na Radiožurnálu. Billboardy nezasahují tolik lidí jako dřív. Když jedu autem do Prahy, všimnu si kolem dálnice nanejvýš reklamy na koncert nějakých slavných kapel jako třeba Iron Maiden."

Náměstkyně hejtmana pro sport Zuzana Kocumová souhlasí spíše s Plocem než s Jozífkem.

"Reklamní spot v České televizi se mi líbí, je hezky udělaný, ale klasická propagace na plakátech a billboardech svůj význam určitě ještě neztratila," podotkla Kocumová.

Pořadatele ze společnosti CS Ski, jež patří lyžařskému svazu, stojí harrachovský šampionát 70 milionů korun.

"Na reklamu jsme nemohli dát víc než půl milionu korun," připustil Jozífek. "Neopustili jsme však ani billboardovou kampaň. Soustředili jsme ji však hlavně do Prahy a Středočeského kraje, kde se o mistrovství světa v letech neví tolik jako v Libereckém kraji."

V kraji propaguje MS jedenáct billboardů

V Praze běží upoutávky v metru a šampionát tam připomínají polepené telefonní budky. Ve velkých českých městech si organizační výbor pronajal pro propagaci mistrovství světa jedenáct velkých obrazovek.

Upoutávky dostal rovněž do více než 400 tuzemských škol. Podle Jozífka se velkoplošná reklama na harrachovské lety dá najít také v Libereckém kraji.

"Máme na jeho území jedenáct billboardů," konstatoval Jozífek. "Vylepili jsme také plakáty. Přímo v Harrachově jsme rozmístili čtyři velké panely - dva v centru, jeden na silničním obchvatu a jeden na vjezdu do města u fotbalového hřiště. Na harrachovských pouličních lampách visí dvacet osm oboustranných reklam."

Jozífek tvrdí, že navzdory omezenému rozpočtu na propagaci panuje mezi fanoušky značný zájem hlavně o sobotní lety, jimiž vyvrcholí dvoudenní závod jednotlivců.

"V předprodeji jsme už prodali více než polovinu z patnácti tisíc nabízených vstupenek," shrnul Jozífek.