Dvě nová "hnízda" semaforů přidalo na Jabloneckou ulici město. I když si řidiči stěžují, nemají šanci na zlepšení. Musí si zvyknout. "Řidiči opravdu čekají déle. Ale bez světelné signalizace se na Jablonecké ulici neobejdeme kvůli bezpečnosti chodců, cestujících i samotných řidičů. Musí počítat s tím, že doprava nebude tak plynulá," řekl vedoucí odboru dopravy na magistrátu Pavel Rychetský.
"Třikrát zastavit a třikrát se rozjet, to je plýtvání benzínem i časem," postěžoval si Martin Paclt ze sídliště Broumovská. Ulice lemovaná semafory je jedinou možností, jak se dostane domů. Pokud nechce několikrát denně objíždět celé Rochlice.
Zdlouhavá jízda se protiví i Lukáši Valešovi. "Tolik semaforů mě rozčiluje. Mohli by je vypínat alespoň v noci, když nic nejezdí," prohlásil Valeš. Čechy se podle něj stávají jedním velkým nesmyslným semaforem. "V přelidněné Indii jsem zažil úplně jiný provoz. Nemají tam tolik vážných nehod, přitom po indických silnicích jezdí mnohonásobně více aut než u nás. Neřídí je světla, jen jasná dopravní pravidla. A funguje to."
Semafory uprostřed ulice jsou zbytečné, vypnout ale nejdou
Řidiče nejvíce rozčilují semafory uprostřed Jablonecké ulice. Zastavují je na místě, kde není žádná křižovatka ani přechod pro chodce. Proč se tam tedy vůbec objevily? Na vedlejším pozemku, kde se dříve rozkládala Textilana, se mělo stavět a do Jablonecké ulice by ústila silnice. Zatím se tam však nic neděje. Zbytečné semafory nejde vypnout.
"Jsou s nimi propojené semafory na dvou komplikovaných křižovatkách. Upravili jsme alespoň jejich časování tak, aby červená řidiče tolik nezdržovala," vysvětlit komunikační inženýr liberecké policie Vlastimil Malý.
Jedno nové "hnízdo" semaforů ulehčilo přecházení chodců přes Jabloneckou ulici. Někteří z nich však řidiče rozčilují. "Vadí mi, že mačkají tlačítko i když vidí, že nic nejede. A nakonec přejdou na červenou. Musím potom zastavit před prázdným přechodem a čekat na zelenou," všiml si Valeš. Semafory na Jablonecké ulici brzdí rovněž autobusy MHD.