Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberec je na pokraji bankrotu. Za letiště chce nejméně 106 milionů

Liberec znovu prodává letiště. Už si jej nechalo ocenit a za areál o rozloze bezmála 60 hektarů chce radnice nejméně 106 milionů korun. Provoz letiště musí i nadále zůstat, radnice si chce také ponechat předkupní právo na dvacet let za původní kupní cenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17l63a38s76t29i12m17i96l 51H35a53l13b82i56c76h 8423675936358

Kdy zavřou Kittnera?

+1/−1
9.1.2013 13:07

K91a15t31e97ř10i28n37a 24P40é12r72o21v78á 6341151695236

aby nakonec nemuseli prodávat i svoje úřednice!

+2/0
9.1.2013 2:22

M26a27r48e48k 77M43a36r51t70i24n 8199494296240

Jasně, Šolci, všechno to tu prodej, ať po tobě nezůstane jediný podnik ve vlastnictví města. Aneb po mně potopa

+4/0
8.1.2013 21:50

V82l41a85d36i18m62í19r 49J15e70s14e34n39i56c29k96ý 9228428945250

To budou obyvatelé Dolního Hanychova, potažmo Františkova a okolí štěstím bez sebe! Noční provoz...8-o

+6/0
8.1.2013 15:45

Z50d55e85n23e71k 93V56r38b13a 8279735203877

To je zase histerie. I pokud by někdo dokázal do tohoto jít a ufinancovat to, tak Liberec nikdy nebude schopen přijmout větší letadla (B737, A319)  Není k dispozici prostor pro vybudování tak dlouhé dráhy, nehledě na fakt, že by sem stejně nikdo s tak velkým érem nelétal, protože by ho neměl čím naplnit. Reálně tak zbývá klasický GA provoz a sem tam nějaký ten tryskáč s hlavouny do průmyslové zóny. Pár letadel denně. Řekněme do 5 a to asi ještě budu hodně velikánský optimista. Reálně tedy nic, co by nějak zvláště zatěžovalo. A ten noční provoz je myšlen spíše v zimě, kdy je již ve 4 odpoledne tma. Kdo nutně nemusí v noci nelétá. Když se podíváte na provoz třeba v Českých Budějovicích a to tam mají dráhu schopnou teoreticky přijmout i B747, tak tak létá nula, nula nic. Létá se tam pro zábavu a komerční tryskáč tak jednou za měsíc. To samé Hradecké Letiště, které trochu žije jen díky výcviku pilotů. Ekonomicky to je naprostá šílenost, ale průmyslové město velikosti Liberce by mělo letiště s pevnou dráhou pro malá letadla mít. Je to nutnost a známka civilizace asi jako telefon, pošta nebo silnice.

+7/0
8.1.2013 19:40

T89i79b92o97r 95B17a14t41t21h55y43a24n48y 6859175539588

Budějkám na Jumbo chybí 700 metrů, to u nás přistane jen na RWY 06/24 na Havlovi, ale jinak souhlas.

0/0
9.1.2013 15:43

Z81d24e34n78e68k 95V27r23b41a 8619335153317

To je tak trochu nesmysl. Potřebná délka pro start nebo přistání závisí na mnoha faktorech, včetně přesného typu stroje, teploty, rychlosti větru, nadmořské výšce letiště, hmotnosti letadla atd. Dost složitý výpočet. Říci, že chybí přesně 700m je dost mimo.  Ale 747 lze spatřit občas i v Brně a všechna tato bývalá vojenská letiště (až na vyjímky - mošnov) měla téměř stejně dlouhé dráhy, z čehož jsem vycházel. Brno 2650m, Budějky 2500m. Prázdná 747 je schopná vzletět a přistát na dráze i kratší jak 2000m. Samozřejmě plně naložené 747 na MTOW nebude těch 2500m stačit.  Nicméně udával jsem to jen jako extrém aby bylo vidět, že ta letiště mají pro běžné dopravní stroje typu 737 zcela dostačující parametry a přesto se tam nelétá. V porovnání s tím co by i v nejdivočejších snech mohlo vzniknout v Liberci to je naprosto neporovnatelné a představa nějakého obrovského provozu a velkých strojů je naprosto zcestná.

0/0
9.1.2013 16:25

M41a59r26t43i58n 63M30u10s15i38l 4620141933211

Betonová dráha? Tu bych letišti přál. Stejně jako celoroční provoz. I když mám silné obavy pokud jde o přízeň počasí. Kolik dní bude třeba mlha a nepoletí se.

   A také škoda, že dráha asi nikdy nepovede až daleko za silnici, tedy někam ke Karlovu ;-)

+2/0
8.1.2013 15:45
Foto

L71u74k84á85š 12K79o31b13e49r41a 3284923618

Proč by se v mlze nelétalo? Třeba vybudují infrastrukturu pro přístrojové přiblížení...

+1/−1
8.1.2013 15:56

Z65d44e82n97e19k 79V94r27b79a 8889325863537

V dohledné době nevybudují. Náklady jsou astronomické a předpokládaný provoz (max. malá trysková letadla manažerů) to nikdy nezaplatí. Sice by to zvýšilo užitnou hodnotu letiště, ale provoz by se výrazně nezvedl. Ekonomicky to je obrovský nesmysl. Letiště má smysl jako známka civilizovanosti města - možnost letecké dopravy manažerů do průmyslové zóny je velké plus. Přínos pro rekreační létání by byl též velký - Liberec a Jablonec jsou velká města a dnes piloti jezdí létat jinam, protože nejasný osud letiště odrazuje kohokoliv, kdo by tu chtěl jakkoli podnikat (provozovat leteckou školu, vyrábět/opravovat letadla atd...) Liberec nikdy nebude mít letiště schopné přijmout velká dopravní letadla a tím se celá ekonomická soběstačnost tohoto projektu jeví jako značně záporná.

0/0
8.1.2013 19:51

K52a53t60e29ř84i56n34a 52P37é55r58o52v83á 6281911285966

teda právě s tou mlhou to funguje jinak. když je mlha normálně všude, tak v liberci zrovna ne

+1/0
9.1.2013 2:12
Foto

J50a96n 83Š64p65e32c39i53á34n 7978937905852

Tak to pěkně dopracovali doufám,že se za to bude někdo zodpovídat Drda nebo Kitner?Rv!!

+4/−2
8.1.2013 15:41
Foto

V62l98a58d37i76m51í29r 55N71á67p19r50a19v84n39í23k 1898872760295

Pane Špecián už jste někdy slyšel a nebo viděl,že by verbež pod názvem ODS za něco odpovídala ? Kittner je v pohodě a dnes pobírá z veřejných prostředků 170.000Kč. Kolik pobíráte Vy ?Rv!!Rv!!Rv!!;-O

+7/−3
8.1.2013 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.