Diskuze

Poláci zrychlí osobní vlaky do Krkonoš. Skvělá zpráva pro české lyžaře

Po více než roční rekonstrukci duní znovu vlaky na horské trati mezi polskými Pěchovicemi a Sklářskou Porebou. Navazuje na ni železnice do Jakušic, kam v zimě míří na běžky tisíce lidí. Jakušice totiž leží těsně u hranice na česko-polské lyžařské magistrále.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Možná by novináře zajímalo, že provoz je opět zastaven, kvůli dvěma shnilým mostům a poláci se nemůžou dohodnout, kdo to opraví.

0 0
možnosti

Harrachov i pro sjezdaře? Všechno už tu bylo, říkám si s nadsázkou a vzpomínám na vážně zvažovaný návrh protažení kolejí do centra Harrachova. Naposledy byl ve hře myslím před leteckým MS 1983.

Ale jak se tu píše všude okolo, nedělám si iluze v tom našem železničními plánovači zapomenutém koutě.

2 0
možnosti

Z novodobých plánů tohoto tisíciletí můžeme vzpomenout plán (Liberec-) Harrachov - Rýžoviště - (tunel pod Studenovem) - Rokytnice - Rokytnice nádraží (-Jilemnice) nebo vedení trati z Rokytnice podél "Planýrky" někam ke Kořenovu s napojením na zubačku, takhle to chtěl i hrabě Harrach. Z nápadu sešlo, když si někdo vymyslel imaginární přehradu ve Vilémově

1 0
možnosti

V19á32c75l35a69v 18J30í82r85a

25. 11. 2013 19:34

Tak fajn, aspoň Poláci! Nevím proč tady hrajeme v kraji se železnici v posledních mnoha letech neustále betla. Všude kolem se uvažuje o koridorech, rychlost se zvyšuje, jenom oblast kolem Liberece nemá v podstatě spojení s Prahou. Po čem se jezdí do Jablonce raději nechtít vidět a Stadlery to nezachrání. Nevím proč není možná spolupráce na elektrifikaci  a rekonstrukci aspoň trati Liberec - Sklarzska Poreba. V tomto horském kraji by byla elektrifikace víc než užitečná. A taky je mi záhadou, proč elektrická trakce musí končit v Jaroměři nebo Děčíně.:-/

7 0
možnosti

Tak tak, jen doplním ty jisté důvody: Liberec není na tranzitu, za Libercem je nejchudší část Polska i nejchudší část Německa zároveň, od vyhnání Němců je to země nikoho. Že v Lib.Aglomeraci žije rozhodně víc lidí než na Chebsku kam s velkou slávou dotáhli koridorovanou jednokolejku už nikoho nezajímá ani to, že v turistických sezonách se ty auta už vážně nikam nevejdou a R10 začíná připomínat Bělorusko. Do Jablonce rekonstrukce bude, v roce 2014 http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/szdc-chysta-modernizaci-trati-liberec-tanvald-za-740-mil-kc/1011220

trati Liberec - Tanvald se věnuje v posledních letech mnoho pozornosti, má asi největší potenciál v kraji. Elektrifikace by byla super. S modernizací v Polsku mohly vyplout opět plány na regiotram Zittau - Jelenia Gora, ale držel bych se při zemi, pro mě je důležité to po čem to jezdí (a že to nehnije pod koly a nerozežírá to rez), než pod čím to jezdí a pro začátek by rekonstrukce svršku a přímé vlaky Liberec - Sklarzska Poreba byly dost velkým skokem. Takový regional Express Dresden - Jelenia Gora nebo nedej bože Liberec - Wroclaw by kraji maximálně pomohly, ale to si ještě dlouho necháme zajít chuť, už tak je zázrak, že se povedlo přeshraniční spojení obnovit. Trakce v Děčíně nekončí, pokračuje do Hamburgu ;-) V Jaroměři končí, protože tu byly megalomanské plány, které se neuskutečnily... Až někdo z těch co rozdělují prachy najde liberecký kraj na mapě, tak se možná dočkáme i zrychlení (narovnání, zatunelování) Liberec - Turnov a Milovické spojky, což pro kultivované spojení Liberec - Praha by stačilo více než královsky...

5 0
možnosti

Tenhle moment je hodně důležitý pro Liberecký kraj a jeho spojení se světem. Po modernizaci Jelenia Gora - Wroclaw je šance na kvalitní spojení Liberce s Wroclawí. Háček je jen v tom přejezdu hranice, kdy ČD odmítají za čáru provozovat vlaky ať se kraj nebo kdokoli jiný třeba staví na hlavu. Přeskakování z vlaku na vlak v Kořenově a Porebě může leckoho odradit. Tarifní složitost také nepatří mezi user-friendly (naštěstí je tu starý dobrý LIBNET+). Přesto si určitě zákazníky trať získá, protože silnice Jakuszyce - JG je otřesná jak zatáčkama, tak vesničkama a ze všeho nejvíc hodně hustým provozem. Tak už má Liberec dobrou trať do Drážďan a do Jelení Hory, teď by mohla přijít na řadu nějaká vnitrostátní relace :-)

6 1
možnosti