Stroj vyráběný v letech 1958 - 1964 v NDR má sice pneumatiky a mezi tramvaje Boveraclubu moc nezapadá, na koleje se ale brzy podívá také. Nadšenci ho zakoupili v internetovém bazaru.
"Máme fotodokumentaci, která dokladuje, že tento stroj v kolejovém provedení pomáhal při rekonstrukci tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou před čtyřiceti lety. Zakoupený exemplář upravíme tak, aby po omlazovací kůře mohl po kolejích opět jezdit," potvrdil dopravní specialista a šéf Boveraclubu Tomáš Krebs.
Multicar 21 přijel do Liberce až ze Strakonic, kde sloužil poslednímu majiteli Bohumilu Heligemu. Přestože je autu přes 55 let, pracovalo doposud spolehlivě.
"Jsou to prakticky nezničitelná vozítka. Navrhli a vyrobili je až primitivně jednoduchá, vydrží všechno a jejich oprava je snadná," podotkl Helige.
Zajímavostí je, že Multicar 21 je ovládaný pákami, místo volantu má na podlaze speciální kolíbku, s jejíž pomocí řidič nohama ovládá směr, kam autíčko pojede. Přibližovadel typu 21 se v tehdejším východním Německu vyrobilo 14 tisíc kusů a dnes jsou to spíše muzejní či bazarové exponáty.
Vozítko musí být zbaveno rzi a projít generálním opravou. Pak mu vymění kola, aby se mohlo dostat zpět na koleje. Stane se po vozech č. 44 a 105 zvaných Plecháč a Věžička dalším zrestaurovaným vozidlem z dílen libereckého Boveraclubu.