Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Arriva se omluvila lidem za zpackanou dopravu. I dnes měla obří zpoždění

  11:53aktualizováno  12:22
Dopravce Arriva zvolil neobvyklý způsob, jak se kát za nepovedený start provozu na dotovaných železničních linkách. Za častá dlouhá zpoždění, odřeknuté spoje, přesedání do náhradních autobusů nebo komplikace při prodeji jízdenek se omluvil v otevřeném dopise, který zveřejnil na svém webu. Dnes už ale jeden z jeho vlaků opět dojel s devadesátiminutovým zpožděním.
Motorová jednotka 845

Motorová jednotka 845 | foto: MAFRA

Ředitel společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka v dopise konstatuje, že od poloviny prosince, kdy dopravce převzal provoz některých rychlíkových linek a také osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku, se na něj snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu.

„Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. ... Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili,“ píše Nálevka. Slibuje, že zaměstnanci firmy pracují „24 hodin denně“ na tom, aby dali vše do pořádku.

Šéf společnosti připouští, že hodně potíží způsobily použité německé motorové vlaky, které nejsou zdaleka tak spolehlivé, jak Arriva věřila, když na nich postavila svůj provoz. „Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení. Závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu,“ ujišťuje.

Pomoci má i technika z pravidelného komerčního vlakového spoje Arrivy na trase Praha-Nitra, který prozatím zajišťují autobusy a od ledna pak bude minimálně na několik týdnů odřeknut bez náhrady. V Bylnici ve Zlínském kraji je pro jistotu každé ráno připraven zaskočit autobus.

„I v dalších týdnech se může stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často,“ slibuje Nálevka.

Problémy má dopravce i dnes, kdy jeho ranní rychlík z Prahy hlavního nádraží dorazil do Tanvaldu místo v 9:58 až v 11:31, tedy se zpožděním 93 minut. Opět za to mohla technická závada na motorovém vozu, která se projevila krátce po odjezdu z Prahy. V Čakovicích byla souprava rozpojena a dál pokračovala jen polovina vlaku, sdělil iDNES.cz mluvčí Arrivy Martin Farář.

Arriva na českých kolejích

Arriva, která je dceřinou firmou německých drah Deutsche Bahn, od nového jízdního řádu jezdí na rychlíkových linkách Praha-Tanvald, Kolín-Nový Bor, Praha-Rakovník a Praha-Písek-České Budějovice. Provozuje také dopravu na některých regionálních linkách v Libereckém a Zlínském kraji. Zlínský kraj kvůli zpožděním vlaků a problémům odbavovacího systému zvažoval, že Arrivě uloží pokutu.

Hodně cestujících si v diskusních fórech a na sociálních sítích stěžuje na to, že dopravce o problémech dostatečně neinformuje. Aktuality se na jeho webu objevují jen zřídka. I to Arriva slibuje zlepšit. „Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.“

„Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí,“ uzavírá ředitel svůj dopis.

Problémy dopravce se už zabývají na ministerstvu dopravy a Drážním úřadu. Poslední kapkou bylo, když strojvůdci Arrivy dvakrát nerespektovali návěstidlo s příkazem zastavit a výpravčí si opakovaně stěžovali na to, že se nemohou s bulharskými strojvedoucími domluvit.

Zatímco ministerstvo může dopravce potrestat maximálně smluvní pokutou, šetření Drážního úřadu může při prokázání zásadních bezpečnostních nedostatků vyústit až ve faktický zákaz provozu v podobě odebrání osvědčení o bezpečnosti. Kromě toho může ukládat i milionové pokuty, jak jsme informovali již včera.

Dopis ředitele společnosti Arriva vlaky

Vážení cestující,

v polovině prosince jsme vstoupili na železniční trh a zavázali jsme se provozovat několik rychlíkových linek a další linky osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku. Během dvou týdnů se na nás snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu rozjezdu našich vlaků.

Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili.

Všichni pracujeme 24 hodin denně na tom, abychom dali vše do pořádku. Vážíme si také pomoci všech našich strojvedoucích, stevardů, ale i technického personálu, kteří nám aktivně pomáhají nad rámec svých povinností.

Na Zlínsku i u rychlíkových souprav v Čechách jsme bojovali s větším množstvím technických závad, než jsme čekali. Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení od 15. prosince, jak by bylo potřeba. Avšak na Zlínsku se daří situaci postupně stabilizovat. Pro potřeby větších záloh jsme tam převedli další vlak a v Bylnici máme pro případ jakékoliv mimořádnosti při ranním rozjezdu vlaků připraven každý den také náhradní autobus.

Větší množství poruch se bohužel nevyhnulo ani rychlíkovým linkám v Čechách, tyto závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu. Jsme přesvědčeni, že jednotky řady 845 potvrdí svoji pověst z předchozího nasazení v Německu, že se jedná o jednu z nejspolehlivějších řad vozidel. Bohužel se nám ani nevyhnula ani nehoda na přejezdu, kdy jsme na delší dobu přišli o jednu jednotku po střetnutí s vozidlem v pražských Čakovicích.

Bylo by sympatické, kdybychom teď mohli říct, že jsme všechny technické mouchy už vychytali, ale realita provozu taková bohužel není. Náš technický tým pracuje nepřetržitě, ale přesto se může i v dalších týdnech stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často.

Jednou ze slabin, která se projevila ve špatném předávání informací cestujícím, bylo zpočátku i naše operativní řízení. Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.

Prvotní problémy s prodejem jízdenek v našich pokladnách i ve vlacích se podařilo z větší části vyřešit, a jízdenky v pokladnách i ve vlacích už prodáváme. Tady si musíme bohužel posypat hlavu popelem nad výběrem nevhodného dodavatele celé technologie. Společnost Telmax zcela selhala v přípravě odbavovacích systémů pro Arrivu, odpovědnost vůči cestujícím i objednavatelům však máme samozřejmě za tyto nedostatky my.

Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí.

Jiří Nálevka, ředitel společnosti Arriva vlaky

Autoři: ,

Pražské letiště zkracuje dobu parkování zdarma na 10 minut

  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci

1. května 2024

Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy

28. dubna 2024

Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kvůli fotce na střechu. Japonci staví bariéru, aby turisté nemohli fotit Fudži

26. dubna 2024  10:45

Japonské úřady znepokojené davy nevychovaných zahraničních turistů rozhodly, že nainstalují na...

Soud vyhlásil nad firmou Kovosvit MAS moratorium. Má závazky přes miliardu

3. května 2024  20:10,  aktualizováno  20:35

Českobudějovický krajský soud v pátek v insolvenčním řízení se strojírenskou společností Kovosvit...

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli

3. května 2024  18:23

Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...

USA a eurozóně se nedaří překonat inflační trápení. Snížení sazeb je v ohrožení

3. května 2024

Rok 2024 se měl mimo jiné nést v postupném snižování úrokových sazeb v eurozóně i Spojených státech...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...