- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na jiných zpravodajských serverech je zveřejněnoi vyjádření DPMLJ. Proč není součástí tohoto článku? Asi proto, že by autor musel přiznat, že se mu nehodí do krámu. Lepší je tu beztrestně zveřejňovat bludy, zvlášť, když jsou namířeny proti "neoblíbeným". Doporučuji přečíst zde: http://www.r1genus.cz/clanky/liberecko-4/prohlaseni-dopravniho-podniku-mest-liberce-a-jablonce-nad-nisou-k-udajnemu-nakupu-8-tramvaji-za-320-milionu-korun--10730/ nebo zde: http://www.nasliberec.cz/view.php?cisloclanku=2011090022
Jinak Liberec je v ČR naprostý unikát, protože jsou zde v provozu ještě tramvaje typu T2 z 50.let minulého století. Postupná obnova vozového parku tramvají je naprosto nezbytná. Podotýkám, že cana kompletní tramvaje "na klíč" od renomovaného výrobce dosahuje běžně dvojnásobku zde uváděné ceny.
no a o to je za tramwaj? něco jsem přehlíd? nebo to je zase článek 'nemám čím,ale chtěl bych'
1) Ano, tramvaj Tatra RT6S je ve vozovně na věčné časy. Ale nevím, proč se tu probírá zrovna prototypová tramvaj zkrachovalého podniku ČKD. Tramvají se nejezdí kvůli nedostatku techniků, navíc na ní není tolik náhradních dílů (jelikož firma zkrachovala) a trpí pár dětskými problémy (prototyp). Dodám že šlo o velice dobrou tramvaj s kvalitní výzbrojí. [http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_RT6S]
2) Nové tramvaje by byly levnější, daly by se případně prodávat do zahraničí (při dobrém managmentu, což je v našich končinách však problém) za slušný peníz. Tím vzniknou pracovní místa a městu se otevře nový trh, nehledě na to že DPMLJ by byl schopný se uživit bez dotací a ty by mohly směřovat jinam, což je pozitivum.
3) Opravdu nevidím důvod jezdit v tramvajích starých 30+ let (a nezmiňuji radši ani naší T2ku což je pomalu unikát) a repasovat je stále dokola. Potřebujeme tišší, výkonnější,modernější a prostornější tramvaje (dodám že co se týče prostoru jsou T3 jedinečné, což je problém nových tramvají a pochybuju, že zrovna DPML dokáže vytvořit něco lepšího).
4) Co se týče výroby, na tramvaji by pracovali bývalí zaměstnanci ČKD což taky není k zahození a budu šťastnější mít tramvaj od "ČKD" než od Škody.
5) A nakonec osobní nesporná výhoda: Tramvaj se nedá rozpojit, takže bych se už nemusel mačkat v tramvaji po 8mé v naprosto přervané tramvaji, neboť by jezdila neustále tramvaj s plnou kapacitou (na druhou stranu by byli potřeba revizoři a zvýšila by se provozní cena, ale radši budu jezdit civilizovaně a platit, než jezdit jako slepice na popraviště).
kittner je vsude. ted v nemocnic, jsem zvedavej co z ni zbyde nebo co podepise "vyhodne" pro nas lidi a vyhodne pro sebe a pak se zase dostane na jine lepsi mist. divim, se ze ho jéste trpime! a za ty jeho podpisy nikde nevysetruje!
Navíc by získali 150 000 000 Kč dotaci. Bylo by to mnohem rozumnější a hospodárnější. Také by to pomohlo lidem. Jenže o to radním vůbec nejde. Tunel na koupi tramvají jim vydělá víc..
už tak je to tunel, tramvaj do Rochlice se nedostaví dřív jak po roce 2014, neboť teď na ní nejsou už vůbec peníze.. zato město ještě nešikovně (nebo pro někoho šikovně?) koupilo pozemky, které teď nepotřebuje.. tak o co vlastně šlo? ani bych se nedivil, kdyby nějaká strana, která teď má v moci DPMLJ (Čínská skvadra senilních domorodců) využila znovuoživení této vize před dalšími komunálními volbami..