Mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou odcizil před týdnem neznámý pachatel patnáct metrů kabelu ke kolovému čidlu. Na trati, kudy jezdí vlaky až do Drážďan, škodil po půlnoci a zavinil poruchu výstražného zařízení na železničním přejezdu. Oprava začala v šest ráno a skončila před polednem.
"Ve stejný den po půlnoci ale někdo odcizil také metrový řídicí kabel na trati Liberec - Frýdlant," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Zloděj vyřadil v noci na sobotu semafory na třech železničních přejezdech a znovu začaly fungovat až v pondělí.
Vlaky projížděly přes přejezdy krokem a od časného rána až do noci vydávaly kvílivé zvuky, které vadily v okolí trati stovkám obyvatel. Před jedním z přejezdů navíc rostla tak vysoká tráva, že motoristé nebo cyklisté na vlaky takřka neviděli a řídili se do poslední chvíle jen sluchem.
Kvůli zlodějům nabíraly vlaky zpoždění
"V pondělí nabíraly vlaky zpoždění a cestující nestíhali autobusy, které na ně navazovaly," upozornil dopravní specialista a železničář Jindřich Berounský. Myslí si, že Správa železniční dopravní cesty měla výstražnou signalizaci na přejezdech uvést do provozu mnohem dříve.
"Zloděj ukradl kabel, složený ze šedesáti čtyř žil. Každá z nich se musí znovu napojit," vysvětlil průtahy Illiaš. Podle něj je přezkoušení opraveného kabelu velice složité a vyžaduje si nasazení velkého počtu zaměstnanců.
"Tak rozsáhlé opravy zabezpečovacích zařízení nelze během víkendu provést. Zvláště v případech, když se poruchy stanou souběžně," shrnul Illiaš.