- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1.ročník má jen 20
žáků.Otevřem obory které tu nikdy nebyly.Zavřeme gymnázium v Jablonci, zakážem žákům z
Liberce dojíždět. Borákům taky zakažte dojíždět do okolních gymnázií. Nový Bor : SŠ - 170 žáků (z toho denní 135), kapacita - 650
žáků,naplněnost -21%, VOŠ - 33 žáků,kapacita - 66 žáků, naplněnost - 55
%.
Čemu se divíte? Při inteligenci zastupitelů, které jsme si společně zvolili se dočkáme horších věcí ........
Dost mě překvapují výkřiky frýdlantského starosty Ramzera ve věci gymplu. Na jedné straně neměl problém podpřit sloučení hejnické lesárny, frýdlantského učňáku a tamní hnojárny do jednoho celku. Však mu ostatně nějakou dobu kraloval. A najednou problém má? Myslím, že by se spíš měl zaměřit na to jak gymplu zajistit možnost fungovat a rozvíjet se, klidně pod hlavičkou jedné velké školy ("Gymnázium a Hosp.škola Frýdl.") než tady vykřikovat "my gymlp nedáme.." Pokud by se vyučovalo ve stávajícím, řekl bych moderním areálu HŠ, mohli kantoři dnešního gymplu učit i další maturanty, tzn. zvednou prestiž a úroveň i na dalších (hnojařských) oborech. Naopak gymnazistům by škola mohla snadno nabídnout volitelné předměty nechci říkat z praxe, ale z toho co nabízí další obory dnešní HŠ. Což by mohlby být svým způsobem unikátní a opět zvýšit atraktivivu. Zvláště pokud starosta vykřikuje "o chudém výběžku, který nebude moci podporovat talentované děti."
Volitelné předměty? Na gymnáziu? Netuším, co jste studoval vy, ale gymnázium je všeobecně zaměřená škola a jejím úkolem je připravit studenty na vysokou školu, proto tam jsou vysoké hodinové dotace na jazyky, matematiku, přírodovědné obory a atd, pro volitelné předměty tam místo není a nikdy nebude. Gymnázium Frýdlant poskytuje zájmové aktivity, jako jsou sportovní hry, kapelka, nebo divadlo, vždy se však jedná o odpoledne a volný čas žáků. To o podpoře talentovaných dětí je pravda, osmiletá gymnázia mají smysl, přímo na gymnáziu Frýdlant se druhý jazyk učí již v sekundě (tj. v sedmé třídě ZŠ) a ve stejném roce i chemie, celkově je výuka složitější, látka je probraná důkladněji a znalosti studenta osmiletého gymnázia po čtvrtém ročníku a žáka základní školy po deváté třídě se hodně liší. Nehledě na to, gymnázium se ve Frýdlantě velmi rozvíjí, učebny jsou moderně vybaveny, k dispozici je mnoho učebních pomůcek, interaktivní tabule, tři počítačové učebny s novými moderními počítači, ...
že se musí šetřit chápu. Proč se ale zachovává novoborské učiliště, které už několik let není schopné sehnat žáky a ruší se škola v Kamenickém Šenově, která naopak má žáky to logikou nikdo nevysvětlí. Kecy o stavu budov apod. jsou mimo, protože do Boru se cpaly peníze horem spodem a Šenov měl smůlu. Zkrátka nebyly konexe, Šenov jen umí naučit dobré věci. A teď na to mají doplatit. Navíc není pravda, že se v Boru učí to samé. Ano jde o sklo, ale co učí v Šenově, nikdo v Boru neumí.
Lidi co si Borem prošli jezdili do Šenova, aby viděli, jak se to má dělat. To je skutečnost, kterou nemůže nikdo popřít.
to je směr, co?