Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Díky speciální výhybně pustí na trať z Liberce do Polska více vlaků

  17:05aktualizováno  17:05
Výhybka sama pozná, ze které strany přijíždí vlak a navede jej na výhybnu. Na tomto principu, kterého využívají tramvajové tratě, bude fungovat nová výhybna v Harrachově. Práce skončí ještě letos. Jedná se o nezbytnou úpravu, díky které budou moci jezdit přímé vlaky z Liberce do polské Sklářské Poruby.

Vlak na trati mezi Libercem a Harrachovem, konkrétně na smržovském viaduktu. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

„Nová výhybna výrazně zvýší kapacitu tratě, na úsek se vejde víc vlaků. Křižování bude možné pravidelně každou hodinu. Nebude také zapotřebí člověk k přestavování výhybky,“ naznačil výhody nové technologie Pavel Tesař z tiskového odboru Správy železniční dopravní cesty.

Jedná se o oblíbenou přeshraniční krkonošskou trať z Liberce přes Tanvald na horní nádraží ve Sklářské Porubě v Polsku.

A cestující se od změny jízdního řádu 13. prosince mohou těšit na výrazně vyšší pohodlí. Odpadne totiž přestupování v Kořenově nebo Harrachově. Cestující navíc budou moci na jednu jízdenku zaplacenou v korunách bez přestupu dojet do Polska.

Novinka by měla přitáhnout na velmi atraktivní trať další lyžaře, bikery i turisty. Zájem o trať roste už dnes, i když musejí přestupovat v Kořenově a platit ve dvou měnách. Na úseku také začnou jezdit modernější vozy.

Výhybky budou mít elektrické ohřívání

„Zatím budeme monitorovat zájem cestujících, předpokládáme ale, že se bude zvyšovat. Z Liberce do Sklářské Poruby pojedou bez přestupu, jízda bude díky nízkopodlažním vozům komfortnější,“ řekla jednatelka Koridu Stanislava Jakešová.

Harrachov, který se nachází v těsné blízkosti státní hranice, je svou polohou uprostřed mezi stanicemi Tanvald a Sklářská Poruba nejvhodnějším místem pro křižování vlaků. Modernizace harrachovského nádraží zahrne částečnou výměnu železničního svršku a zároveň zlepšení parametrů železničního spodku.

Výhybky budou vzhledem k nadmořské výšce 740 metrů nad mořem opatřeny elektrickým ohříváním.

Správa železniční dopravní cesty opraví nástupiště, obnoví orientační systém a osvětlení. Vybuduje také bezbariérový přístup k vlakům. Náklady činí bez daně 34,7 milionu korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Záběr z výcviku psů pro Izrael.
Nově vycvičení psi na hledání drog v Izraeli se učili na Liberecku

Čeští celníci vycvičili psy pro izraelské kolegy. Budou vyhledávat drogy. Kynologickým výcvikem prošli čtyři izraelští celníci se svými služebními psy a jeden...  celý článek

Již stávající budova se podle návrhu rozšíří o jedno patro. Kromě tělocvičny...
Lepší, ale dražší. Jablonec chystá novou halu pro judisty

Jablonečtí judisté mají šanci, že se přestěhují do nové arény. Místní oddíl, který ve městě funguje již 63 let, totiž nemá pořádnou tělocvičnu a neustále...  celý článek

Dům, ve kterém se incident odehrál.
Byly s ním jen problémy, říkají sousedé muže, který údajně zabil tchyni

Báli jsme se, že se něco stane, ale že to dojde až takhle daleko, to by si nikdo z nás nemyslel. Tak líčí vztahy v rodinném domě na okraji Liberce sousedé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.