- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám Český ráj rád, ale 4proudová komunikace, jakákoli, bude jediná výrazná změna a zlepšení - a rozhodně mi to nepřipadá jako megalománie nebo ničení životního prostředí. 2proudová komunikace je nebezpečná, vzhledem k hustotě provozu, který na ní bude. na předjíždějí zapoměňte, na rychlost taky, vše se bude odehrávat v kolonách za nejpomalejšími vozidly, stejně jako je tomu doteď... Hezká 4proudovka s cyklostezkou, protihlukovou stěnou a častějšími přechody pro zvěř je nejen ideální, ale i nutná. Takhle zase nějaký jelito odhlasuje řešení neřešení...
Pokud jsme si nechali vše rozkrást, tak na dálnice už nebude. Aspoň ty obchvaty a stoupací pruhy. A kamióny na železnici, ať ty nové úseky hned nerozsekají!
Na jakou železnici? Mrkněte do mapy, prosím.
Pokud to nestacil vybudovat Hitler za protektoratu, tak se to Cechum uz nepovede nikdy..
Budovat začali Češi už před protektorátem.
Stop dálnicím dal až v roce 1948 nástup "budovatelů", který pokračuje dodnes.
Drahá možná, ale zbytečná rozhodně ne. Stávající silnice je peklo, a těch několik obchvatů obcí situaci vyřeší pouze dočasně. Ale hlavně ať už se kopne do země, nemusí pršet, alespoň ať kape..
Když jsem se tam vyskytl naposled (tj tak 2 roky dozadu) tak mi přišlo, že je to vytížené jako D8 poblíž Prahy. Kamion za kamionem, náklaďák za náklaďákem, pár osobáků..
Před pár lety jsem byl na školení a tam viděl studii jakou vymysleli a to v úseku Turnov od dálnice přes město a dále na Jičín ale pouze do vesnice Ktová. Tento úsek přibližně 15km. Pod sídlištěm Vyšinka v Turnově velkej tunel, dále pak asi 4 mimoúrovňové křižovatky, čtyřpruh. Rozpočet 30mld kč. Hlavně se o tom mluví už leta a přitom bylo jasné, že na to nejsou a nikdy nebudou peníze.
Viděl jsem podobné návrhy a ačkoli jsem zastáncem razantní modernizace této silnice, takto megalomanské řešení považuji za absolutně zbytečné a hlavně finančně úplně odtržené od reality.
Dvoupruh bude rozhodně lepší než to co je tam teď (v podstatě nenormované okresky), ale pokud už se kopne, tak při výstavbě obchvatů a nového trasování by ten 4 pruh (ne nutně dálníční kategorie) nemusel být nepřekonatelně dražší a bezpečnost s propustností by výzmamě vzrostly.
Na druhou stranu je v ČR vcí míst kde chybí kapacitní silnice daleko více než právě zde. (R35 na východ, R1, D8, D/R3, R6/7, R12)
Mám ten dojem, že dvojpruh je teď ideální z toho hlediska, aby se za pár let řeklo, musíme to rozšířit na čtyřpruh, neboť silnice to kapacitně nebere. A vesele se bude rozšiřovat, jak dnešní D1.
přesně takhle to dopadlo třeba v jižním Německu B12 mezi Buchloe a Kempten. tam se rozšiřují některé mostky a úseky už i po druhý.
a ten kdo to prosadil už dávno leží vedle těch, co na to doplatili.
Taky bylo by hezké mít všude dálnice, ale je to naprosto zbytečné. Bohatě stačí, pokud to bude rychlostní silnice, byť s jedním pruhem v každém směru, ale s mimoúrovňovými křižovatkami, stoupacími pruhy a obchvaty kolem měst. Dálnice je v tohle případě opravdu drahý luxus.
dalnice je vyrazne bezpecnejsi komunikace, o ekologii nemluve
Lepší bude tam prodloužit vodní kanál Dunaj, Odra, Labe a fasovali by se pramice
nic jiného se ani nedalo čekat, R35 se nijak nedotýká Práglu, takže ji zamítneme s poukazem na nepotřebnost, ekoteroristická sdružení a odpor občanů ... když se ale podíváte na nárust dopravy a cykloturistů v posledních 10 letech, musí dojít k nějakému řešení a to velkorysému s výhledem použitelnosti na 50 let ... dvojpruh i s přidaným stoupacím pruhem, bude brzy přetížen, o bezpečnosti nemluvě ...