Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice přes Český ráj nebude. Je drahá a zbytečná, tvrdí ministerstvo

Dlouholetí odpůrci dálnice Českým rájem mohou začít pomalu slavit. Nebude se totiž stavět. Podle ministerstva pro místní rozvoj dálnice není potřeba a je drahá. Dostatečných řešením je podle studie, kterou si nechalo ministerstvo zpracovat, dvoupruh s občasným třípruhem pro předjíždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a52r47t81i61n 68D13y35t32r73y29c24h 7334114118321

Mám Český ráj rád, ale 4proudová komunikace, jakákoli, bude jediná výrazná změna a zlepšení - a rozhodně mi to nepřipadá jako megalománie nebo ničení životního prostředí. 2proudová komunikace je nebezpečná, vzhledem k hustotě provozu, který na ní bude. na předjíždějí zapoměňte, na rychlost taky, vše se bude odehrávat v kolonách za nejpomalejšími vozidly, stejně jako je tomu doteď... Hezká 4proudovka s cyklostezkou, protihlukovou stěnou a častějšími přechody pro zvěř je nejen ideální, ale i nutná. Takhle zase nějaký jelito odhlasuje řešení neřešení...

+6/−2
17.4.2014 8:21

K29a74r77e76l 32K96r29o90u54l87i33k 7789379765954

Pokud jsme si nechali vše rozkrást, tak na dálnice už nebude. Aspoň ty obchvaty a stoupací pruhy. A kamióny na železnici, ať ty nové úseky hned nerozsekají!

+1/0
16.4.2014 19:08
Foto

J18i25ř13í 48Š60r46á59m67e67k 3828367709971

Na jakou železnici? Mrkněte do mapy, prosím.

0/0
17.4.2014 11:03

P37a26v74e39l 73D50e51u48t13s73c94h 8422759241849

041 - motá se hned vedle silnice :-)

0/0
17.4.2014 13:01
Foto

J41i77ř58í 46Š97r93á90m46e36k 3918847289791

Ano, máte pravdu, je tam. Ale je v tak zuboženém stavu, že si to těžko dokážete představit. Bohužel.

0/0
17.4.2014 21:03

J23i40ř26í 64E38r45b63e82n 1893944626617

Na tu železnici, která už desítky let čeká na pořádnou modernizaci a zkapacitnění. Stačily by už ty čtyři kilometry po rovině mezi Borkem a Libuní...

0/0
17.4.2014 21:20

V93a81c11l59a59v 56W95a24n74d56e12r41e38r 8108146349212

Pokud to nestacil vybudovat Hitler za protektoratu, tak se to Cechum uz nepovede nikdy..:-/Rv

+3/−2
16.4.2014 17:36

T62o44m36á88š 98Z73e85m48a68n 3895498144435

Budovat začali Češi už před protektorátem.

Stop dálnicím dal až v roce 1948 nástup "budovatelů", který pokračuje dodnes.

+5/0
16.4.2014 17:41

J80i96ř94í 53E23r11b59e91n 1683254416927

Stop dálnicím dal už v roce 1942 nedostatek cementu, benzínu a dalších strategických surovin.

0/0
17.4.2014 21:10

J50a97n 77K73o44h25l 4483207361184

Drahá možná, ale zbytečná rozhodně ne. Stávající silnice je peklo, a těch několik obchvatů obcí situaci vyřeší pouze dočasně. Ale hlavně ať už se kopne do země, nemusí pršet, alespoň ať kape..

+6/−1
16.4.2014 16:56

A34l51e31x58a54n21d60r 84K70o56s54t84k16a 5979966569126

Když jsem se tam vyskytl naposled (tj tak 2 roky dozadu) tak mi přišlo, že je to vytížené jako D8 poblíž Prahy. Kamion za kamionem, náklaďák za náklaďákem, pár osobáků..

+8/0
16.4.2014 17:29
Foto

J19i79ř96í 61Š84r44á30m82e41k 3918967699211

To je celkem normální stav

+5/0
16.4.2014 17:43

T74o69m28á42š 86V68é45l88e 1593381425246

Před pár lety jsem byl na školení a tam viděl studii jakou vymysleli a to v úseku Turnov od dálnice přes město a dále na Jičín ale pouze do vesnice Ktová. Tento úsek přibližně 15km. Pod sídlištěm Vyšinka v Turnově velkej tunel, dále pak asi 4 mimoúrovňové křižovatky, čtyřpruh. Rozpočet 30mld kč. Hlavně se o tom mluví už leta a přitom bylo jasné, že na to nejsou a nikdy nebudou peníze.

