Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrozí škrtání tramvají z Liberce do Jablonce. Kraj na nich chce ušetřit

  12:30aktualizováno  12:30
V příštím roce by mohlo mezi Libercem a Jabloncem jezdit méně tramvají. Na meziměstskou trať by vyrážely po dvaceti minutách, místo současných patnácti. Kraj chce totiž poslat Liberci na tramvaje do Jablonce méně peněz než letos. Pokles počtu cestujících by mohl ohrozit i evropskou dotaci na opravu tratě.

Tramvajová trať mezi Libercem a Jabloncem je důležitým dopravním spojením. | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Liberecký kraj zvažuje, že pošle Liberci na zajištění tramvajové dopravy mezi oběma městy až o 5 milionů korun méně než letos. Pro Liberec s napnutým rozpočtem by to byla rána.

Město by muselo dotovat ztrátu ze své kasy, nebo omezit spoje. Letos kraj přispívá na tramvajovou dopravu mezi Libercem a Jabloncem 17 miliony korun.

„Na radě kraje zaznělo, že by nám příští rok dali maximálně dvanáct milionů korun,“ uvedl na zasedání městské rady v Liberci vedoucí odboru správy veřejného majetku David Novotný.

„Na celé situaci je tristní, že kraj nehodlá šetřit na souběžné vlakové a autobusové dopravě. Bohužel si vyčíhnul jen naši tramvajovou dopravu,“ upozornil liberecké radní Novotný. 

„Tramvajová doprava mezi Libercem a Jabloncem je velmi využívaná, spoje by se rušit neměly,“  řekl ekonomický náměstek liberecké primátorky Jiří Šolc. 

Kraj chce zjistit, jak plné jsou tramvaje ve špičkách i mimo ně

„Rozhodně to není dogma, že budeme příští rok platit na tramvajovou trať dvanáct milionů. S dopravním podnikem jednáme a hledáme kompromis,“ prohlásil krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

„Jde o to zjistit, jestli cyklus patnácti minut není částečně zbytečný a není to nadstandard. Určitě budeme chtít zjistit, jak jsou linky obsazené ve špičkách i mimo ně,“ dodal Mastník. Měřítkem by například mohlo být to, jestli v tramvajích sedí  všichni cestující.

Podle člena dozorčí rady dopravního podniku Josefa Šedlbauera by však poškodilo celou oblast, kdyby tramvaje jezdily po dvaceti minutách.

„Omezení počtu spojů bych považoval za krajně nešťastné. Jablonec a Liberec se bude propojovat čím dál tím víc a tramvajová vazba je hrozně důležitá pro budoucí rozvoj obou měst,“ vysvětli Šedlbauer.

Seškrtání spojů by také mohlo ohrozit evropskou dotaci na rekonstrukci trati. Je totiž vázaná na počet přepravených lidí. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Již stávající budova se podle návrhu rozšíří o jedno patro. Kromě tělocvičny...
Lepší, ale dražší. Jablonec chystá novou halu pro judisty

Jablonečtí judisté mají šanci, že se přestěhují do nové arény. Místní oddíl, který ve městě funguje již 63 let, totiž nemá pořádnou tělocvičnu a neustále...  celý článek

Na libereckých sjezdovkách varují lyžaře před příliš rychlou jízdou zábrany i...
Řidiči čtyřkolky horské služby hrozí trest, za smrt lyžaře padlo obvinění

Policie na základě závěrů znalce o způsobu jízdy obvinila z usmrcení z nedbalosti řidiče čtyřkolky horské služby. Srážku se strojem, která se odehrála na konci...  celý článek

Provozovatelé druhého největšího větrného parku v zemi doufají, že už v říjnu...
Druhý největší větrný park se už tyčí u hranic, stavbu zpomalily bouřky

Obzor směrem k polským hranicím se proměnil. Nad Václavicemi už stojí všech třináct nových věží větrné elektrárny. Skončila hrubá stavba druhého největšího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.