Ředitel vratislavického pivovaru Konrad Petr Hostaš

Ředitel vratislavického pivovaru Konrad Petr Hostaš | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Tunelování dotací může ohrozit i nás, obává se ředitel pivovaru Konrad

  • 0
Ředitel vratislavického pivovaru Konrad Petr Hostaš se obává, že jeho slibně rozjetou firmu může stáhnout do potíží neschopnost politiků. "Potíže máme s kolísajícími cenami surovin a obáváme se tunelování evropských dotací," říká Hostaš.

Pivo z Vratislavic poráží na celostátních soutěžích vyhlášené značky. Dokáže vítězit nad konkurencí nejen v Čechách, ale i na Slovensku, ve Francii, Itálii či Švédsku. Ředitel Hostaš přesto nevidí budoucnost firmy úplně růžově.

Vratislavický pivovar

Vratislavický pivovar založili v roce 1872 Johan Liebieg, Eduard Clam-Gallas a další slavní liberečtí továrníci jako akciovou společnost. První pivo stočil v roce 1874.

V roce 1998 Pražské pivovary svou libereckou odnož uzavřely a propustily všechny zaměstnance.

V roce 2000 vzkřísila vratislavické pivo společnost Hols a tradiční značku Vratislav vystřídal Konrad nazvaný jménem bratra českého knížete Vratislava a také podle Josefa Konrada, sládka, pod jehož dohledem pivovar na konci 19. století vařil více než sto tisíc hektolitrů piva.

"Jsme závislí na zemědělství. Vláda ho u nás ale neřídí, a tak jede naslepo. Problémy nám dělají kolísající ceny surovin, ze kterých se pivo vyrábí. Mění se hlavně ceny ječmene," říká Hostaš.

Jako další nebezpečí vnímá současné dění kolem evropských dotací. Pokud by totiž Bruselu došla s některými českými politiky a byznysmeny trpělivost, mohl by zastavit přísun peněz pro všechny.

"Ukončení nebo pozdržení dotací z Evropské unie by nás poznamenalo. Na obnovu pivovarských technologií bychom měli z Bruselu dostat celkem patnáct milionů korun," upozornil Hostaš.

Loni pivovar vyrobil sto tisíc hektolitrů piva. "Letos naše produkce klesne na zhruba osmdesát tisíc hektolitrů. Skončili jsme s dodávkami levného piva do německých potravinových řetězců, protože jsme na nich kvůli klesajícímu kurzu eura přestali vydělávat," poznamenal Hostaš.

Výpadek tržeb v Německu se Konrad snaží vyrovnat expanzí na Slovensko. "Vyvážíme tam už skoro pětinu piva," uvedl vedoucí marketingu Miloš Litera.