+3/0
16.4.2014 16:39
Foto

J13i80ř17í 79Š50r32á88m37e27k 3508627339981

Viděl jsem podobné návrhy a ačkoli jsem zastáncem razantní modernizace této silnice, takto megalomanské řešení považuji za absolutně zbytečné a hlavně finančně úplně odtržené od reality.

0/−1
16.4.2014 17:46

T54o54m69á73š 20Z90e76m53a77n 3595838724415

Dvoupruh bude rozhodně lepší než to co je tam teď (v podstatě nenormované okresky), ale pokud už se kopne, tak při výstavbě obchvatů a nového trasování by ten 4 pruh (ne nutně dálníční kategorie) nemusel být nepřekonatelně dražší a bezpečnost s propustností by výzmamě vzrostly.

Na druhou stranu je v ČR vcí míst kde chybí kapacitní silnice daleko více než právě zde. (R35 na východ, R1, D8, D/R3, R6/7, R12)

+6/0
16.4.2014 15:59

D37a78n 24T24a49u44s18s12i55g 1118159793603

Mám ten dojem, že dvojpruh je teď ideální z toho hlediska, aby se za pár let řeklo, musíme to rozšířit na čtyřpruh, neboť silnice to kapacitně nebere. A vesele se bude rozšiřovat, jak dnešní D1.

+8/0
16.4.2014 15:38

K84a26t29e88ř85i42n11a 90P33é44r46o44v14á 2680688147215

přesně takhle to dopadlo třeba v jižním Německu B12 mezi Buchloe a Kempten. tam se rozšiřují některé mostky a úseky už i po druhý. 

a ten kdo to prosadil už dávno leží vedle těch, co na to doplatili.

+4/0
16.4.2014 15:56

F14r63a12n90t48i25š95e88k 71M48o18s58s 8202463679279

Taky bylo by hezké mít všude dálnice, ale je to naprosto zbytečné. Bohatě stačí, pokud to bude rychlostní silnice, byť s jedním pruhem v každém směru, ale s mimoúrovňovými křižovatkami, stoupacími pruhy a obchvaty kolem měst. Dálnice je v tohle případě opravdu drahý luxus.

+2/−6
16.4.2014 15:35

V19l85a96d91i92s42l64a83v 54N94o77h32e89j15l 7968737968861

dalnice je vyrazne bezpecnejsi komunikace, o ekologii nemluve

+3/−2
16.4.2014 15:39

T41o11m67á56š 30Z24e37m50a70n 3465218284845

Pokud bude mít dvoupruh MÚK, obchvaty a stoupací pruhy, tak už o tolik levnější než nějaká levnější forma 4pruhu (třeba S20,5/80) nebude. A 4pruh bude mít nesrovnatelně vyšší bezpečnost a kapacitu.

+6/−1
16.4.2014 15:52

F36r86a33n67t11i50š94e35k 16M71o19s57s 8822413509929

Tak proč jsou všude na západě tak "hloupí", že tyto rychlostní silnice používají v hojném počtu v místech s vyšším provozem, ale ne takovým aby to bylo na dálnici?

+2/0
16.4.2014 15:57

T93o25m27á53š 22Z72e69m40a76n 3835388444715

Všude na západě je ta dálnice a jednička vede jen tam kde dálnici nepotřebují.

U nás se jezdí po jedničkách v místech, kde měla být  už dávno dálnice.

Ostatně se podívejte na mapu Evropy a podívejte se na síť dálnic.

+4/−1
16.4.2014 16:19

F27r36a43n83t58i65š13e15k 77M20o49s38s 8852893169419

Pokud jste někdy jezdi po západní evropě jinak než prstem, tak víte, že dálnice jsou především jako páteřní komunikace. Ale nejsou všude, je tam spousta silnic, o kterých jsem mluvil výše, které jsou hustotou provozu srovnatelné s našimi měně vytíženými dálnicemi.

+2/−1
16.4.2014 16:29

T49o58m15á79š 66Z38e94m27a34n 3685188434215

Jo, ale u nás tu páteř v současnosti tvoří ty jedničky místo dálnic.

