Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chceme u nás víc Poláků, zní z kraje. Pomohly by i přímé vlakové spoje

Liberecký kraj chce přilákat víc polských turistů a prostředníkem má být opravená trať do Sklářské Poreby. Rozvoj ale stále brzdí komplikace při přepravě vlakem. Cestující musí například během jízdy platit jízdenky ve dvou měnách. Česká i polská strana chtějí potíže společně řešit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81u33k25á92š 18H95l47o17u52c67a92l 6412930951344

co to psalo za tatara?

"Liberecký kraj chce přilákat víc polských turistů a prostředníkem má být opravená trať do Sklářské Poreby. Rozvoj ale stále brzdí komplikace při přepravě vlakem."

v první větě článku napíše řešení a až v další větě "oznámí" že se jedná o vlak. úroveň liberecké MF-Dnes není jak před lety :-(

0/0
1.2.2014 3:27

M85a62r69e24k 87V97y66m31a74z70a23l 5408106152190

[>-] Turisti z Polska, jsou pro kraj jen a jen přínosem. V loni na jaře jsem byl v Adršpachu a za hodinu, co jsem pil kafe a relaxoval naproti vstupu do skal, přijelo 8 autobusů. Všichni šli na prohlídku a určitě utratili i něco navíc....jestli tohle nechápou ti křiklouni, co na ně nadávají, tak jsou jen a jen sami proti sobě. Takovýchto turistů si musíme vážit. Je přece jedno odkud jsou. Utrácejí tu svoje peníze....a ty se otočí v naší,české ekonomice...Němci a Nizozemci sem už moc nejezdí, tak díky za každého polského turistu....

+11/0
31.1.2014 21:24

L25u87c48i31a43n 70P81a68p39a11z13i67a23n 5394147831185

To polské horské městečko se česky jmenuje Sklářská Poruba. Mějme úctu k češtině a také pokoru k našim předkům! Proč v českém textu od novinářů, kteří za svou práci berou peníze mám pořád upozorňovat na základní neznalosti uváděných informací?

Jinak je samozřejmě výborné, že toto spojení existuje, ale pro Liberecký kraj by bylo vhodné také provést vlakové spojení pro osobní dopravu i na dalších místech, třeba i na Habartice, protože to je chudá, ale krásná část českého Frýdlantska, kam by se aké velmi hodilo, kdyby sem jezdilo více turistů z blízkého zahraničí.  A našinci zase mají sen, že by mohli jet vlakem až do Jelení Hory, Boleslavce bez komplikovaných nenavazujících spojení. A vychvalovaná trať do Źitavy je sice co se týče jízdenka vyřešena, ale polský tranzit je katastrofou a stále v Polsku chybí zastávka ač o to usilují nejen Poláci. Liberecký kraj sám na vše nestačí, doufám, že nové vedení českého ministerstva dopravy bude více pomáhat těmto přeshraničních projektům, že nebude brzdit spolupráci jako to bylo za éry vlády pravice. Zajímají nás činy, nejen řeči! V každém případě mám radost, že vedení Liberecka si konečně uvědomuje význam tratí do Polska! Třeba se zase jednou dočkáme přímého spojení Liberec, Frýdlant - Zhořelec nebo Liberec - Vratislav.

+3/−3
31.1.2014 21:11

M31a89r33e79k 17V63y97m52a67z44a27l 5358866302750

[>-] Jsem v názoru plně s Vámi pane Luciane, ale vzhledem k minulosti nového ministra nečekejte nic pozitivního pro železnici. Nechal se slyšet, že prioritou budou jen dálnice.Ještě nikdy v našich novodobých dějinách, se žádný ministr nestaral o rozvoj českých železnic, jak by zasloužili. Finančně podhodnocené a bez koncepce rozvoje. Máme nejhusší železniční sít na rozlohu v Evropě a nedokážeme toho využít. Pak se není divit, že se modernizuje tak pomalu. Škoda...

+2/−1
31.1.2014 21:18

F93a21b67i86o 31S77g17a85t64t29o98n42i 9281670647280

To jste s tou tratí do Žitavy pěkně vedle, Poláci tam totiž zastávku odmítli a trať by samozřejmě opravili - pokud jim to ČR a Němci zaplatí. Oni jenom vybírají výpalné (pardon, peážné) a na trať zvysoka kašlou. ;-O

