Liberecké nádraží se má proměnit v nádraží na evropské úrovni. "Rekonstruována byla odbavovací hala, ale také zázemí zaměstnanců a komerční prostory. Nové jsou mimo jiné i rozvody elektřiny, vody, tepla a vzduchotechniky," popisuje mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
PŘEMĚNA NÁDRAŽÍNáklady na rekonstrukci se vyšplhaly přibližně na 48 milionů korun, většina financí pochází z prodeje majetku Českých drah. Přestavba byla zahájena v prosinci 2009. Dokončení plánují České dráhy v průběhu letošní zimy. |
Cestujícím se zkrátí i doba čekání u pokladen. Bude jich víc. "Budou zde i pokladny a zvláštní pracoviště soukromých dopravců, kteří v kraji působí," dodává Šťáhlavský. V kraji působí například německá společnost Vogtlandbahn, která bude po deset let jezdit na trati z Liberce přes Hrádek nad Nisou a Žitavu do Varnsdorfu.
S podchodem nádraží se nic nedělo přes 40 let
"Rekonstrukce je opravdu důležitá, protože podchody jsou ve velmi špatném stavu a nikdo s nimi nic nedělal více než čtyřicet let," řekl při zahájení rekonstrukce liberecký náměstek vrchního přednosty Václav Homola.
S dokončováním stavebních prací končí také problémy vozíčkářů a handicapovaných lidí. Při pracích na příjezdovém podchodu totiž nemohli jezdit výtahem a staveniště museli složitě obcházet.
Liberecké nádraží není jediné, které prošlo proměnou. V letošním roce byla již otevřena stanice v Jablonci a v minulých letech byla opravena například nádraží v Rychnově či Tanvaldu.