+2/0
16.4.2014 17:42

J40a20r27o50m76í36r 46P39e55t97l66a44c37h 2224212745123

Lepší bude tam prodloužit vodní kanál Dunaj, Odra, Labe a fasovali by se pramice ;-D

+4/0
16.4.2014 15:34
Foto

M32a41r54t85i77n 96G93r22o22c56h75o54l 7636488786461

nic jiného se ani nedalo čekat, R35 se nijak nedotýká Práglu, takže ji zamítneme s poukazem na nepotřebnost, ekoteroristická sdružení a odpor občanů ... když se ale podíváte na nárust dopravy a cykloturistů v posledních 10 letech, musí dojít k nějakému řešení a to velkorysému s výhledem použitelnosti na 50 let ... dvojpruh i s přidaným stoupacím pruhem, bude brzy přetížen, o bezpečnosti nemluvě ...

+9/−4
16.4.2014 15:24

K68a75t37e43ř55i79n87a 89P71é32r67o49v21á 2400378827965

přesně tyhle typy silnic znám z německa. říká se jim silnice smrti, protože se vám nezdá že jedete nějak rychle a začátečníci nebo neumělci se snaží rychle ještě přejet náklaďák před zúžením jako to dělají ti zkušení. bohužel, efekt je pak selekce. 

to radši klikatou 4proudou s 90kmh omezením než tenhle jakobyšetrnej paskvil.

+20/−2
16.4.2014 14:55

V56l95a67d19i71s98l65a41v 72N79o41h34e27j97l 7318217808881

presne tak, dalnice je vyrazne bezpecnejsi komunikace

+3/−1
16.4.2014 15:40

P43e74t15r 35P94o96s98p15i88s16i32l 4883530175633

HK-Jičín jako čtyřpruh v plánech zůstává?

0/0
16.4.2014 14:41

K24a35t65e80ř89i72n17a 27P70é55r24o56v27á 2910908427325

ano, protože se za Jičínem rozpojuje na vše strany - MB, TU(rnov), pak MHradiště a tak.

0/0
17.4.2014 1:21
Foto

J23i18ř26í 11Š17r23á31m62e83k 3768117669351

?

0/0
17.4.2014 11:12

K82a73t19e45ř72i90n66a 96P55é33r61o84v42á 2270768367525

takže pro občana po lopatě: jestliže se některá silnice rozvětvuje třeba na tři větve, znamená to, že pak po každé větvi pojede průměrně jenom třetina aut než na té hlavní větvi.   to platí tedy i obráceně, že tedy z JC do HK pojede 3x tolik, a že je tedy větší silnice logicky v úvaze.  

dá se to snadně znázornit i pomocí nalámaných větviček

0/0
17.4.2014 14:04

M90i41l88o39š 97N20e84r50a15d 4195638723767

Od toho spolku co máme místo vlády jserm rozhodně nečekal žádné zázraky, ale že vypotí něco podobného, to přesahuje mou nejbujnější fantazii. Cesta od Turnova do Hradce je pro zkušeného řidiče opruz a pro začátečníka horor. Jak vypadá řešení pomocí přidaného stoupacího pruhu v kopci si může každý otestovat na trase Praha České Budějovice. Případné nehody vyplývající z neuváženého předjíždění na rovinkách mívají fatální následky, neboť se obvykle jedná o čelní srážky ve vysokých rychlostech. Proč by se ale měla "vláda" starat o pár mizerných životů ročně, když o prachy jde vždy až na prvním místě.

+18/−2
16.4.2014 14:34

O50n54d43ř93e54j 57O31p43r28š81a96l 5581321503283

Aha, takže z důvodu uspokojení vašich motoristických choutek bude ideálním řešením rozpůlit Český ráj čtyřproudovou silnicí, výtečný nápad :-) Rv

+2/−5
16.4.2014 18:41

P55a83v60e45l 29D65e98u74t23s44c50h 8842789461619

Ehm, stávající komunikace ho nepůlí? ;-)

0/0
17.4.2014 16:23

P15a26v91e46l 69J87e18ř90á72b42e42k 7961422204547

myslím, že pokud je jízda pro řidiče horor, tak si doma večer místo hororu pustí slaďák. Tak oč tu jde,

+1/−1
16.4.2014 23:02

J21i25ř23í 35E28r63b89e17n 1883254156347

No, stoupací pruhy jsou i na trase Jičín - Mladá Boleslav a neudá se mi, že by na sjezdu pruhů na kopci byly hromady rozsekaných aut...

