Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nahé ženy a orosené půllitry. Sexistická reklama na pivaře zabírá

  10:23aktualizováno  10:23
Sexistické prasátečko opět podupává Libereckým krajem. Tentokrát hlavně díky pivovarům. Nelichotivou cenu za reklamu, jež nevhodně využívá obnažené ženské tělo, uděluje Hnutí Nesehnutí.

Fotografie z oficiálních facebookových stránek pivovaru Konrad. | foto: Facebook Pivovaru Konrad

Pivovar Konrad chytil za vlasy šanci, když v něm modelky nedávno pózovaly při mezinárodním setkání fotografů Inter Photo Camp 2014. Nahé ženy pak pivovar vyvěsil na svůj oficiální Facebook v různých pozicích a na různých místech.

Modelky se odhalovaly mezi pivními basami, u kádí nebo v kanceláři, kde kouřily cigaretu s nohama na stole. Na jednom snímku se dívky osahávaly.

Pivovar opatřil „hanbaté obrázky“ anketou pro své fanoušky. Otázka zněla: „O práci se ucházely zajímavé adeptky. Používaly řady přesvědčovacích argumentů. Máme je přijmout?“

Petra Havlíková z Hnutí Nesehnutí uvedla, že nejvíce zarážející je právě text u fotogalerie s nahými modelkami. „Nelze přijmout neustálé potvrzování stereotypu, že je možné a legitimní dostat se k zaměstnání přes postel,“ dodala Havlíková.

„Úroveň fotografií a celá prezentace firmy mi připadá nejenom sexistická, ale i žalostná.“

Bohatá diskuze na Facebooku

Anketa na téma „Přijmout, či nepřijmout“ rozpoutala na Facebooku Konradu bohatou diskusi. Jeden fanoušek se ptá: „Na jaké pozice? Není-li to tedy podnikové tajemství.“ Pivo Konrad Vratislavice odpověděl: „Pozice si vybraly dámy samy.“

Většina fanoušků a fanynek Konradu nápad s nahými modelkami ocenila. Byli mezi nimi i Němci nebo Slovák. Objevily se však také záporné reakce. Pivovar po nich fotografie ze svého facebookového profilu stáhl.

„Během Inter Photo Campu 2014 vznikly i kontorverzní fotografie s nevhodným komentářem,“ řekl šéf marketingu v Konradu Pavel Regner. „Fotografie a jejich umístění na Facebook nepatřily do oficiální prezentace našeho pivovaru. Myslel jsem, že by to mohl být dobrý vtip, ale každému se občas povede nějaké faux pas. Příště si dám větší pozor.“

Podle Havlíkové není Konrad jediným pivovarem nasazujícím ženskou nahotu ke své propagaci. „Fotografie na Facebooku Konradu velmi připomínaly kalendář pivovaru Poutník, který nevypadal díky profesionálnějšímu zpracování alespoň tak lacině,“ konstatovala Havlíková.

Nový způsob nošení piva

Konrad sice nahé modelky ze svého Facebooku odstranil, ale úplně si pokoj nedal. Zanedlouho zveřejnil na svém profilu obrázek plastového poháru naplněného pivem. Kelímek s nápisem Konrad někdo zasunul do hlubokého výstřihu mezi bujná ženská ňadra.

Nad fotografií se vyjímal nápis „Nový způsob nošení pivka“. V diskusi kdosi přispěchal s dovětkem „Krásný ohříváček ...“. I tento způsob facebookové reklamy pivovaru považuje Havlíková za sexistický.

Obnažené ženské tělo posloužilo k reklamě také dalšímu pivovaru z Libereckého kraje. Hrubý Rohozec v PF pro letošní rok vyobrazil nad svým pivem polonahou ženu a muže. Mladíkovu hlavu zdobí parohy, symbol pro partnerské podvádění, zatímco ženě vykukují z vlasů růžky čertice. Výjev se váže k textu „Hlídej si to svoje i v Novém roce.“

„Jedná se o mou oblíbenou kategorii, kde se vedle sexismu objevuje pravopisná chyba,“ prohlásila Havlíková. Nový rok s velkým písmenem se totiž píše pouze v případě, pokud se jedná o 1. leden, nikoliv o celé období.

O zákazníky rozhodně nepřicházíme

Pivovary se však nemusejí bát, že by kvůli sexistickým reklamám přicházely o zákazníky. Na klasické pivaře ženská nahota většinou spolehlivě zabírá.
„Když si chlapi dají pár piv, tak je na ženských začnou zajímat právě prsa,“ upozornila zkušená žena z Liberce, jež si nepřála být z osobních důvodů jmenována.

V minulosti skončily v soutěži Sexistické prasátečko reklamy na Stavebniny Astra nebo na Sportovní areál Ještěd. Na sjezdovce pózovala polosvlečená lyžařka. „To, že se o naší reklamě psalo v souvislosti se Sexistickým prasátečkem, nám neuškodilo,“ poznamenal ředitel ještědského areálu Jan Svatoš.

Letos jezdil po Liberci autobus MHD s polonahou reklamou na další výsostně pánské zboží - z army shopu. Propagovala ho s pistolí v ruce, jak jinak, prsatá krasavice.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Radek (vlevo) a Jiří Nožičkovi v Tatře 603 Gustáva Husáka.
V Lomnici renovují auta za desítky milionů. Nejvíce si cení Tatry 80

Malý ekonomický zázrak se odehrál v Lomnici nad Popelkou. V roce 1991 založená firma Vetren tam začínala v garáži renovovat automobilové veterány, dnes patří k...  celý článek

Restaurace a klub Chronos v Jablonci nad Nisou nechce dovnitř pouštět lidi pod...
Klub zakázal vstup lidem mladším 21 let. Může jít o diskriminaci

Populární restaurace a hudební klub Chronos v Jablonci zakázal vstup osobám mladším 21 let. Provozovatelé klubu tvrdí, že mládež do klubu nesmí vkročit proto,...  celý článek

Rostislav Polášek se snaží tým rychle doplnit o zkušené lékaře. Zatím ale...
Liberecké nemocnici chybějí kardiologové, na pomoc jezdí lékaři z Prahy

Nemocnici v Liberci chybějí kardiologové. O nemocné se sem jezdí proto starat lékaři z Prahy. I přesto ale musejí některé pacienty záchranáři převážet do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.