- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elektřina i vedení je samozřejmě třeba, ale poslední dobou, mám pocit, že se to nějak vymklo kontrole. Docela by mne zajímalo, jestli někdo kontroluje ČEZ, zda je každé vedení a zábor pozemků skutečně ve veřejném zájmu nebo je jen česká krajina rukojmím ziskuchtivosti pár rádoby manažerů a na ně navázaných veřejných činitelů.
Pro stavbu každého vedení probíhá dosti zdlouhavý proces EIA,kde se tato kontrola provádí a hlavně je možné se k záměru vyjádřit.
Podobny (vlastne stejny) problem je v Nemecku, kde musi natahnout draty z vetrnikovych elektraren v mori ze severu na jih. Vsude se tomu lide brani a Bavorsko se rozhodlo ze bude brat proud radeji z Rakouska ci od nas. I kdyz je to "Atom proud"
za korunu kilowattu nekupte to
ČEZ a jeho dráty, resp. ČEPS a jeho dráty jsou problémem všude... Postaví je kde chtějí a je jim jedno, zda je pod tím CHKO nebo soukromý pozemek, který v ten moment ztratil svoji hodnotu...
.
NEROZUMÍM, proč nejsou stanovena pravidla, že podobná vedení budou realizována např. podél hlavních silnic, železnice apod...
Co třeba z důvodu bezpečnosti provozu na silnicích. Narazit třeba kamionem do sloupu vvn není moc příjemné.
Zrušme tedy CHKO !! Stavějí se tam dálnice, el. stožáry, Lesy si tam kácejí jak chtějí. Tak se ptám, k čemu asi ty CHKO jsou?
Jsem asi idiot. Pokuste se mi někdo fundovaně vysvětlit, proč se netahají dráty pod zemí. Když to jde s vodou a plynem, kde ty trubky mají mnohem větší průměr, než nějaký drát...
Protože je to moc drahé ... na materiál a na údržbu.
Ježiši, to jsou žvásty. Přece není zase takový problém a zásah do krajiny, když se paralelně se silnicí postaví 110kV vedení. To je přeci pár mětrů navíc k průseku, který už tam je, tak co kdo řeší?
Nápady ohledně kabelu (dokonce na stejnosměrném napětí!) jsou naprosto mimo realitu, kvuli tomu kousku území se nikdo nebude pouštět do takových investic, kabelové vvn je investičně úplně jinde než dráty na sloupech.
Jediná rozumná myšlenka je ta o napojení na Německo, ale je jasné, že ČEZ bude prosazovat řešení, vycházející z jeho zdrojů.
Podle mapy v EIA to moc poděl silnice vésti nemá.
Tak jsem si myslel, že správu distribuční sítě má ČEPS a.s. a a ne výrobce elektřiny ČEZ.
Chybá úvaha, licence na regionální distribuční soustavy má ČEZ Distribuce (E.ON Distribuce a PRE Distribuce).
Stále stejná písnička:
Chci využívat výhody elektrifikace, ale běda, bude-li el.vedení blízko mého bydliště. - Chci elektřinu z jádra, ale běda bude-li úložiště odpadu blízko mého bydliště. - Chci topit plynem, ale běda budu-li závislý na Rusku nebo jiné cizině, a ještě větší běda bude-li se u nás těžit břidlicový plyn, - Chci obnovitelné zdroje elektřiny, ale běda, bude-li větrník na našem kopci. - Chci se rychle dostat po dálnici kamkoli, ale běda, půjde-li mě dálnice za barákem. Jsem Pražák, chci mít auto, ale nechci, aby byla Praha plná aut.
A možno vymyslet spoustu dalších příkladů, kdy lidé chtějí užívat výdobytků civilizace, ale sami nechtějí se přizpůsobit ani o píď.
Hezky popsaný pojem NIMBY
(Not In My Back Yard, tj. česky „ne na mém dvorku“)
Tady je asi mapa kudy by vedení procházelo: http://www.volny.cz/luz-rousinov/obrazy/celtrasa.gif
ČEZ u nás jednou kácel pod stožáry tak horlivě, že mi vlezli i na můj pozemek.
Buďte ráda,že vám uprostřed zahrady nepostavil sloup. To se občas lidem stane a pak se nestačí divit a hlavně se ani nemohou bránit..