0/0
17.4.2014 21:13

M77a93r79t43i86n 91P42a12u59l 4964269341367

Další prodleva, která bude delší než volební období a stavět se tím pádem nezačne asi nikdy. Mimochodem stále je dost obcí, které vidí v R35 velkou spásu, protože jim teď frčí kamiony pod okny a nedá se ani přejít přes silnici.

+5/0
16.4.2014 14:11

A19l24e72x37a37n91d66r 42K26o11s40t39k66a 5319486799966

Jsou i obce, které vidí v D8 spásu. Děkujeme milí ekoteroristé zha zdržení.

+1/−2
16.4.2014 17:27

D37a55n61i98e91l 85R48e64i47c27h97e32l 8619779233

Varianta, která vede nejcennější oblastí jakékoliv CHKO je už z principu zavržitelná, jelikož jestli vyhlašujeme chráněná území proto, abychom pak mohli udělovat všemožné výjimky, ztrácí takovéto lokality svůj význam, viz NP Šumava, kde je náplň NP okleštěna na naprosté minimum.

Buď ochranu těch území zrušme, nebo na ně nešahejme.

+13/−16
16.4.2014 14:10
Foto

J62i38ř12í 39Š63r96á73m52e76k 3958857379471

Je vidět, že vůbec nevíte, o čem mluvíte. Tato silnice se nikdy neměla v plánu ani přiblížit nejcennějším oblastem Českého ráje. Dokonce v žádném místě neměla ani překročit jeho hranici. Než příště vypotíte podobná moudra, podívejte se aspoň do mapy. Nebo je u Vás v Brně či Plzni nemáte?

+25/−4
16.4.2014 14:14

D27a84n60i13e45l 38R57e45i36c97h63e61l 8729449513

Ano, máte pravdu, ale uvědomte si, jak je CHKO Český ráj "šalamounsky" navrhnuta, rozkouskovaná. A severní varianta měla vést mezi nejcennějšími částmi Českého ráje.

+4/−8
16.4.2014 14:20

P53a11v93e98l 12Š17í76p87e17k 2857514940970

Vždyť severní varianta neměla být použita!

+6/−1
16.4.2014 14:23

M64i34c49h18a51l 78Z20i78k80m47u11n74d 2764333790651

LOL. ;-D

+1/0
16.4.2014 14:24

J12i64r42k21a 78H42o54n41c35ů 2534274811528

Severní varianta je ale ta přes Semily a Lomnici ...

+1/−3
16.4.2014 14:25

M35i56c30h70a93l 41Z10i71k95m47u93n42d 2114323820291

Ne, to je superseverní.

+5/0
16.4.2014 14:28

M31a69r75t23i40n 62M70u38s95i36l 4310231703751

Tady je asi dobré připomenout, kdo (turnovští zelení) superseverní zvěrstvo přes Malou Skálu a Semily navrhli a prosazovali!!

+2/0
16.4.2014 17:20

J96i46ř84í 35E62r64b57e48n 1303124186717

Superseverní varianta by aspoň mohla přivést nějakého většího zaměstnavatele do Semil. Tohle město je jinak utopené, všemi směry odjíždíš buď krpálem, serpentinami anebo úzkou klikaticí podél řeky.

Za posledních 20 let tam zanikly všechny velké firmy s výjimkou AXLu (= Technometry), největším zaměstnavatelem je tam dneska špitál a MěÚ...

0/0
17.4.2014 21:18
Foto

J69i63ř70í 24Š40r47á21m39e12k 3698977609821

Český ráj nebyl nikdy navržen rozkouskovaně. Ani nijak jinak vychytrale. CHKO vznikala postupně. Nejprve zahrnovala jižní část a až výrazně později se přidávaly i další oblasti, které ovšem s tou původní nikdy netvořily jeden celek, ale bylo by nesmyslné zakládat je jako zcela nové CHKO.

+8/0
16.4.2014 14:37

M58i42c89h18a33l 13Z14i44k73m34u33n65d 2144843970931

Prosím vás, podívejte se na mapu. V mnoha místech by se dálnice přibližovala hranici samotného CHKO na několik málo kilometrů (třeba u Jinolic), místy přímo ochranný koridor spadal do území CHKO (u Rovenska, u Turnova). Na internetu je podrobná mapa. Takto blízká dálnice by nepochybně CHKO ovlivnila (hlukem, prachem, výfukovými plyny, esteticky, z hlediska migrace zvířat). Navíc CHKO je pouze část Českého ráje, není tam třeba Tábor a jeho okolí.

+3/−7
16.4.2014 14:22







Najdete na iDNES.cz