Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaj v centru Jablonce, konečná na nádraží. Vize dopravních nadšenců

  8:15aktualizováno  8:15
Někteří členové dopravní komise v Jablonci nad Nisou by rádi vrátili tramvajové koleje do centra. Tak tomu bylo ještě v šedesátých letech minulého století, předtím, než tramvaje ve městě zrušili úplně. Trasa by měla končit na autobusovém nádraží.

Tramvaj by přes ulici Budovatelů pokračovala na 5. květen a na autobusové nádraží. | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Plány na obnovu tratí do Mšena nebo Rychnova jsou passé, ale po zbourání domu Musilových na bulváru 5. května se náhle nabízí, že by tramvaj nekončila na točně u městských lázní, ale přes ulici Budovatelů by dále pokračovala na 5. květen a odtud by zahnula na autobusové nádraží.

"Tato varianta byla v 80. letech dokonce v územním plánu. Dneska nějakých 90 procent lidí, co přijede tramvají do Jablonce směřuje do centra a sem ta návaznost spojů chybí," řekl Viktor Liška, člen městské dopravní komise.

Aktuálně navrhuje, aby po dobu takřka roční výluky tramvají mezi Jabloncem a Libercem, kde se v srpnu začne modernizovat trať, náhradní autobusy zajížděly právě na autobusové nádraží.

"Kopírovaly by tak trasu navrhované tramvajové trati," dodal Liška. Komise se sejde 21. května. Ve hře jsou tři varianty: autobusy pojedou na "autobusák" po 20. hodině, případně po 20. hodině a o víkendu, eventuálně sem prodlouží všechny spoje v týdnu.

Podle jednoho z členů dopravní komise Jablonce a jednoho z velkých bojovníků za návrat tramvaje do centra města Jindřicha Berounského je teď nejpříhodnější doba o tramvaji na autobusové nádraží uvažovat.

"Hodně hraje do noty zbourání domu Musilových. Vše by šlo udělat za cenu minimálních úprav. Musí se ale udělat projekt, se kterým by se šlo ucházet o prostředky z Evropské unie. Myslím, že takový projekt by šanci měl," konstatoval jablonecký zastupitel.

Nabízí se otázka, jak vyřešit přejezd tramvaje přes kruhový objezd na křižovatce ulic Pražská a 5. května. "Stačila by signalizace, která by zastavila dopravu. Navíc dnes je běžné v Evropě, že tramvaj jezdí i skrz kruhový objezd," dodal Liška.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Marek Řeháček nyní vydává hned dvě nové knihy. Na snímku je s publikací...
Socialismus táhne víc než Němci, říká literát. Vydává dvě nové knihy

Tajemník jabloneckého magistrátu Marek Řeháček, známý lokální patriot, vydává dvě nové knihy pojednávající o místech, jež leží nad Nisou. První je o...  celý článek

Mezi podnikatele, kteří mají své provozovny v Soukenné ulici, patří i...
Kvůli tramvaji zkrachujeme, bojí se podnikatelé v centru Jablonce

Podnikatelé v jablonecké Soukenné ulici a jejím okolí protestují proti plánované stavbě tramvajové trati do centra města. Podle nich to pro ně bude likvidační.  celý článek

Radek (vlevo) a Jiří Nožičkovi v Tatře 603 Gustáva Husáka.
V Lomnici renovují auta za desítky milionů. Nejvíce si cení Tatry 80

Malý ekonomický zázrak se odehrál v Lomnici nad Popelkou. V roce 1991 založená firma Vetren tam začínala v garáži renovovat automobilové veterány, dnes patří k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.