+5/−1
31.1.2014 21:30

P17e57t82r 35N25e96c87h35a64n67i23c79k71ý 7383106938830

Poláci zastávku odmítli, protože se nechtějí o trať starat. Na druhou stranu včera se po té trati jelo o něco lépe než dříve. U Frýdlantska je to škoda. Trať je díky časté nákladní dopravě ve vynikajícím stavu jak na českém tak na polském území. Nelze sice přes výhybnu Witka jet do Německého Zhořelce (ale opravit nějakých 300 metrů trati by je fakt nezabilo a i tak by to vyžadovalo úvrať), ale do Polského Zhořelce a dál na Weglinec a Žary / Boleslavec a Vratislav nebo přes most do Görlitz to jde. Vlaky z Liberce by mohly jezdit jako přípoje RE Dresden - Wroclaw v Polském Zhořelci (tam stačí jen přejít nástupiště do jiného vlaku), ale končily by v Německém, čímž by vzniklo slušné množství vazeb na mnoho míst v Polsku i Německu. Liberec - pl. Zhořelec je naprosto reálné zrychleným vlakem za 1h max 1h10min (trat i na území PL je udržovaná a hojně využívaná nákladními vlaky). RE jede z polského Zhořelce do Vratislavi 1h51min. Takže tu máme potenciál na Liberec - Vratislav za 3 hodiny po funkční trati s jedním jednoduchým přestupem ve Zhořelci :-)

+4/0
31.1.2014 22:03

G76e80o91r62g 20K71o49m43b67e55r71e31c 9974771536351

polaci to je nestesti pro Evropu. Kazdy rok dostavaji od EU dotace ca. 330.000.000.000 slpvy tristatricet miliard korun a stale jim to je malo. Berou nejvetsi dotace ze vsech zemi unie. Tenhle narod cibularu nebude nikdy makat. Jo kseftovani a nejaka corka tom jim jde. Bodet ne maj to uz po staleti v krvi. Proc to funguje Liberec-Zitava a tady to nejde? to zas ceka nekdo s naprazenou prackou na Eura z Unie.

+1/−10
31.1.2014 19:06

P25e58t70r 67N23e28c20h84a51n89i43c51k52ý 7273516498360

Protože ČD prohlásilo, že nehodlá provozovat dopravu do Sklarzske Poreby. Uniká vám fakt, že to Poláci opravili tu trať, ČR opravila jen asi 2 kilometry na našem území.

+5/0
31.1.2014 20:37

J13i27ř72í 79E50r35b64e30n 1253534566537

Jenže Polákům to taky trvalo přes dvacet let, než se s tím uráčili něco udělat. Z naší strany byl zájem od roku 1990.

+1/−1
31.1.2014 21:43

P67e18t95r 90N80e92c84h74a77n34i15c22k77ý 7443986868960

U nás by se případů, kdy něco trvá přes 20 let našlo habaděj :-)

+2/0
31.1.2014 22:10

Z52b34i14g28n13i56e38w 26K31o97l85a90n27o 9866624892691

Ubozaku, v prepoctu na 1 obyvatela CR dostava od EU vice nez Polsko a pamatkova D1 dale neopravena,.

+2/−1
1.2.2014 0:54

P97e43t88r 82N44e31c59h68a42n28i52c93k54ý 7443236858840

To je skvělé, že snaha je a naděje neumírá. Ta trať má obrovský potenciál a já věřím, že bude využit. Už teď jezdí do Sklarzske Poreby vlaky z celého Polska, tak by bylo pěkné, kdyby na ně navazovaly vlaky přinejmenším do Liberce :-)

+2/0
31.1.2014 18:23

A25n66t58o11n43í14n 76K87a33t64z67e52r 8792483246940

To tady bude zase Polských zlodějů jako much v červenci.To aby se lidi báli vylést po setmění z baráku či paneláku.

+1/−13
31.1.2014 17:19
Foto

J89a81n 19K26ř98í19ž 3449301831811

tak zůstante doma. v každém státě jsou zloději, ale vše svádět na poláky? No fuj

+3/0
31.1.2014 17:23

N96i69n83a 13P54a90n45o81ž73k75o15v53á 9417835875498

Možná, že kdybyste po povodních zažil jejich nájezdy, tak byste mluvil jinak...:-/

0/−3
31.1.2014 18:53

L39u53c70i44e 77H60a98v23l15í29č28k95o13v16á 2490591904977

Jojo, ale ať si jezdí tím vlakem, protože co tady Poláci předvádějí za prasečiny na silnicích, to je síla....

+1/−7
31.1.2014 16:42
Foto

J83a92n 15K36ř93í82ž 3499351561781

češi jsou větší prasata, než polácí. jsem autodopravce, tak vím o čem mluvím.

Jinak super nápadR^

+2/−2
31.1.2014 17:20

V22á26c15l14a72v 66Z35a56j79í53č37e35k 4350151518556

Výborný nápad. Příhraniční styk je třeba rozšiřovat a občanům usnadňovat.

+11/0
31.1.2014 15:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.