Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Víc spojů i s občerstvením. Vlaky z Liberce do Saska převezmou Italové

Oblíbené přímé spojení mezi Libercem a Drážďany bude od prosince příštího roku namísto Českých drah a Deutsche Bahn kompletně zajišťovat společnost Vogtlandbahn. Dopravce, kterého kapitálově ovládají italské státní dráhy FS, uspěl v soutěži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V61á47c12l84a95v 52J41í21r84a 5762797442385

Hezká diskuse. Ale. Že je železnice v okolí Liberce "popelkou" včetně spojení do Prahy ví snad každy. Prohlédněte si někdy po čem se jezdí třeba do Jablonce.   Možná, že byste šli raději pěšky.  Jak dlouho se bude ještě Liberecko flikovat. Dobrá je snad pouze jmenovaná trať do Zittau (s vyjímkou krátkého území v Polsku). Elektrifikace končí v Jaroměři a Děčíně, že by taky zavítala na Liberecko? Kolik už jsme slyšeli pohádek o jakémsi koridoru. Že tu jsou nové Stadlery? Fajn, ale po čem jezdí. A není to v rámci republiky zas až takový "luxus".  Podívejte se v čem se jezdí, díky "operačním programům EU" třeba z Děčína do Mostu. A jakou, pane, rychlostí.

+3/0
16.10.2013 12:07

J29a34r79k29a 70P60r52o78s55e56c39k94á 1385881579923

a kdy bude něco nového na trase Praha-Pardubice-Česká Třebová-Brno?

Pořád ty opelichané vyžilé vagony a vlaky, min.30 let používané . Tomu, že tam dají nové sedačky a zbytek ignorují, neříkám modernizace.

0/−2
16.10.2013 9:41

J83a62n 52H36a29v38r55d88a 4400326189679

musíte se zeptat zejména pánů odborářů, to jsou (ne)hybatelé.

Včera o nich psali, jak tito soudruzi opět budou prosazovat odložení více konkurence na kolejích. Takže jelikož tyto sockomouše lidi podporují, podle toho to pak vypadá

+2/0
16.10.2013 9:56

R16a24d90e78k 57J11a82n40a47t76a 9655646504332

Odbory sice mohou prosazovat odložení konkurence na kolejích, ale skutečnou moc nad tím nemají.

Asi moc věříte novinových článkům.

0/0
16.10.2013 10:13

J33a58n 53H91a21v88r88d84a 4650476349549

tak to byste se celkem dost divil

0/0
16.10.2013 11:46

R96a96d25e22k 23J56a69n73a31t54a 9725986574602

Jedině, pokud jim vláda půjde "na ruku". A to pak záleží, jaká to bude vláda.

0/0
16.10.2013 12:37
Foto

J32i92ř51í 60Š38r93á81m36e27k 3658107559661

Jenže vláda, která jim "půjde na ruku" se velmi reálně rýsuje

+1/0
16.10.2013 15:06

P69e42t60r 26N93e62c44h87a36n70i72c55k21ý 7903516748720

Myslíte, že motorák použitý na trasu odpovídající vzdálenosti Praha - Choceň jedoucí však dobu odpovídající Praha - Svitavy, je komfortnější než pořádný vlak s kupé? Máte tam mimochodem možnost využít docela pohodlných a téměř vždy prázdných vozů 1. třídy :-)

0/0
16.10.2013 11:04

M35a59r49e60k 59P93a12l38i30c67k54a 1515399551783

Zaprvé netuším, co vám vadí na současných EC vozech na trase Praha - Brno. Zadruhé, pokud byste se aspoň trochu zajímala o dění na dráze, víte, že od příštího roku tam začnou jezdit Railjety.

+1/−1
16.10.2013 11:18

P61e39t74r 21N85e65c46h37a84n14i21c12k98ý 7843656688310

Mám pocit, že slečna cestuje mezi stanicemi, kde EC nestaví (Choceň, Svitavy, Přelouč,Blansko...)

+2/0
16.10.2013 17:11

M86a65t16ě15j 52V38o48n74d16ř73i63č16k65a 4354950948606

Patrně ano, zlepšení by snad mohlo nastat po koupení 90 de facto nových vozů od ÖBB a nasazení právě Railjetů.

0/0
16.10.2013 21:35

P68e54t53r 23Č89i67h23á57k 7491740934357

Myslím že Vogtlandbahn je výborná volba mezi Libercem a Hrádkem jsem si dost zvykl auto je doma a já jezdím vlakem občas i do Zittau. Dresden jen o Vánocích ale třeba budu jezdit častěji;-) Stejně je zárážející že máme z Liberce lepší železniční spojení než do hlavního města ČR.

