Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dálnice přes Český ráj nebude. Je drahá a zbytečná, tvrdí ministerstvo

Dlouholetí odpůrci dálnice Českým rájem mohou začít pomalu slavit. Nebude se totiž stavět. Podle ministerstva pro místní rozvoj dálnice není potřeba a je drahá. Dostatečných řešením je podle studie, kterou si nechalo ministerstvo zpracovat, dvoupruh s občasným třípruhem pro předjíždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a43r74t26i37n 40D22y96t89r56y12c95h 7744194958221

Mám Český ráj rád, ale 4proudová komunikace, jakákoli, bude jediná výrazná změna a zlepšení - a rozhodně mi to nepřipadá jako megalománie nebo ničení životního prostředí. 2proudová komunikace je nebezpečná, vzhledem k hustotě provozu, který na ní bude. na předjíždějí zapoměňte, na rychlost taky, vše se bude odehrávat v kolonách za nejpomalejšími vozidly, stejně jako je tomu doteď... Hezká 4proudovka s cyklostezkou, protihlukovou stěnou a častějšími přechody pro zvěř je nejen ideální, ale i nutná. Takhle zase nějaký jelito odhlasuje řešení neřešení...

+6/−2
17.4.2014 8:21

K34a97r85e29l 84K64r11o89u47l27i24k 7979239865214

Pokud jsme si nechali vše rozkrást, tak na dálnice už nebude. Aspoň ty obchvaty a stoupací pruhy. A kamióny na železnici, ať ty nové úseky hned nerozsekají!

+1/0
16.4.2014 19:08
Foto

J12i78ř71í 72Š19r90á14m16e77k 3258247869521

Na jakou železnici? Mrkněte do mapy, prosím.

0/0
17.4.2014 11:03

P90a28v66e78l 46D47e87u47t29s51c22h 8172419841789

041 - motá se hned vedle silnice :-)

0/0
17.4.2014 13:01
Foto

J19i26ř23í 82Š13r45á10m26e13k 3468867309291

Ano, máte pravdu, je tam. Ale je v tak zuboženém stavu, že si to těžko dokážete představit. Bohužel.

0/0
17.4.2014 21:03

J91i17ř13í 69E76r58b98e28n 1603454606757

Na tu železnici, která už desítky let čeká na pořádnou modernizaci a zkapacitnění. Stačily by už ty čtyři kilometry po rovině mezi Borkem a Libuní...

0/0
17.4.2014 21:20

V97a72c82l37a58v 64W76a16n35d95e61r12e41r 8838166899112

Pokud to nestacil vybudovat Hitler za protektoratu, tak se to Cechum uz nepovede nikdy..:-/Rv

+3/−2
16.4.2014 17:36

T63o41m59á27š 67Z55e21m47a51n 3405828854595

Budovat začali Češi už před protektorátem.

Stop dálnicím dal až v roce 1948 nástup "budovatelů", který pokračuje dodnes.

+5/0
16.4.2014 17:41

J58i79ř62í 17E14r72b27e88n 1533804196247

Stop dálnicím dal už v roce 1942 nedostatek cementu, benzínu a dalších strategických surovin.

0/0
17.4.2014 21:10

J93a94n 55K11o38h92l 4523187261954

Drahá možná, ale zbytečná rozhodně ne. Stávající silnice je peklo, a těch několik obchvatů obcí situaci vyřeší pouze dočasně. Ale hlavně ať už se kopne do země, nemusí pršet, alespoň ať kape..

+6/−1
16.4.2014 16:56

A13l10e57x40a26n70d89r 16K34o93s29t75k46a 5809486349786

Když jsem se tam vyskytl naposled (tj tak 2 roky dozadu) tak mi přišlo, že je to vytížené jako D8 poblíž Prahy. Kamion za kamionem, náklaďák za náklaďákem, pár osobáků..

+8/0
16.4.2014 17:29
Foto

J42i72ř22í 19Š60r50á12m73e59k 3648467239461

To je celkem normální stav

+5/0
16.4.2014 17:43

T40o76m42á62š 76V61é58l72e 1563551985476

Před pár lety jsem byl na školení a tam viděl studii jakou vymysleli a to v úseku Turnov od dálnice přes město a dále na Jičín ale pouze do vesnice Ktová. Tento úsek přibližně 15km. Pod sídlištěm Vyšinka v Turnově velkej tunel, dále pak asi 4 mimoúrovňové křižovatky, čtyřpruh. Rozpočet 30mld kč. Hlavně se o tom mluví už leta a přitom bylo jasné, že na to nejsou a nikdy nebudou peníze.

