Trojice novorozených mláďat bílých tygrů v liberecké zoo.

Trojice novorozených mláďat bílých tygrů v liberecké zoo. | foto: Zoo Liberec

Kreslíř Petr Urban podpoří libereckou zoo. Věnuje obrázky do dražby

  • 2
Kreslíř a humorista Petr Urban věnuje své obrázky do dražby, kterou v rámci masivní reklamní kampaně odstartovala liberecká zoologická zahrada. Propaguje návštěvnické lákadlo: trojici čerstvě narozených mláďat bílých tygrů. Aukce, jejíž výtěžek poputuje na konto zoo, se uskuteční 8. září při křtu mláďat.

 Pro zoologickou zahradu Urban nekreslí poprvé, už před několika lety se v zahradě vydražil vtip s oštěpařkou Barborou Špotákovou.

Bílí tygři v liberecké zoo

Liberecká zoo odchovala mláďata bílých tygrů zatím jen jednou. Před deseti lety je porodila Isabella. Tu ale v roce 2009 zabila dvojice lvů, když pronikli do jejího výběhu.

Tři mláďata porodila Surya Bára poprvé loni v říjnu. O potomky se ale jako prvorodička nestarala a mláďata uhynula. Na začátku července už vše dopadlo dobře.

"Dražeb mých obrázků a příspěvků bylo požehnaně," říká kreslíř.

Lidé již mohou tygřata spatřit nejen na záběrech kamery ze zvířecí porodnice, ale i ve výběhu. V něm jsou ale jen někdy. "Lidé musí mít štěstí," tvrdí ředitel zoo David Nejedlo. "Ani já je nevidím pokaždé, když procházím kolem expozice šelem. Nelze, abychom udělali z mláďat bílých tygrů vazaly a drželi je návštěvníkům nepřetržitě na očích."

Jméno pro jedno ze tří tygřích mláďat vybírejte zde

Jméno jedné šelmičky vyberou čtenáři iDNES.cz. Svůj návrh má i Petr Urban, neprozradí jej však. "To je zatím tajné. Dozví se to ten, kdo si moje obrázky vydraží," doplnil.

Pokud by záleželo na řediteli Nejedlovi, tak by při hledání jména pro bílá tygřata vzal do ruky mapu oblasti, kde pozoruhodné šelmy žijí a inspiroval by se názvy měst nebo řek. "Sáhl bych také po starých indických pověstech," dodává ředitel zoo. "Ale nechci výběr jmen nijak ovlivňovat."

Nejedlo se o bílých tygrech baví s kolegy z jiných světových zahrad. "Jednou si ze mě utahovali, že bílí tygři mají hlavně jen marketingovou cenu," uvádí Nejedlo. "Když jsem jim z legrace řekl - Tak ano, my se jich zbavíme, okamžitě o ně ale projevili zájem."