Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chceme u nás víc Poláků, zní z kraje. Pomohly by i přímé vlakové spoje

Liberecký kraj chce přilákat víc polských turistů a prostředníkem má být opravená trať do Sklářské Poreby. Rozvoj ale stále brzdí komplikace při přepravě vlakem. Cestující musí například během jízdy platit jízdenky ve dvou měnách. Česká i polská strana chtějí potíže společně řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L19u15k74á13š 12H32l69o47u77c88a98l 6792160641174

co to psalo za tatara?

"Liberecký kraj chce přilákat víc polských turistů a prostředníkem má být opravená trať do Sklářské Poreby. Rozvoj ale stále brzdí komplikace při přepravě vlakem."

v první větě článku napíše řešení a až v další větě "oznámí" že se jedná o vlak. úroveň liberecké MF-Dnes není jak před lety :-(

0/0
1.2.2014 3:27

M29a84r39e86k 31V19y91m59a77z33a69l 5898436202310

[>-] Turisti z Polska, jsou pro kraj jen a jen přínosem. V loni na jaře jsem byl v Adršpachu a za hodinu, co jsem pil kafe a relaxoval naproti vstupu do skal, přijelo 8 autobusů. Všichni šli na prohlídku a určitě utratili i něco navíc....jestli tohle nechápou ti křiklouni, co na ně nadávají, tak jsou jen a jen sami proti sobě. Takovýchto turistů si musíme vážit. Je přece jedno odkud jsou. Utrácejí tu svoje peníze....a ty se otočí v naší,české ekonomice...Němci a Nizozemci sem už moc nejezdí, tak díky za každého polského turistu....

+11/0
31.1.2014 21:24

L57u34c95i41a52n 79P32a42p44a71z57i65a80n 5904547681705

To polské horské městečko se česky jmenuje Sklářská Poruba. Mějme úctu k češtině a také pokoru k našim předkům! Proč v českém textu od novinářů, kteří za svou práci berou peníze mám pořád upozorňovat na základní neznalosti uváděných informací?

Jinak je samozřejmě výborné, že toto spojení existuje, ale pro Liberecký kraj by bylo vhodné také provést vlakové spojení pro osobní dopravu i na dalších místech, třeba i na Habartice, protože to je chudá, ale krásná část českého Frýdlantska, kam by se aké velmi hodilo, kdyby sem jezdilo více turistů z blízkého zahraničí.  A našinci zase mají sen, že by mohli jet vlakem až do Jelení Hory, Boleslavce bez komplikovaných nenavazujících spojení. A vychvalovaná trať do Źitavy je sice co se týče jízdenka vyřešena, ale polský tranzit je katastrofou a stále v Polsku chybí zastávka ač o to usilují nejen Poláci. Liberecký kraj sám na vše nestačí, doufám, že nové vedení českého ministerstva dopravy bude více pomáhat těmto přeshraničních projektům, že nebude brzdit spolupráci jako to bylo za éry vlády pravice. Zajímají nás činy, nejen řeči! V každém případě mám radost, že vedení Liberecka si konečně uvědomuje význam tratí do Polska! Třeba se zase jednou dočkáme přímého spojení Liberec, Frýdlant - Zhořelec nebo Liberec - Vratislav.

+3/−3
31.1.2014 21:11

M22a53r76e11k 73V21y60m46a58z36a50l 5428216882580

[>-] Jsem v názoru plně s Vámi pane Luciane, ale vzhledem k minulosti nového ministra nečekejte nic pozitivního pro železnici. Nechal se slyšet, že prioritou budou jen dálnice.Ještě nikdy v našich novodobých dějinách, se žádný ministr nestaral o rozvoj českých železnic, jak by zasloužili. Finančně podhodnocené a bez koncepce rozvoje. Máme nejhusší železniční sít na rozlohu v Evropě a nedokážeme toho využít. Pak se není divit, že se modernizuje tak pomalu. Škoda...

+2/−1
31.1.2014 21:18

F26a29b64i13o 47S63g84a83t86t49o66n39i 9641380107150

To jste s tou tratí do Žitavy pěkně vedle, Poláci tam totiž zastávku odmítli a trať by samozřejmě opravili - pokud jim to ČR a Němci zaplatí. Oni jenom vybírají výpalné (pardon, peážné) a na trať zvysoka kašlou. ;-O