+3/0
16.4.2014 16:39
Foto

J56i24ř93í 27Š58r74á61m14e23k 3198447149861

Viděl jsem podobné návrhy a ačkoli jsem zastáncem razantní modernizace této silnice, takto megalomanské řešení považuji za absolutně zbytečné a hlavně finančně úplně odtržené od reality.

0/−1
16.4.2014 17:46

T52o59m55á66š 65Z15e52m92a86n 3635528434835

Dvoupruh bude rozhodně lepší než to co je tam teď (v podstatě nenormované okresky), ale pokud už se kopne, tak při výstavbě obchvatů a nového trasování by ten 4 pruh (ne nutně dálníční kategorie) nemusel být nepřekonatelně dražší a bezpečnost s propustností by výzmamě vzrostly.

Na druhou stranu je v ČR vcí míst kde chybí kapacitní silnice daleko více než právě zde. (R35 na východ, R1, D8, D/R3, R6/7, R12)

+6/0
16.4.2014 15:59

D14a86n 74T16a85u27s23s71i13g 1358189553113

Mám ten dojem, že dvojpruh je teď ideální z toho hlediska, aby se za pár let řeklo, musíme to rozšířit na čtyřpruh, neboť silnice to kapacitně nebere. A vesele se bude rozšiřovat, jak dnešní D1.

+8/0
16.4.2014 15:38

K89a84t19e33ř30i42n37a 74P33é12r13o16v89á 2490558537685

přesně takhle to dopadlo třeba v jižním Německu B12 mezi Buchloe a Kempten. tam se rozšiřují některé mostky a úseky už i po druhý. 

a ten kdo to prosadil už dávno leží vedle těch, co na to doplatili.

+4/0
16.4.2014 15:56

F59r51a83n74t69i73š38e17k 33M27o89s25s 8482333469209

Taky bylo by hezké mít všude dálnice, ale je to naprosto zbytečné. Bohatě stačí, pokud to bude rychlostní silnice, byť s jedním pruhem v každém směru, ale s mimoúrovňovými křižovatkami, stoupacími pruhy a obchvaty kolem měst. Dálnice je v tohle případě opravdu drahý luxus.

+2/−6
16.4.2014 15:35

V64l24a67d82i63s43l19a15v 18N79o84h71e98j94l 7768677278441

dalnice je vyrazne bezpecnejsi komunikace, o ekologii nemluve

+3/−2
16.4.2014 15:39

T74o66m71á36š 30Z20e80m25a95n 3245478594835

Pokud bude mít dvoupruh MÚK, obchvaty a stoupací pruhy, tak už o tolik levnější než nějaká levnější forma 4pruhu (třeba S20,5/80) nebude. A 4pruh bude mít nesrovnatelně vyšší bezpečnost a kapacitu.

+6/−1
16.4.2014 15:52

F77r65a94n35t34i86š70e15k 26M41o77s65s 8882883659179

Tak proč jsou všude na západě tak "hloupí", že tyto rychlostní silnice používají v hojném počtu v místech s vyšším provozem, ale ne takovým aby to bylo na dálnici?

+2/0
16.4.2014 15:57

T37o50m32á97š 14Z57e79m48a37n 3935578124475

Všude na západě je ta dálnice a jednička vede jen tam kde dálnici nepotřebují.

U nás se jezdí po jedničkách v místech, kde měla být  už dávno dálnice.

Ostatně se podívejte na mapu Evropy a podívejte se na síť dálnic.

+4/−1
16.4.2014 16:19

F46r94a67n58t95i16š15e14k 69M51o79s56s 8392583349939

Pokud jste někdy jezdi po západní evropě jinak než prstem, tak víte, že dálnice jsou především jako páteřní komunikace. Ale nejsou všude, je tam spousta silnic, o kterých jsem mluvil výše, které jsou hustotou provozu srovnatelné s našimi měně vytíženými dálnicemi.

+2/−1
16.4.2014 16:29

T70o40m30á24š 18Z68e73m24a61n 3795298854565

Jo, ale u nás tu páteř v současnosti tvoří ty jedničky místo dálnic.