+2/0
15.10.2013 17:56

P79e51t64r 61B48e97z11s16t14a54r64o20s14t30i 2409506423331

Ano, opravdu Liberec je jedinne krajske mesto, kam nezajede primy spoj z Prahy (vim proc) a zaroven to je jedinne mesto, kam jde zajet vozem prvni tridy jedine z Reichu, nikoliv z vnitrozemi...

+2/0
15.10.2013 19:38

P44e66t57r 84N94e96c55h73a46n89i21c79k72ý 7853836228660

S VGB bych tipoval, že jednička skončí a Liberec bude jedinné krajské město bez 1. třídy. Zároveň DD jsou jediná dálková relace z Liberce konkurence schopná autu. Liberec je jedinné krajské město, které je komplet na jednokolejkách a bez dosahu elektrifikace (Zlín opravdu počítat nelze) a jedinné krajské město kam nezajíždí rychlíky klasické konstrukce, Celý kraj je zároveň jedinný bez elektrifikace...občas se nářkům lidí jezdících z Ovy do Prahy musím smát, že na 3 hodinách dostali studenější kafe ;-D

+5/0
15.10.2013 21:17

J74a62n 10Š61p80e40c83i56á48n 2240130809669

Do hlavního města to vlakem nejde. Jet 3,5 hodiny vlakem, kdyz busem to máte hodinu.

+1/0
15.10.2013 22:04

R32a55d10e63k 79J95a79n16a15t73a 9495686354242

Vlak nejede 3,5 hodiny, ale 2 hodiny 32 minut. A autobus nejede hodinu, ale hodinu a 5 minut, a ne do Prahy, ale na Černý Most. Tím neříkám, že je vlak rychlejší. Ale rozdíl není takový, jak píšete.

+1/0
16.10.2013 9:23

J31a90n 87H88a57v13r67d58a 4190576769949

Doplnil bych ale, že je to s přestupem, takže stačí, aby se jeden vlak zpozdil a jedou všichni pozdě...

A ještě jedna podstatná věc: podívejte se na tu cenu... Pokud jako obyč.zákazník mám jet za 191 korun, jakou dopravu si asi vyberu, když busem jsem v Praze za 95 korun a navíc tedy za méně jak poloviční dobu, jak už tu ostatně zaznělo.

Celkový čas 2 hod 32 min, vzdálenost 140 km, cena 191 Kč / IN50 96 Kč / IN25 143 Kč

0/0
16.10.2013 10:01

R52a53d14e37k 74J98a72n81a20t25a 9105656804202

Jako "obyčejný zákazník", který ale má internet (jak jinak byste se tady na iDnes objevil :-) ) máte v eshopu cenu 120 Kč, při nákupu v předstihu i 100 Kč.

+2/0
16.10.2013 10:11

J71a97n 49H47a78v69r91d51a 4360526809649

je že to je právě to, co jsem nazval "obyč.".

Dobře, tak to nazvu "náhodně příchozí". Takový náhodně příchozí, který se ráno rozhoduje, čím pojede, přijde, zaplatí a jede. Na nějaký e-shop vám v tu chvíli kašlu, stejně tak jako kašlu na nějakou IN Kartu, kterou si prostě nemám zájem pořizovat kvůli několika nahodilým cestám...

A když přijdu k pokladně a dozvím se cenu 191 Kč, odcházím na bus, rozumíme?

Navíc, autobus jede každou hodinu, někdy i častěji.

Nejsem žádný "absolutní popírač" železnice, občas vlakem jezdím z práce, ale prostě tady u nás a zejména směrem z Lbc na Turnov (Pha / Pce) je to téměř nepoužitelné, a to jak časově tak peněžně (nepočítám používání Opus karty v regionu, kde je cena pro bus a vlak stejná).

A když ještě započtu postupy ČD (např. při nastalé krizové situaci, jíž jsem byl nedávno přítomen), tak promiňte, ale nikam s ČD nejedu, pokud můžu jet jinak (a ještě k tomu výhodněji).

0/0
16.10.2013 11:57

R93a33d88e36k 13J55a59n51a31t79a 9425326624332

Myslím, že jste srovnával s autobusem, zde tedy s firmou StudentAgency. A většina jejich prodaných jízdenek je přes internet. Proč by tedy ten samý člověk nezvládl internetový nákup u ČD?

