"Výbor se shodl, že doporučí zastupitelům schválit variantu Západní tangenty, tak jak je uvedeno v novém konceptu územního plánu," uvedla předsedkyně Výboru pro územní plánování Soňa Paukrtová.
Jablonecký územní plánJablonec připravuje nový územní plán pro rok 2013 až 2028. Lidé a občanská sdružení k němu podali spoustu připomínek. Hlavní rozepře vznikly u západního obchvatu přes Srnčí důl. Dále se jim nelíbí přemístění terminálu pro veřejnou dopravu, plánované kruhové objezdy na Palackého ulici a stejně jako zástupci obce Nová Ves nesouhlasí s jižním obchvatem města. |
Občanskému sdružení Žižkův vrch, kteří proti tomuto plánovanému obchvatu města protestují (čtěte zde), se to nelíbí. "Vůbec nevzali v potaz naše připomínky," zlobí se předseda občanského sdružení Jiří Krejčík.
Občanské sdružení se chce i nadále bránit. Obrátí se na ministerstvo dopravy a chce osobně jednat s jabloneckými zastupiteli. "Výbor nás postavil do role stěžovatele, kterého vůbec neberou vážně," říká Krejčík.
Jablonec potřebuje v budoucnu řešit dopravu ve městě. Podle Paukrtové vzroste doprava o patnáct procent. Kdyby se nic nestalo, mohlo by dojít ke kolapsu, především u kruhové křižovatky u Zeleného stromu. Právě proto se má u kruhového objezdu mezi ulicemi Tovární a Liberecká napojit nová silnice a vést dopravu podél obytné zóny přes horní část Srnčího dolu.
Sdružení Žižkův vrch chce místo toho prosadit původní variantu, která je zakreslená v platném územním plánu. Silnice by vedla od gymnázia k vlakovému nádraží, podél kolejí k Brandlu a napojuje se na křižovatku Tovární - Liberecká.
Sdružení také bojuje proti přemístění překladiště odpadů, které zpracovatelé územního plánu nově umisťují právě k Srnčímu dolu.