„Nová výhybna výrazně zvýší kapacitu tratě, na úsek se vejde víc vlaků. Křižování bude možné pravidelně každou hodinu. Nebude také zapotřebí člověk k přestavování výhybky,“ naznačil výhody nové technologie Pavel Tesař z tiskového odboru Správy železniční dopravní cesty.
Jedná se o oblíbenou přeshraniční krkonošskou trať z Liberce přes Tanvald na horní nádraží ve Sklářské Porubě v Polsku.
A cestující se od změny jízdního řádu 13. prosince mohou těšit na výrazně vyšší pohodlí. Odpadne totiž přestupování v Kořenově nebo Harrachově. Cestující navíc budou moci na jednu jízdenku zaplacenou v korunách bez přestupu dojet do Polska.
Novinka by měla přitáhnout na velmi atraktivní trať další lyžaře, bikery i turisty. Zájem o trať roste už dnes, i když musejí přestupovat v Kořenově a platit ve dvou měnách. Na úseku také začnou jezdit modernější vozy.
Výhybky budou mít elektrické ohřívání
„Zatím budeme monitorovat zájem cestujících, předpokládáme ale, že se bude zvyšovat. Z Liberce do Sklářské Poruby pojedou bez přestupu, jízda bude díky nízkopodlažním vozům komfortnější,“ řekla jednatelka Koridu Stanislava Jakešová.
Harrachov, který se nachází v těsné blízkosti státní hranice, je svou polohou uprostřed mezi stanicemi Tanvald a Sklářská Poruba nejvhodnějším místem pro křižování vlaků. Modernizace harrachovského nádraží zahrne částečnou výměnu železničního svršku a zároveň zlepšení parametrů železničního spodku.
Výhybky budou vzhledem k nadmořské výšce 740 metrů nad mořem opatřeny elektrickým ohříváním.
Správa železniční dopravní cesty opraví nástupiště, obnoví orientační systém a osvětlení. Vybuduje také bezbariérový přístup k vlakům. Náklady činí bez daně 34,7 milionu korun.