Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když ze sebe uděláte vola, budete úspěšní, radí lidem začínající youtuber

  15:10aktualizováno  15:10
Nemusíte v ničem vynikat, jen se nebát ze sebe udělat pitomce. Takový je návod k úspěchu sedmnáctiletého začínající youtubera Dominika Voksy z Hrádku nad Nisou, který vystupuje pod přezdívkou WassabiGamePlay. V rámci festivalu Světlohraní si nyní otevřel stánek nazvaný Akademie začínající youtubera.

Sedmnáctiletý youtuber Dominik Voksa. Mladík z Hrádku nad Nisou vystupující ve svých videích pod přezdívkou WassabiGamePlay. | foto: Martin Trdla, MF DNES

„Pro vytvoření úspěšného videa neexistují žádná pravidla. Řekl bych, že čím méně toho umíte, tím paradoxně lépe. Když ze sebe uděláte s prominutím vola, může to být úspěšné,“ říká Voksa, jehož Akademie úspěšného youtubera začala od listopadu fungovat i na stejnomenných webových stránkách.

Sám točí například takzvané Challenge. Jsou to výzvy, kdy na sebe youtuber třeba vylije kýbl ledové vody s kousky ledu.

„Anebo jsme hráli takzvanou pistolkovou výzvu. Zjednodušeně je to něco jako hra kámen, nůžky, papír. Kdo prohraje, vylije na sebe vodu,“ přibližuje youtuber.

Nesmíte se bát kritiky, říká youtuber

Dalším pravidlem pro úspěch na internetu je podle Voksy úspěšný souboj s takzvanými hatery - lidmi, kteří do komentářů píší negativní kritiku.

„Mně se na začátku hodně lidé posmívali, nadávali mi. Ale musíte umět kritika umlčet argumenty, mít poslední slovo, zatlačit ho do rohu,“ radí WassabiGamePlay.

Ne vždy to ale funguje. Proto Akademie začínajícího youtubera radila o víkendu zájemcům také to, jak si poradit s kyberšikanou.

„Někdy se útoky na youtubera stanou osobními. I mně se stávalo, že na mě moji kritici zvonili doma, obtěžovali mě. Když už je to v osobní rovině, radíme, aby se youtubeři nebáli obrátit se na policii, která už kyberšikanu umí řešit,“ upozorňuje mladý youtuber.

Nevylučuje, že by se chtěl nahráváním videí jednou i živit. Jeho metou je mít sto tisíc odběratelů, tedy lidí, kteří videa pravidelně sledují.

Velká sledovanost přináší peníze i inzerci

„Za velkou sledovanost Youtube dává peníze z reklamy. Můžete také spolupracovat s různými firmami a ve videích propagovat jejich výrobky. Za to také můžete dostat zaplaceno,“ popisuje youtuber.

Multižánrový festival Světlohraní se původně zaměřoval na tvorbu z papíru, ale i různá divadelní, hudební, taneční či básnická vystoupení.

„Youtubeři nás oslovili sami, když jsme nedávno dělali v Liberci před radnicí obřího papírového velblouda. Natočili o našich aktivitách pěkné video, a tak jsme s nimi začali spolupracovat. Jde o určitý trend doby, způsob komunikace, který by neměl být opomíjen. Každý dnes přeci pracuje s internetem,“ říká organizátorka festivalu Světlohraní Zdeňka Svobodová.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.