+5/−1
31.1.2014 21:30

P62e57t46r 66N18e56c46h72a58n81i26c38k88ý 7303556228400

Poláci zastávku odmítli, protože se nechtějí o trať starat. Na druhou stranu včera se po té trati jelo o něco lépe než dříve. U Frýdlantska je to škoda. Trať je díky časté nákladní dopravě ve vynikajícím stavu jak na českém tak na polském území. Nelze sice přes výhybnu Witka jet do Německého Zhořelce (ale opravit nějakých 300 metrů trati by je fakt nezabilo a i tak by to vyžadovalo úvrať), ale do Polského Zhořelce a dál na Weglinec a Žary / Boleslavec a Vratislav nebo přes most do Görlitz to jde. Vlaky z Liberce by mohly jezdit jako přípoje RE Dresden - Wroclaw v Polském Zhořelci (tam stačí jen přejít nástupiště do jiného vlaku), ale končily by v Německém, čímž by vzniklo slušné množství vazeb na mnoho míst v Polsku i Německu. Liberec - pl. Zhořelec je naprosto reálné zrychleným vlakem za 1h max 1h10min (trat i na území PL je udržovaná a hojně využívaná nákladními vlaky). RE jede z polského Zhořelce do Vratislavi 1h51min. Takže tu máme potenciál na Liberec - Vratislav za 3 hodiny po funkční trati s jedním jednoduchým přestupem ve Zhořelci :-)

+4/0
31.1.2014 22:03

G45e26o87r16g 15K85o37m65b36e44r43e55c 9324461536271

polaci to je nestesti pro Evropu. Kazdy rok dostavaji od EU dotace ca. 330.000.000.000 slpvy tristatricet miliard korun a stale jim to je malo. Berou nejvetsi dotace ze vsech zemi unie. Tenhle narod cibularu nebude nikdy makat. Jo kseftovani a nejaka corka tom jim jde. Bodet ne maj to uz po staleti v krvi. Proc to funguje Liberec-Zitava a tady to nejde? to zas ceka nekdo s naprazenou prackou na Eura z Unie.

+1/−10
31.1.2014 19:06

P87e84t74r 31N50e68c82h90a53n64i46c55k93ý 7663936538970

Protože ČD prohlásilo, že nehodlá provozovat dopravu do Sklarzske Poreby. Uniká vám fakt, že to Poláci opravili tu trať, ČR opravila jen asi 2 kilometry na našem území.

+5/0
31.1.2014 20:37

J29i22ř21í 97E13r75b29e79n 1403734236907

Jenže Polákům to taky trvalo přes dvacet let, než se s tím uráčili něco udělat. Z naší strany byl zájem od roku 1990.

+1/−1
31.1.2014 21:43

P50e22t38r 97N49e14c54h33a71n71i62c34k44ý 7503676398420

U nás by se případů, kdy něco trvá přes 20 let našlo habaděj :-)

+2/0
31.1.2014 22:10

Z98b42i89g44n35i20e34w 54K23o21l65a94n90o 9756554902501

Ubozaku, v prepoctu na 1 obyvatela CR dostava od EU vice nez Polsko a pamatkova D1 dale neopravena,.

+2/−1
1.2.2014 0:54

P40e36t48r 16N89e21c69h81a36n65i86c76k57ý 7453466858800

To je skvělé, že snaha je a naděje neumírá. Ta trať má obrovský potenciál a já věřím, že bude využit. Už teď jezdí do Sklarzske Poreby vlaky z celého Polska, tak by bylo pěkné, kdyby na ně navazovaly vlaky přinejmenším do Liberce :-)

+2/0
31.1.2014 18:23

A96n83t77o64n39í87n 82K84a37t48z59e42r 8942253706830

To tady bude zase Polských zlodějů jako much v červenci.To aby se lidi báli vylést po setmění z baráku či paneláku.

+1/−13
31.1.2014 17:19
Foto

J13a23n 29K33ř52í87ž 3719171171691

tak zůstante doma. v každém státě jsou zloději, ale vše svádět na poláky? No fuj

+3/0
31.1.2014 17:23

N32i56n96a 77P74a78n23o92ž91k77o36v20á 9527535635778

Možná, že kdybyste po povodních zažil jejich nájezdy, tak byste mluvil jinak...:-/

0/−3
31.1.2014 18:53

L51u60c37i85e 21H93a12v73l43í25č22k43o91v34á 2750691944177

Jojo, ale ať si jezdí tím vlakem, protože co tady Poláci předvádějí za prasečiny na silnicích, to je síla....

+1/−7
31.1.2014 16:42
Foto

J40a84n 16K62ř68í45ž 3489131471441

češi jsou větší prasata, než polácí. jsem autodopravce, tak vím o čem mluvím.

Jinak super nápadR^

+2/−2
31.1.2014 17:20

V73á59c69l65a55v 11Z36a44j31í95č74e29k 4810631618626

Výborný nápad. Příhraniční styk je třeba rozšiřovat a občanům usnadňovat.

+11/0
31.1.2014 15:10







Najdete na iDNES.cz