- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nic proti navýšení cen, ale nejprve nám prosím odpovězte na tyto záklaní otázky:
Proč ředitel tehdy DPML, a.s., J. Veselka odmítl přihlásit do konkurzu pohledávku 20 mil. Kč za nevydařeným mistrovstvím světa v lyžování a jak mohl dopustit, že tak nezodpovdně uzavřel smlouvu bez předchozí zálohy?
Jaký má dopad na hospodaření autobusová doprava Liberec-Praha? Dochází ke křížové dotaci? Jaký benefit dostanou cestující, kteří DPMLJ svěří peníze ve formě úložky na čipovou kartu s níž si následně budou kupovat jednorázové jízdenky? Nebo snad tento typ cestujících jak dopravce tak samosprávy považují za "náhodné" turisty, které je třeba zatížit vyšší cenou za jízdné?
Ta anketa u článku mi přijde opravdu velmi "potřebná". Je přece dopředu jasné, že naprostá většina nebude nikdy souhlasit se zdražením čehokoliv!
Většina aut jezdí nyní kolem 5 litrů na 100 km, benzín je kolem 36 Kč/litr, za 16 korun pořídím nějakých 0.44 litrů benzínu, za ty ujedu necelých 9 kilometrů. Čili pro cesty do 9 km se mi vyplatí použít vlastní automobil, při delších cestách pak MHD (počítám cesty s jedním člověkem nikoli větší využití auta).
Jediné, co to více ovlivňuje jsou následné případné ceny parkovného, ale pokud nemá Liberec zavedeny zóny jako v Praze, tak se vždy nějaké místo najde. Ono se najde i v Praze, jen mnohem složitěji a občas nevhodně daleko.
Chtěl bych vidět auto, které bude mít při jízdě po městě (jako alternativa MHD) spotřebu 5 litrů.. ;-)
šestnáct korun za lístek se radnici zdá málo - mě se zase zdá málo za akci "MS V LYŽOVÁNÍ"
probehlo naposledy v roce 1998,od te doby se jiste zmenila cena benzinu...
a jáhňup si myslel, že mají bejt ceny pro všechny stejný. asi sem špatně poslouchal, když se mluvilo o tom, že se nesmí účtovat jinak čechům a jinak cizincům....a jinak domácím, a jinak přespolním....
To neni jiné účtování...i přespolní může mít elektronickou kartičku, stejně jako domácí může jezdit na lístek
...prootže dotují linku Praha Liberec, aby byli levnější než SA, fajn proč ne, ale zdražovat občanům Liberce kvůli tomu již poněkolikáté jízdné je vrchol ...
Tak tohle je dobrej kec, kde jste na takavou blbost prisel?
ještě někdo se nad tím pozastavil? bydlím v centru města, ale po městě zásadně autem nebo pěšky. dvakrát nebo třikrát do roka mě to asi nezabije.. ale to zdražení každopádně nemá reálný základ, jako např. kdyby přibyla nová trať nebo linka která by nějakým způsobem zvyšovala kvalitu nebo rozsah sítě..
Bohužel tam reálný základ je - rostoucí ceny PHM a elektrické energie, nových autobusů, odpisy z nových tramvajových tratí, vozovny i repasovaných tramvají i platy zaměstnanců DPML. Prostě náklady rostou i bez zvyšování objemu přepravy (vozokilometrů) a cesty k řešení jsou jen dvě: 1) zdražení jízdného (omezení slev) nebo 2) vyšší dotace (cenové vyrovnání) z rozpočtu Města. (Ta druhá možnost při současném stavu městského rozpočtu nepřipadá v úvahu). Třetí možností je radikální omezení počtu spojů, ale fixní náklady (odpisy aj.) by v tomto případě zůstaly na stejné výši, takže výsledný efekt z úspor by byl relativně malý.
Pan Šolc: "V současnosti jednáme o tom, že tu částku převedeme do příštího roku."
Jasně, pojďme se zadlužit ještě víc:-) Teď už peníze nejsou, ale další rok to jistě bude lepší