Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trať z Liberce do Lípy spláchla povodeň. Vlaky se tam vrátí za půl roku

Oprava železniční tratě z Liberce do České Lípy, kterou loni vážně poškodila povodeň, začala minulý týden. Vlaky se sem v plném provozu vrátí příští rok v květnu. Od prosince navíc přestanou jezdit i osobní vlaky v úseku mezi Libercem a Křižany, nahradí je autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F39i52l59i11p 97P89o62k27o46r60n59ý 4581185126306

Japonci by to zvládli opravit za týden. Teď si vemte, když budete potřebovat na záchod :-D....po dobu 2hodin si prostě nikde nemůžete dojít.

0/0
26.11.2013 9:24

J94i42ř62í 85E60r57b58e27n 1673224276977

Autokratické Japonsko možná. Ale provést a zpracovat geologický průzkum, vypsat výběrové řízení, rozhodnout o všech námitkách, nechat dojet všechny lhůty pro případ odvolání neúspěšných firem, to vše zabere pěkných pár týdnů až měsíců... Bohužel :-/

+1/0
27.11.2013 19:15

L51u49k57á86š 34H31l33o90u56c93a90l 6512360271844

je vidět, že to nepsal mr.všemurozumím Šebelka

ten by se rozhodně podivil nad tím, že ze třech účastníků výběrového řízení byly dvě firmy patřící stejnému majiteli, a rozhodně by napadl vysoutěženou cenu, že se oproti předpokladům snížila jen o x %

+1/0
26.11.2013 0:26

J29a97n 42Š66p82e72c83i95á79n 2430760959739

Vlaky z polska ;-D;-D média mě naučila, že co je z polska je šmejd ;-D;-D

0/0
25.11.2013 18:09

P80e34t90r 87N80e90c20h76a87n72i35c36k83ý 7203726108500

Železnice na tom bude tratit, protože stát je po povodních značně neflexibilní a neumí trať obnovit ještě v létě, kdy pro to byly příznivé podmínky.

+2/0
25.11.2013 17:48

M20a59r42t71i38n 29M35u55s43i35l 4670521773521

Již v 80.letech 20. století vznikla studie, která plánoval úsek trati mezi Karlovem a Křizany opustit a snést. Trať měla z Lbce vést souběžně s Žitavskou, a to až do Bílého Kostela. Odtud stoupet mj. tunelem a k trati na Lípu se připojit u Jítravy. Ponechány měly být koleje od Rynoltic do Křížan pro potřeby plánovaných uranových dolů právě v Křižanech. Na tom návrhu rozhodně něco bylo.

+2/0
25.11.2013 16:32

P57e34t58r 20N31e13c13h70a44n17i17c40k34ý 7173396988610

Turistický ruch mezi Křižanami a Libercem tvoří hlavně v létě nemalou frekvenci, navíc pro nákladní vlaky je trať takto sklonově méně náročnější. Takže pro snesení bych určitě nebyl, ale ten návrh nezní úplně špatně, až na to, že z Bílého Kostela do Jitravy to máte skoro 5 kilometrů a přes pořádnou horu a výškový rozdíl tratí je také značný, takže jinak než tunelem dlouhým minimálně 5 kilometrů tratě nenapojíte a to si myslím, že existují levnější řešení nebo použití takového tunelu mezi Libercem a Turnovem, kde by jeho využití bylo o hodně logičtější.

+1/0
25.11.2013 17:47

M20a95r38t32i26n 62M12u51s15i65l 4410461653521

Nemůžu ten návrh nikde najít, abych se přesně podíval. Ale tak dlouhý tunel tam určitě nebyl. Mělo to jít po polích a stoupat postupně, možná udělat jen tunelovou smyčku. On výškový rozdíl není tak překvapivě příliš velký. BK cca 300 m.n.m a Rynoltice nějakých 350 m.n.m. Nejsem železniční stavitel a nespočítám kolik km by měřila trať, aby to vlak mohl nastoupat a nebyla to zubačka. :-) Ale v KrÚ vedou koleje málem 500 m.n.m. takže o dost víš. Tady plánovači zjevně věděli, že úspora by při vynechání KrÚ byla dost velká. (Tím vůbec nepochybuji o značné turistickém významu a potenciálu úseku Křižany - Karlov.)

+1/0
29.11.2013 7:17

P34e20t30r 77N11e34c10h50a96n47i49c25k35ý 7643976948270

Já to pochopil z textu, že až do Bílého Kostela povede souběžně s tratí do Žitavy, pak by to stoupání bylo takřka nemožné :-) Ale takhle máte pravdu, při stoupání řekněme od Andělské Hory v době, kdy ještě nebyl Elitex ani I/13 by úspora asi úsporá stoupání byla značná. Jsem si to zkusil změřit a vyšlo mi, že Liberec - Rynoltice pod Jitravou 24km a klasicky 25km, tak asi vzdálenostní úspora by tam moc velká nebyla, ale vlaky by tam byly asi o dost rychlejší. Naši předci to měli líp spočítané než mnozí naši konstruktéři se supermoderní technikou...

0/0
29.11.2013 8:22

P25e44t73r 56N56e48c30h40a71n56i68c25k46ý 7713336778630

Jé omlouvám se, zapomněl jsem na poznámku, že jde o studii z 80.let tak tu poznámku o předcích berme s rezervou ;-D

0/0
29.11.2013 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.