Navíc tzv. včasnou jízdenku (která stojí těch 120 Kč) lze zakoupit i v automatu nebo i v té pokladně (tam je ale podmínka koupit to alespoň 1 den předem).

+1/0
16.10.2013 12:40
Foto

J68i68ř43í 20Š28r88á49m19e34k 3968657679311

Nejsem ufňukaný Ostravák, který kňourá, že na tříhodinové cestě do Prahy musel čekat čtvrt hodiny na kafe. Jsem ochoten si za jízdu slušným vlakem připlatit. Jenže tu možnost prostě nemám. Žádné takové spoje u nás na Liberecku neexistují. Na mnoho mých dotazů proč tomu tak je, nepřišla vůbec žádná odpověď (SŽDC, ČD, KÚ Lb kraje...). Nejlepší reakce chodí od ČD "reakce na Váš podnět / dotaz je v příloze tohoto e-mailu", ale e-maily nikdy přílohu neobsahovaly.

0/0
16.10.2013 14:29

P34e24t87r 59N79e48c47h95a26n31i67c93k29ý 7333576568470

Neexistují a proč tomu tak je, bude nejspíš dáno trasováním tratí z dob Císařských železnic a složitými sklonovými podmínkami. Liberecko má asi nejlepší "motorákový" vozový park v ČR. Stadlery na jizerskohorské železnici jsou solidní a pohodlné, desira na Zittau také. Intervaly také dobré. Regionovy na Lípu by po výluce měly vypadnout. Nic slušnějšího se bohužel na liberecko nevyplatí posílat a už vůbec ne v dálkové dopravě. I kdybyste si nechal vyrobit superstřelu u Siemensu s kinosálem, masážníma sedačkama a maximálkou 200km/h, tak stejně nedosáhnete lepších výsledků. Jediné "dálkové" tratě na Ústí a Turnov jsou trasované šílenými oblouky kolem světa oproti rovné silnici, trasa na Pardubice vede málem přes Krkonoše (vidět Sněžku cestou z Liberce do Hradce Králové je opravdu zvláštní...). Řešením bude jedině narovnání těch oblouků a protože to vyžaduje mosty a tunely a Liberec není tranzitním místem pro cestu do zahraničí (prostě tímhle směrem v Polsku a Německu nic není), tak není motivace ze strany státu (joo slepá kolej do Chebu to jo ;-D ). Na druhou stranu podívejte na jízdní doby Turnov - Semily, Železný Brod - Dvůr Králové nebo Stará Paka - Malá Skála apod. mám pocit, že tady si železnice i proti autu stojí více než slušně, ale nejsou to klíčové relace :-)

+2/0
16.10.2013 17:30
Foto

J39i80ř14í 68Š51r13á11m26e27k 3828977369121

Rozumím a souhlasím. Je mi jasné, že problém není ani tak v tom, co zde jezdí, ale po čem to jezdí. Jedu-li na chalupu a nechci jet autem, je vlak výhodnější, než bus (Lb - Horka u Staré Paky). Jenže bych chtěl vlak využívat i pro cesty ne větší vzdálenost, což, vzhledem ke stavu infrastruktury, nelze (resp. lze, ale stojí to za ***n*). To, co mne zajímá, je výhled do budoucna. Jak a kdy - jestli vůbec - se něco změní k lepšímu. Jenže nějak to světlo na konci tunelu nevidím.

+1/0
16.10.2013 17:49

P64e22t24r 94N79e13c83h83a26n11i94c39k48ý 7453846628790

S inkartou cena klesá, a pokud cestujete dál za Prahu (směry Plzeň, Kladno, České Budějovice nebo něco na linkách S), pak najednou autobus vychází dráž, nepohodlněji (cesta narvaným metrem dost dlouho) a nejistěji (přípoje). Přípoje jsou na této relaci v pohodě, protože z Liberce je to do Turnova kousek a vlak tam nemá skoro co zpozdit (pokud je kalamita, tak je stejně všude), obráceně je riziko vyšší, ale většinou to čeká. Nechci tím relaci Liberec-Praha obhajovat, je to ostuda (Praha-Ostrava 3h, Praha-Liberec 2,5h, Praha-Brno 2h40min to je prostě donebevolající), ale tohle myšlení, že vlak jede z Liberce do Prahy půl dne akorát způsobuje, že se s tou tratí nic dělat nebude, protože "to nemá cenu a nikdo by tím stejně nejel" a pak se s tím fakt nic nedělá, přitom některé drobné úpravy by dokázaly pozvednout trať alespoň na Liberec - Praha hl.n řekněme 1h50min. což je po započtení cesty z ČM už pro mnoho lidí, především těch, jenž autobus opravdu nemají v lásce, ale tady prostě musí, k zamyšlení (pokud budou nasazeny pohodlné jednotky).

