Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V České Lípě opravili nádraží. Teď vedle něj postaví nové za miliardu

V České Lípě budou mít do konce roku 2015 zcela nové železniční nádraží. Přitom před deseti lety se za devět milionů opravovalo to původní, které stojí na stejném místě již od roku 1892. Nové by mělo stát téměř jednu miliardu a navíc vyroste asi 300 metrů od toho stávajícího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i55ř85í 92Ř83e47h62o76ř 9648138896528

dotace se musí čerpat, i kdyby to bylo páté nádraží vedle sebe, prachy se musí točit

0/0
14.2.2014 10:08

V25á69c72l35a55v 47J65í80r66a 5362617612925

Ne, že bych to České Lípě nepřál. Ale možná by bylo lepší zrekonstruovat celou trať z Děčína až do Liberce. Zrychlit a udělat tak, aby i po pár měsících provozu se mohl cestující napít, aniž se "pobryndal".

+2/0
13.2.2014 10:37

M86a49r96t91i89n 80M46u45s28i51l 4100931583521

Kdyby byla ČL uzlem, kde projedou stovky vlaků denně, neřeknu ani popel. Ale proč za miliardu budova a nástupiště, a proč ne trať? Třeba ta na Liberec. Jasně bezbariérovost je dneska zaklínadlo. Ale spočítal někdo kolik lidí ji opravdu využije a kde by jen postačily úpravy typu jezdící schody (výtah, plošina)? A znouv k té trati, už jsme to tu kdysi řešili. Trať Libe-Lípa má nevhodné poloměry i výšky min. od Rynoltic po Karlov. Umím si představit tu prošustrovanou miliardu jako dobrý základ přeložky tratě v tomto úseku. Tak jak byla uvažovaná už před 30-40 lety, tedy přes Bílý Kostel.

0/0
13.2.2014 8:38
Foto

J83i25ř56í 85Š77r79á59m35e53k 3398397719771

Od tohoto nápadu se upustilo z důvodu obrovkého převýšení mezi B.Kostelem a Rynolticemi. Jinak s Vámi souhlasím. Tratě u nás na Liberecku potřebují velmi zásadní opravy víc, než budovy

0/0
13.2.2014 11:19

M41a48r14t37i29n 33M40u89s59i23l 4780721223191

Za souhlas díky. Vzhledem k tomu, že byla zpracována studie (četl jsem) tak to provést šlo. Nevybavím si zda tunel, zářez + smyčka, ale problém byl (tehdy) jen v penězích. A připomínám Rynoltice 350 m.n.m. - Bílý Kostel 300 m.n.m. Takže nenechme se mýlit silnicí, která nejprve stoupá do 450m, aby následně prudce klesala do 300m.

0/0
13.2.2014 12:30
Foto

J16i79ř51í 31Š34r60á88m22e95k 3518787749821

To ano. Jenže trať by se s tím kopcem také musela nějak 'popasovat' a provrtat se pod Jitravským sedlem by nebyla sranda. Někam mezi Horní a Dolní Suchou by to bylo skoro 6km pod zemí.

0/0
13.2.2014 12:36

P22e36t23r 53N61e60c19h67a13n79i46c72k73ý 7343216928640

Tam byl plán tu trať připojit až někde před Chrastavou, takže stoupání by nebylo takové.

0/0
13.2.2014 17:20

P43a17v15e66l 50Ř29a72p87e17k 7462266519355

Miliarda za malé nádraží? Když si vezmete, že nejméně polovinu musíme spolufinancovat a režijní náklady a náklady na údržbu takové Potěmkinovy vesnice budou nemalé, tak se ta dotace secsakra prodraží. Na první pohled to vypadá, že jsme vydělali, ve skutečnosti je to naopak. EURv

+2/−1
12.2.2014 17:15

R17o84b49e57r57t 77Š32i98m34e20č61e98k 6475751708838

mě teda vadí i to plýtvání europenězi, takových peněz z EU jde v niveč jenom proto, aby se vyčerpaly...

+2/0
12.2.2014 21:39

P60a85v63e11l 13Ř85a45p67e77k 7552846939795

Peníze z dotací jsou plýtváním už z definice. Skutečný průšvih je v tom, že ty prostředky musely být někomu proti vůli odebrány.

+1/0
12.2.2014 22:11

M72a52r71e50k 61M53a39r86t34i76n 8639254416440

Od kdy je 70 - 80 % polovina? 8-o

0/0
12.2.2014 22:49

P81e93t14r 51F80. 8962268336855

Jsem jediný, komu se zdá miliarda za nádraží nějak moc? 8-o

+4/−5
12.2.2014 15:14

J39o87s34e14f 98K14u88b78e31š 9465145539474

Těžko říci... Nová nástupiště, budova, koleje a zabezpečovací zařízení nejsou levné záležitosti...

+4/0
12.2.2014 15:54

P19a37v96e24l 27Ř54a73p61e86k 7462876539105

Ono je to z části drahé právě proto, že se takové věci často pořizují z dotací. Když vám někdo nasype do kapsy miliony, také přestanete hledět na ceny.

+4/0
12.2.2014 17:21

J85a83n 50Š43p23e82c55i28á85n 2200730289359

Radsej to maj investovat do silnic a z trati udelat velmi atraktivni cyklostezku,kde bez bez ohledu na jested a krystofak cyklista bez hnusnych prevyseni dojede do lipy.

+2/−17
12.2.2014 13:56

V87í30t 86J83e92ž93e40k 4376569949235

Že vy nevyužíváte vlak, neznamená, že ho nevyužívá nikdo další.

+5/0
12.2.2014 22:22
Foto

M83a81r98e78k 22T77o10m87e25k 1553136137949

lít peníze do silnic je nejenom neekologické, ale dokonce i neekonomické.

0/0
13.2.2014 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.