+2/0
16.4.2014 17:42

J96a40r39o68m66í78r 46P19e16t92l81a59c12h 2674982525513

Lepší bude tam prodloužit vodní kanál Dunaj, Odra, Labe a fasovali by se pramice ;-D

+4/0
16.4.2014 15:34
Foto

M74a98r54t54i66n 63G37r86o38c77h31o53l 7966258866291

nic jiného se ani nedalo čekat, R35 se nijak nedotýká Práglu, takže ji zamítneme s poukazem na nepotřebnost, ekoteroristická sdružení a odpor občanů ... když se ale podíváte na nárust dopravy a cykloturistů v posledních 10 letech, musí dojít k nějakému řešení a to velkorysému s výhledem použitelnosti na 50 let ... dvojpruh i s přidaným stoupacím pruhem, bude brzy přetížen, o bezpečnosti nemluvě ...

+9/−4
16.4.2014 15:24

K56a71t21e49ř86i71n78a 87P83é63r46o47v63á 2150108737705

přesně tyhle typy silnic znám z německa. říká se jim silnice smrti, protože se vám nezdá že jedete nějak rychle a začátečníci nebo neumělci se snaží rychle ještě přejet náklaďák před zúžením jako to dělají ti zkušení. bohužel, efekt je pak selekce. 

to radši klikatou 4proudou s 90kmh omezením než tenhle jakobyšetrnej paskvil.

+20/−2
16.4.2014 14:55

V19l14a29d40i12s39l75a12v 80N37o11h25e65j18l 7768947408551

presne tak, dalnice je vyrazne bezpecnejsi komunikace

+3/−1
16.4.2014 15:40

P94e87t12r 63P12o29s66p70i13s27i88l 4323330765563

HK-Jičín jako čtyřpruh v plánech zůstává?

0/0
16.4.2014 14:41

K81a86t20e66ř87i54n42a 44P47é16r43o76v72á 2270548687525

ano, protože se za Jičínem rozpojuje na vše strany - MB, TU(rnov), pak MHradiště a tak.

0/0
17.4.2014 1:21
Foto

J33i59ř15í 85Š68r55á11m98e73k 3418367589221

?

0/0
17.4.2014 11:12

K57a14t34e67ř83i31n65a 37P51é10r62o52v64á 2560688527925

takže pro občana po lopatě: jestliže se některá silnice rozvětvuje třeba na tři větve, znamená to, že pak po každé větvi pojede průměrně jenom třetina aut než na té hlavní větvi.   to platí tedy i obráceně, že tedy z JC do HK pojede 3x tolik, a že je tedy větší silnice logicky v úvaze.  

dá se to snadně znázornit i pomocí nalámaných větviček

0/0
17.4.2014 14:04

M52i57l57o46š 98N72e71r69a23d 4415198663237

Od toho spolku co máme místo vlády jserm rozhodně nečekal žádné zázraky, ale že vypotí něco podobného, to přesahuje mou nejbujnější fantazii. Cesta od Turnova do Hradce je pro zkušeného řidiče opruz a pro začátečníka horor. Jak vypadá řešení pomocí přidaného stoupacího pruhu v kopci si může každý otestovat na trase Praha České Budějovice. Případné nehody vyplývající z neuváženého předjíždění na rovinkách mívají fatální následky, neboť se obvykle jedná o čelní srážky ve vysokých rychlostech. Proč by se ale měla "vláda" starat o pár mizerných životů ročně, když o prachy jde vždy až na prvním místě.

+18/−2
16.4.2014 14:34

O23n16d85ř34e57j 39O52p14r43š33a12l 5241801593523

Aha, takže z důvodu uspokojení vašich motoristických choutek bude ideálním řešením rozpůlit Český ráj čtyřproudovou silnicí, výtečný nápad :-) Rv

+2/−5
16.4.2014 18:41

P43a14v97e42l 56D80e87u77t10s75c58h 8412619971709

Ehm, stávající komunikace ho nepůlí? ;-)

0/0
17.4.2014 16:23

P89a56v70e38l 85J55e65ř39á98b38e98k 7881192344547

myslím, že pokud je jízda pro řidiče horor, tak si doma večer místo hororu pustí slaďák. Tak oč tu jde,

+1/−1
16.4.2014 23:02

J31i27ř22í 29E36r18b42e75n 1193424356377

No, stoupací pruhy jsou i na trase Jičín - Mladá Boleslav a neudá se mi, že by na sjezdu pruhů na kopci byly hromady rozsekaných aut...

