Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Městské statisíce sloužily k televizní propagaci politiků, tvrdí Korytář

  16:45aktualizováno  16:45
Bývalé vedení Liberce podvedlo své město a za stovky tisíc korun si o sobě nechalo natáčet oslavné předvolební televizní pořady. Tvrdí to nynější ekonomický náměstek Jan Korytář.

Jan Korytář tvrdí, že předchozí vedení Liberce úmyslně chybně podepsalo smlouvu s televizí. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Poukazuje na to, že předchozí vedení města úmyslně chybně podepsalo smlouvu na půl milionu se společností, která provozuje regionální televizi RTM. Suma měla být původně určena na prezentaci archeologických nálezů v Kostelní ulici.

Jenže série objednaných pořadů se věnovala vesměs jiným městským tématům. Podle dnešní koalice sloužily reportáže jejich předchůdcům na radnici jako předvolební materiály - placené ovšem z peněz daňových poplatníků.

„Podle mě se jedná o jasný podvod. Když jsem se seznámil s bližšími informacemi o této smlouvě, tak mě vše vede k tomu, že už na začátku byl záměr jak tyto peníze využít jiný, než jak bylo uvedeno ve smlouvě. Archeologie byla jen nálepka,“ tvrdí Korytář (Změna).

„Ve chvíli, kdy se na magistrátu měla šetřit každá koruna a nebyly peníze třeba na hospic, zdravý rozum nepobere, že dá město půl milionu na prezentaci archeovykopávek,“ dodává.

Smlouvu město uzavřelo loni na začátku března, první reportáž se podle Korytáře vysílala už tři dny nato. Netýkala se archeologie, ale záměru využití prázdného objektu po oblastní galerii a hovořil v ní tehdejší náměstek Jiří Šolc (Starostové).

Město chce zpátky i zálohu 300 tisíc

Den nato šla zase reportáž o tom, že v Liberci začnou platit přísnější pravidla pro provoz heren. Slovo v ní měl opět Jiří Šolc, ale také třeba Kateřina Absolonová (Změna).

Současné vedení problém objevilo ve chvíli, kdy vlastník televize zaslal magistrátu fakturu na 180 tisíc korun. Podle Korytáře částku není možné na základě existujících skutečností proplatit.

Město také začne vymáhat už poskytnutou zálohu ve výši 300 tisíc korun. Proplacena byla ihned po podpisu smlouvy. „Se skutečností seznámíme zastupitele. Pak se rozhodneme, co budeme dělat dál,“ uvedl Jan Korytář.

Bývalý náměstek primátorky Jiří Šolc, který se účastnil přípravy smlouvy, ale odmítá, že si město platilo kampaň za peníze daňových poplatníků. „Považuji to za úplně nesmyslné obvinění. I z výpisů reportáží je patrné, že nešlo o nějakou sebeprezentaci, ale o prezentaci města. Reportáže byly o dění ve městě. Standardní cestou, kterou používají i ostatní města nebo Liberecký kraj. Obvinění navíc přichází až v době, kdy má pan Korytář dost svých problémů a chce odvést pozornost. V těch pořadech navíc vystupovala i opozice,“ hájí se Šolc.

Pochybení vidí jen v tom, že později nedošlo ke změně předmětu plnění smlouvy. Ta nese název Prezentace archeologických nálezů získaných v lokalitě Kostelní ulice – souhrnné historie města.

Nejde o žádného kostlivce ze skříně, tvrdí bývalá primátorka

Stojí pod ní podpis bývalé primátorky Martiny Rosenbergové (ČSSD). „Nakoupený vysílací čas byl naplněn. Došlo jen k opomenutí, v pracovní verzi, kterou jsme schvalovali, zůstaly ty archeologické vykopávky. To samozřejmě mělo být změněno. Stane se to, ale určitě to není žádný kostlivec,“ řekla Rosenbergová.

„Byla tam zastoupena jak koalice, tak opozice. Pořady byly dělány hlavně pro veřejnost. Pokud by byla pravda, jak říká kolega Korytář, že šlo o podvod, aktivně se na něm podílel. Velmi dlouho věděl, že k chybě došlo a mohl ji napravit,“ dodala.

Podle Šolce měla být největší část z reportážního vysílání věnována právě archeonálezům na Sokolovském náměstí. Uskutečnila se však jen na první etapa v ulici Kostelní. Od opravy Sokolovského náměstí se ustoupilo.

„V tu chvíli měl přiběhnout patřičný úředník a upozornit na přetextování. Já už jsem jako ekonomický náměstek řešil refinancování dluhu nebo náročnou rekonstrukci Radničního sklípku,“ říká Jiří Šolc.

Nynější nové vedení města napadlo i fakt, že televize získala zakázku bez výběrového řízení. „Rozhodli jsme se nevypsat soutěž, protože ve městě jiná regionální televize není. Dosáhli jsme ale více než padesátiprocentní slevy oproti ceníkovým položkám. V tu chvíli to pro mě skončilo a věnoval jsem se jiným věcem,“ vysvětlil Šolc.

Televizi RTM zastupuje společnost Hold Production. S tou také město uzavřelo smlouvu. „Je to celé nesmysl. Za naši stranu mohu jen říci, že bylo pozměněno plnění, protože plánovaná rekonstrukce Sokolovského náměstí se neuskutečnila. Měl se udělat dodatek. Současná koalice ale o tom věděla minimálně od začátku ledna,“ uvedl za Hold Production Zdeněk Chlebík.

„Pokud město nezaplatí, budeme se bránit soudní cestou. Ze strany města by došlo k neoprávněnému obohacení.“

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Andělčina, Liberec IV-Perštýn, okres Liberec. Dvougenerační hrázděná Liebiegova...
Hrázděné domy. Jaká zajímavá stavení jsou v Česku na prodej

V České republice se prodává velké množství hrázděných a podstávkových domů. Některé se pyšní několika patry, či dokonce věžičkou. Téměř všechny stojí v...  celý článek

Poškozený plakát Jiřího Kittnera.
Na plakáty exprimátora Kittnera načmáral vandal kosočtverce

Desítky kosočtverců namaloval vandal na předvolební plakáty s portrétem libereckého exprimátora a kandidáta ODS v parlamentních volbách Jiřího Kittnera....  celý článek

Obžalované čtveřici hrozí za těžké ublížení na zdraví 5 až 12 let vězení.
Za brutální útok v baru poslal soud všechny obžalované do vězení

Krajský soud v Liberci rozhodl v případu mimořádně brutálního útoku na muže a ženu v českolipském baru Hong Kong. Čtyřem obžalovaným vyměřil nepodmíněné tresty...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.