Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chceme u nás víc Poláků, zní z kraje. Pomohly by i přímé vlakové spoje

  14:53aktualizováno  14:53
Liberecký kraj chce přilákat víc polských turistů a prostředníkem má být opravená trať do Sklářské Poreby. Rozvoj ale stále brzdí komplikace při přepravě vlakem. Cestující musí například během jízdy platit jízdenky ve dvou měnách. Česká i polská strana chtějí potíže společně řešit.

Na polské koleje dnes nesmí komfortní a prostorné vozy Stadler (na snímku). Pro tamní provoz jim chybí homologace. Pohodlné vlaky by přitom přivedly další cestující. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

"Řeší se problematika legislativní i problematika tarifů. Krajský radní pro dopravu si už vyzkoušel, jaké to je, když si nastoupíte v Polsku a zaplatíte část na polském úseku zlotými a pak zaplatíte znovu korunami. To jsou všechno věci, které se cestujícím nelíbí a vzájemné spolupráci nepomáhají," zmínila Stanislava Jakešová, jednatelka společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v Libereckém kraji.

Připomněla, že potíž s dvojí měnou dnes není na trati z Liberce na Žitavu. A velmi se jí daří. "Cestujících tam přibývá. Byla bych ráda, aby to tak bylo i s Polskem," zmínila Jakešová.

Podle ní je jedním z důležitých bodů společného projektu napojení na další trasy do vnitrozemí.

Poláci mají velký zájem cestovat dál na Liberec, Poláci chtějí ve velkém také cestovat na Prahu. Pohodlně to ale zatím nejde.

"U některých vlaků se přestupuje v Kořenově, u některých v Harrachově, je to nesmyslné. Zapotřebí je na trati zajistit přímé vlaky. Záleží na dohodě s polskou stanou i na jednání s dopravci," zmínil dopravní specialista Českých drah Jindřich Berounský.

Na polské koleje také dnes nesmí komfortní a prostorné vozy Stadler. Pro tamní provoz jim chybí homologace. Pohodlné moderní vlaky by přitom podle Berounského přivedly další cestující.

"Je škoda, že jsou zatím vozidla vymezena jen na Jizerskohorskou železnici. Pokud Evropská unie projekt dotovala, měla by mít sama zájem na tom, aby měla i přeshraniční rozměr. Také tento legislativní problém zbývá vyřešit," upozornil Jindřich Berounský.

"Už teď trať využívá spousta lidí. K většině vlaků už máme přípoj. Pokud se podaří odbourat všechna omezení, bude to jen ku prospěchu všech. Cestovnímu ruchu by to určitě pomohlo," zmínila starostka Harrachova Eva Zbrojová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mandragora servíruje své ryzí muzikantství už pětadvacet let a zdaleka nekončí....
Jablonecká Mandragora slaví čtvrt století s rockem a funkem

Čtvrt století není v životě lidském zrovna krátká doba. A v životě hudební skupiny už se jedná přímo o úctyhodný věk. Přesně 25 let na scéně si nyní připomíná...  celý článek

Navrhujeme park, nábřeží a náměstí, které jsou schopné tvořit příjemné...
Parovod zmizí a k řece Nise u libereckého mrakodrapu povedou schody

Krajský úřad v Liberci zveřejnil výsledky architektonické soutěže na úpravu prostranství před svou budovou. Zvítězil v ní domácí ateliér re:architekti, jehož...  celý článek

Při domovních prohlídkách kriminalisté zajistili veškeré pomůcky i prostředky...
VIDEO: Zásahová jednotka zatkla muže, kteří v Liberci vařili pervitin

Zásahová jednotka zadržela ve dvou bytech v Liberci čtyři muže, kteří vyráběli pervitin a zásobovali jím narkomany z Liberce a okolí. Šéfovi skupiny, který je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.