Telefon

Telefon | foto: Profimedia.cz

Zedník zákazníkům místo oprav protelefonoval deset tisíc, sháněl úvěr

  • 0
Na českolipskou policii se obrátila rodina ze Cvikovska, která si nechala od stavební firmy zrekonstruovat dům. Po opravách jim totiž přišel nezvykle vysoký účet za volání z pevné linky. Některý z dělníků z jejich telefonu místo práce volal na placenou linku nabízející úvěry.

Zedníci na domě pracovali v únoru. Za ten měsíc přišlo rodině vyúčtování telefonu o deset tisíc korun vyšší, než platila obvykle.

"Vyžádali si proto podrobný výpis volání a přitom zjistili, že někdo z domu volal opakovaně na jedno jediné číslo," říká policejní mluvčí Ivana Baláková.

Číslo patřilo jedné z podvodných firem nabízejících úvěry. Před nimi před časem varovalo Sdružení obrany spotřebitelů, které zjistilo, že šest z deseti telefonních čísel nabízejících úvěry odkazuje bez varování na linku zpoplatněnou 95 korunami za minutu.

Jediným úkolem operátora nebo automatu, kterému se zákazník na takové lince dovolá, je udržet ho co nejdéle na lince.

"Nejdelší telefonát trval jednu hodinu a operátor za ni naúčtoval částku 5 000 korun," poznamenala Baláková.

Policie nyní zjišťuje, kdo z dělníků firmy měl v době rekonstrukce přístup do domu a telefon majitelů používal.

"Pokud se důvodné podezření na pracovníka stavební firmy dalším vyšetřováním definitivně potvrdí, bude se v této souvislosti zodpovídat z přečinu krádeže," dodala mluvčí.