Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové vlaky z Liberce do Německa pojedou až stovkou, přibrzdí v Polsku

  9:36aktualizováno  9:36
Nové moderní vlakové soupravy se budou již od prosince řítit mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou až stokilometrovou rychlostí. Vlak bude dál pokračovat přes Německo až do Varnsdorfu. Problémem zůstává špatný stav krátkého úseku tratě na polském území. Na něm se bude muset jet pomaleji.

Nádraží v Liberci | foto: Liberecký kraj

"Mezi Libercem, Hrádkem, Žitavou, Varnsdorfem a Seifhennersdorfem začne jezdit nový dopravce, společnost Vogtlandbahn," informoval Viktor Liška z odboru dopravy Libereckého kraje.

Železniční dopravce nasadí na trať čtyři moderní soupravy. "Mají lepší dynamiku jízdy, jsou schopny jezdit až stokilometrovou rychlostí, což využijí hlavně mezi Libercem a Hrádkem," sdělil Liška.

Doposud české vlaky v Německu nestavěly. "To se teď změní, budou stavět na všech zastávkách," upřesnil. Jízdné se ve vlaku může platit v korunách i v eurech. "Výrazně se také zvýší komfort pro cestující," upozornil.

Největším problémem projektu je přístup polské strany. A zvláště pak stav asi tříkilometrového úseku na polském území mezi Hrádkem a Žitavou. "Zde je trať ve špatném stavu, může se tu jet maximálně třicetikilometrovou rychlostí," konstatoval Liška.

Vedení kraje předpokládá, že z Operačního programu Cíl 3 Česko - Sasko bude možné zaplatit dvě až čtyři nové železniční zastávky.

Vyrostou nové železniční zastávky

"Klíčové je pro nás především vybudování zastávky Liberec-Růžodol u obchodní a průmyslové zóny Liberec-Sever. Ta by sloužila zároveň pro cestující z Hrádecka i Frýdlantska," přiblížil náměstek hejtmana Martin Sepp. Pokud to rozpočet dovolí, vyroste na české straně ještě zastávka Varnsdorf staré nádraží.

Vlaky budou obsluhovat i všechny německé zastávky. "Každou hodinu se lidé dostanou do známého vodního parku nebo muzea motocyklů v Großschönau, cesta z Liberce potrvá méně než hodinu", řekla Pavlína Velikovská, která projekt s názvem Luise zpracovala a administrovala.

Celý projekt zaštiťuje Evropská unie. Celkové náklady činí 295 tisíc eur. Vlaky vyrazí na trať 12. prosince, od kdy bude platit nový jízdní řád.

Železniční trať spojující Liberec, Hrádek nad Nisou, německou Žitavu a Varnsdorf.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Restaurace a klub Chronos v Jablonci nad Nisou nechce dovnitř pouštět lidi pod...
Klub zakázal vstup lidem mladším 21 let. Může jít o diskriminaci

Populární restaurace a hudební klub Chronos v Jablonci zakázal vstup osobám mladším 21 let. Provozovatelé klubu tvrdí, že mládež do klubu nesmí vkročit proto,...  celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Městské muzeum Špitálek ve Frýdlantě.
Výstava promluví k návštěvníkovi, provede ho středověkým tržištěm

Expozice v městském muzeu Špitálek ve Frýdlantě projde výraznou obnovou. Pomůže ji k tomu téměř jeden a půl milionu korun, které získá jak z Evropské unie, tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.