0/0
17.4.2014 21:13

M84a57r98t97i90n 16P71a43u54l 4534529721957

Další prodleva, která bude delší než volební období a stavět se tím pádem nezačne asi nikdy. Mimochodem stále je dost obcí, které vidí v R35 velkou spásu, protože jim teď frčí kamiony pod okny a nedá se ani přejít přes silnici.

+5/0
16.4.2014 14:11

A76l73e98x14a57n91d78r 52K55o54s40t28k42a 5719616579806

Jsou i obce, které vidí v D8 spásu. Děkujeme milí ekoteroristé zha zdržení.

+1/−2
16.4.2014 17:27

D60a94n60i28e80l 80R10e40i18c81h46e90l 8989779743

Varianta, která vede nejcennější oblastí jakékoliv CHKO je už z principu zavržitelná, jelikož jestli vyhlašujeme chráněná území proto, abychom pak mohli udělovat všemožné výjimky, ztrácí takovéto lokality svůj význam, viz NP Šumava, kde je náplň NP okleštěna na naprosté minimum.

Buď ochranu těch území zrušme, nebo na ně nešahejme.

+13/−16
16.4.2014 14:10
Foto

J48i32ř58í 44Š42r70á61m50e55k 3838397139671

Je vidět, že vůbec nevíte, o čem mluvíte. Tato silnice se nikdy neměla v plánu ani přiblížit nejcennějším oblastem Českého ráje. Dokonce v žádném místě neměla ani překročit jeho hranici. Než příště vypotíte podobná moudra, podívejte se aspoň do mapy. Nebo je u Vás v Brně či Plzni nemáte?

+25/−4
16.4.2014 14:14

D79a57n43i20e84l 73R91e56i22c77h95e91l 8989729493

Ano, máte pravdu, ale uvědomte si, jak je CHKO Český ráj "šalamounsky" navrhnuta, rozkouskovaná. A severní varianta měla vést mezi nejcennějšími částmi Českého ráje.

+4/−8
16.4.2014 14:20

P19a41v61e55l 75Š65í78p19e22k 2277244190980

Vždyť severní varianta neměla být použita!

+6/−1
16.4.2014 14:23

M54i14c43h50a77l 42Z60i59k48m36u15n35d 2844273360541

LOL. ;-D

+1/0
16.4.2014 14:24

J62i51r42k97a 21H40o24n32c82ů 2364114101478

Severní varianta je ale ta přes Semily a Lomnici ...

+1/−3
16.4.2014 14:25

M30i92c69h63a92l 12Z18i44k54m24u66n22d 2884703150551

Ne, to je superseverní.

+5/0
16.4.2014 14:28

M30a90r48t51i64n 59M75u81s21i86l 4230891203661

Tady je asi dobré připomenout, kdo (turnovští zelení) superseverní zvěrstvo přes Malou Skálu a Semily navrhli a prosazovali!!

+2/0
16.4.2014 17:20

J50i41ř59í 21E27r43b44e71n 1913244286207

Superseverní varianta by aspoň mohla přivést nějakého většího zaměstnavatele do Semil. Tohle město je jinak utopené, všemi směry odjíždíš buď krpálem, serpentinami anebo úzkou klikaticí podél řeky.

Za posledních 20 let tam zanikly všechny velké firmy s výjimkou AXLu (= Technometry), největším zaměstnavatelem je tam dneska špitál a MěÚ...

0/0
17.4.2014 21:18
Foto

J17i36ř75í 85Š31r69á18m75e62k 3458617589821

Český ráj nebyl nikdy navržen rozkouskovaně. Ani nijak jinak vychytrale. CHKO vznikala postupně. Nejprve zahrnovala jižní část a až výrazně později se přidávaly i další oblasti, které ovšem s tou původní nikdy netvořily jeden celek, ale bylo by nesmyslné zakládat je jako zcela nové CHKO.

+8/0
16.4.2014 14:37

M70i26c87h51a15l 88Z28i33k86m73u35n61d 2764523710211

Prosím vás, podívejte se na mapu. V mnoha místech by se dálnice přibližovala hranici samotného CHKO na několik málo kilometrů (třeba u Jinolic), místy přímo ochranný koridor spadal do území CHKO (u Rovenska, u Turnova). Na internetu je podrobná mapa. Takto blízká dálnice by nepochybně CHKO ovlivnila (hlukem, prachem, výfukovými plyny, esteticky, z hlediska migrace zvířat). Navíc CHKO je pouze část Českého ráje, není tam třeba Tábor a jeho okolí.

+3/−7
16.4.2014 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.