Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muzeum historických tramvají je plýtvání peněz, míní liberecká opozice

  8:28aktualizováno  8:28
Plýtvání penězi. Tak hodnotí opoziční sdružení Změna pro Liberec plánovanou výstavbu Centra historie tramvajové dopravy, které vyroste v areálu výstaviště. Muzeum má stát 80 milionů korun, navýšení z 52 milionů odsouhlasil řídící výbor, který rozhoduje o projektech Integrovaného plánu rozvoje města.

Historická tramvaj v ulicích Liberce | foto: Boveraclub

Opozice tvrdí, že je tento projekt zářným příkladem nesrozumitelného a nevýhodného hospodaření Dopravního podniku, který nedokáže uhlídat ani tučně placené devítičlenné představenstvo. (o jeho odměnách čtěte zde)

"Často si kladu otázku, za koho vedení města vlastně kope, pro koho připravuje nepotřebné projekty. Na co město potřebuje muzeum tramvají, když nemá peníze na opravu škol, hřišť, parků ani na prodloužení tramvajové linky do Rochlic," říká Zuzana Kocumová, zastupitelka za Unii pro sport a zdraví.

Podle ní neobstojí ani argument náměstka pro ekonomiku Jiřího Šolce, že se jedná o soukromý podnik, takže jeho spolufinancování prý městskou kasu nezatíží.

O muzeu není rozhodnuto

"Kdo financuje Dopravní podnik? Město. Takže těch dvanáct milionů spoluúčasti (projekt z 85 procent hradí EU - pozn. aut.) zaplatí zase jen obyvatelé Liberce. Buď ze svých daní prostřednictvím městského rozpočtu, nebo ve zvýšeném jízdném," vysvětluje Josef Šedlbauer, bývalý člen dozorčí rady Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce (DPMLJ).

Opozice dále upozorňuje na rozpor, že Dopravní podnik snížil v Liberci během několika měsíců počet spojů o deset procent, aby na druhou stranu utrácel miliony za muzeum pro pár nadšenců. (o omezení spojů více zde)

"Myslím, že nic není rozhodnuto. Je naprosto legitimní se ptát, jestli v současné době napjatých veřejných prostředků tuto stavbu potřebujeme. Příští týden tento problém přednesu na představenstvu a budeme se o tom bavit. Já osobně si myslím, že na realizaci centra není vhodná doba, ale je to můj osobní názor," reagoval na kritiku opozice Roman Šotola, předseda představenstva DPMLJ.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hlavní vjezd do areálu jablonecké nemocnice.
Jablonec chce pavilon intenzivní medicíny, poradí si i bez slíbené dotace

I když stát letos nepošle padesátimilionovou dotaci, Jablonec chce stavět nový pavilon intenzivní medicíny. Peníze je město připraveno dát i ze svého rozpočtu.  celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
TECHNIK KVALITY

Grafton Recruitment Praha
Liberecký kraj
nabízený plat: 35 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.