+1/0
16.10.2013 11:13

J59a68n 15Š65p55e62c65i14á16n 2400880339779

Ano uznávám

0/0
16.10.2013 21:32

R83i34c80h31a51r64d 20M45e16r56h61a18u89t 4446296157700

Vyyyyyyyyyyyyyborne.Jen tak dal.Jen tak dal.

+3/−2
15.10.2013 16:27

P52e42t21r 61N37e44c69h96a57n80i34c71k11ý 7293586128940

Tak nevím, to desiro Vogtlandbahnu mi moc nevyhovuje, desiro DB mi přijde pohodlnější a je škoda, že na tu relaci nedají 612, pořádný stoleček a pohodlná sedačka by špatná nebyla na nejlepší relaci z Liberce.

+1/0
15.10.2013 15:51

P58e40t28r 13B38e37z11s71t69a33r85o59s84t20i 2329926543131

Pane Nechanicky, mam podobny nazor, ale napriklad co bych dal za propojeni ramene DD-LBC s ramenem LBC-PCE a jezdit to durch s 612, protoze se stejne do budoucna planuje rameno na PCE hodit na Suda:3X z S:02

+1/0
15.10.2013 19:46

P54e62t79r 35N52e55c58h49a44n60i42c21k97ý 7303886868160

JSTE MŮJ ČLOVĚK ! Jezdil jsem a jezdit budu LB-PCE takřka víc než 5 let a kdykoli jsem seděl v 612 při cestě někam do Německa, tak si říkal jak je to super vláček na cestu do Pardubic.

+1/0
15.10.2013 19:56

P90e14t98r 81N19e34c11h52a33n47i13c13k77ý 7793186308920

Mimochodem to přehození ramena udělá docela bordel v dopravě ne? Znamená to třeba rozhození uzlů v ŽB a Dvoře Králové? Návaznost na rychlíky na Trutnov v Jaroměři, rozhodí to spěšnáky v Pace (souvisí to se změnou křižování spěšnáků do Kunčic n.L.?), pak co návaznost na Prahu, v MB na Kolín, v Kolíně na EC na jih...to vypadá na přesekání celého severovýchodního kvadrantu

+2/0
15.10.2013 21:13

J16i56ř45í 18E94r66b70e26n 1393794816827

Ve Dvoře je nějak významný uzel? Spíš bych tipoval na problémy v kříženích Turnov, Stará Paka, Jaroměř. Železnobrodský uzel se dá doladit bez větších problémů, prahotanvaldská trať je s pardubickolibereckou částečně v peáži...

0/0
16.10.2013 10:44

P27e94t55r 84N37e22c68h52a60n30i24c76k31ý 7733746508290

Ve Dvoře je autobuso-železniční uzel, otázkou je jestli rozhození křižování zachová kvalitu přestupů v současné podobě. Na druhou stranu křižování v Pace by konečně umožnilo kvalitní cestování z Liberecka do oblasti trati 040 a to na obě strany. Ta peáž může být i problémem, pokud by křižování proběhlo v Turnově, musí jet pardubický R a pražský R za sebou (nebo pražský R přijede dřív a čeká). ŽB uzel by se musel vyřešit častější nabídkou spojení ŽB-Tanvald. No uvidíme, pokud se trať i zrychlí, některé problémy zmizí :-)

0/0
16.10.2013 11:00

J51i54ř84í 75E88r34b31e26n 1883604336267

Mezi Turnovem a ŽB je ještě výhybna Malá Skála, předkové to pro křižování vypočítali velmi dobře :-)

http://www.youtube.com/watch?v=mxCsijC2Qko

0/0
16.10.2013 11:10

P98e91t39r 55N66e95c34h44a60n27i58c92k53ý 7703416808940

Vyhýbáním se v Malé Skále uděláte takovou minimálně 20min. (odhadem) sekeru mezi příjezdem vlaku z Liberce a odjezdem rychlíku do Prahy. Nebo myslíte, že by se posunulo křižování perníkových R do MS ? Tam nevím jestli s ohledem na tak zásadní posun to vyjde...ale třeba jo :-)

0/0
16.10.2013 11:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.