Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Radek Cihla, MAFRA

Školní revoluce na Liberecku: testy žáci dělají na počítači, známku vidí okamžitě

  • 1
Studenti na čtyřech středních školách v Libereckém kraji prožívají revoluci ve vyučování. Píší testy na notebooku a známku vidí okamžitě. Výukový program navíc vytváří sám učitel. S nápadem přišla Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická v Liberci.

Navíc do projektu zapojila i další tři střední školy. Kromě liberecké Obchodní akademie také Gymnázium v Jilemnici a Sportovní gymnázium v Jablonci nad Nisou.

"Projekt má podpořit rozvoj informačních technologií ve školství. Blíží se doba, že děti budou běžně nosit notebooky do tříd a my chceme, aby na to uměli učitelé reagovat a věděli, jak si výuku pro notebooky připravit," upozornil Josef Šorm, ředitel liberecké průmyslovky.

REVOLUČNÍ VÝUKA

S projektem zavést počítačovou výuku i do ostatních předmětů, jako například do biologie, fyziky či matematiky, přišla Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická v Liberci. Projekt začal 1. října 2009 a skončit má 3. června 2012. V rámci celé akce se vytvořila metodika a zaškolili učitelé.

Celá akce vyšla na 7,7 milionů korun pro všechny čtyři školy. Pětaosmdesát procent tvoří evropské peníze, zbytek státní.

Za peníze nakoupila škola 120 notebooků, pro žáky i pro učitele a pokryla budovu bezdrátovou sítí. Přístroje se rozdělily mezi čtyři školy. Na každou tak připadlo zhruba dvacet notebooků pro studenty, deset pro pedagogy. Kromě hodin informačních technologií mohou sedět studenti nově u počítačů při výuce biologie, fyziky, matematiky či ekologie.

Test lze na notebooku dělat i z domova

A jak taková hodina vlastně funguje? Učitel si sám vytvoří na svůj předmět program a během výkladu v něm současně on i jeho studenti pracují. Navíc v případě testu vidí žáci okamžitě výslednou známku. Program mohou studenti použít i kdekoli jinde, třeba doma.

"I z domova navíc mohou dělat test. Je tam samozřejmě riziko, že při něm budou opisovat z učebnice, ale pokud je limit třeba pět minut, těžko u toho stihnou hledat někde jinde správné odpovědi," zmínil Petr Hujer, zástupce ředitele.

"Myslím, že přínos je opravdu velký, žáky hodiny víc baví. A i my už víme, kteří učitelé jsou schopni a ochotni nové moduly vytvářet. I oni se naučili něco nového," upozornil Šorm s tím, že to byl také jeden z cílů celého projektu.