Diskuze

Dálnice přes Český ráj nebude. Je drahá a zbytečná, tvrdí ministerstvo

Dlouholetí odpůrci dálnice Českým rájem mohou začít pomalu slavit. Nebude se totiž stavět. Podle ministerstva pro místní rozvoj dálnice není potřeba a je drahá. Dostatečných řešením je podle studie, kterou si nechalo ministerstvo zpracovat, dvoupruh s občasným třípruhem pro předjíždění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mám Český ráj rád, ale 4proudová komunikace, jakákoli, bude jediná výrazná změna a zlepšení - a rozhodně mi to nepřipadá jako megalománie nebo ničení životního prostředí. 2proudová komunikace je nebezpečná, vzhledem k hustotě provozu, který na ní bude. na předjíždějí zapoměňte, na rychlost taky, vše se bude odehrávat v kolonách za nejpomalejšími vozidly, stejně jako je tomu doteď... Hezká 4proudovka s cyklostezkou, protihlukovou stěnou a častějšími přechody pro zvěř je nejen ideální, ale i nutná. Takhle zase nějaký jelito odhlasuje řešení neřešení...

6 2
možnosti

Pokud jsme si nechali vše rozkrást, tak na dálnice už nebude. Aspoň ty obchvaty a stoupací pruhy. A kamióny na železnici, ať ty nové úseky hned nerozsekají!

1 0
možnosti
Foto

Na jakou železnici? Mrkněte do mapy, prosím.

0 0
možnosti

Pokud to nestacil vybudovat Hitler za protektoratu, tak se to Cechum uz nepovede nikdy..:-/Rv

3 2
možnosti

Budovat začali Češi už před protektorátem.

Stop dálnicím dal až v roce 1948 nástup "budovatelů", který pokračuje dodnes.

5 0
možnosti

J59a83n 56K34o39h48l

16. 4. 2014 16:56

Drahá možná, ale zbytečná rozhodně ne. Stávající silnice je peklo, a těch několik obchvatů obcí situaci vyřeší pouze dočasně. Ale hlavně ať už se kopne do země, nemusí pršet, alespoň ať kape..

6 1
možnosti

Když jsem se tam vyskytl naposled (tj tak 2 roky dozadu) tak mi přišlo, že je to vytížené jako D8 poblíž Prahy. Kamion za kamionem, náklaďák za náklaďákem, pár osobáků..

8 0
možnosti

T26o17m28á19š 39V16é52l70e

16. 4. 2014 16:39

Před pár lety jsem byl na školení a tam viděl studii jakou vymysleli a to v úseku Turnov od dálnice přes město a dále na Jičín ale pouze do vesnice Ktová. Tento úsek přibližně 15km. Pod sídlištěm Vyšinka v Turnově velkej tunel, dále pak asi 4 mimoúrovňové křižovatky, čtyřpruh. Rozpočet 30mld kč. Hlavně se o tom mluví už leta a přitom bylo jasné, že na to nejsou a nikdy nebudou peníze.

3 0
možnosti
Foto

Viděl jsem podobné návrhy a ačkoli jsem zastáncem razantní modernizace této silnice, takto megalomanské řešení považuji za absolutně zbytečné a hlavně finančně úplně odtržené od reality.

0 1
možnosti

Dvoupruh bude rozhodně lepší než to co je tam teď (v podstatě nenormované okresky), ale pokud už se kopne, tak při výstavbě obchvatů a nového trasování by ten 4 pruh (ne nutně dálníční kategorie) nemusel být nepřekonatelně dražší a bezpečnost s propustností by výzmamě vzrostly.

Na druhou stranu je v ČR vcí míst kde chybí kapacitní silnice daleko více než právě zde. (R35 na východ, R1, D8, D/R3, R6/7, R12)

6 0
možnosti

D48a98n 16T91a27u62s54s58i82g

16. 4. 2014 15:38

Mám ten dojem, že dvojpruh je teď ideální z toho hlediska, aby se za pár let řeklo, musíme to rozšířit na čtyřpruh, neboť silnice to kapacitně nebere. A vesele se bude rozšiřovat, jak dnešní D1.

8 0
možnosti

přesně takhle to dopadlo třeba v jižním Německu B12 mezi Buchloe a Kempten. tam se rozšiřují některé mostky a úseky už i po druhý. 

a ten kdo to prosadil už dávno leží vedle těch, co na to doplatili.

4 0
možnosti

Taky bylo by hezké mít všude dálnice, ale je to naprosto zbytečné. Bohatě stačí, pokud to bude rychlostní silnice, byť s jedním pruhem v každém směru, ale s mimoúrovňovými křižovatkami, stoupacími pruhy a obchvaty kolem měst. Dálnice je v tohle případě opravdu drahý luxus.

2 6
možnosti

dalnice je vyrazne bezpecnejsi komunikace, o ekologii nemluve

3 2
možnosti

Lepší bude tam prodloužit vodní kanál Dunaj, Odra, Labe a fasovali by se pramice ;-D

4 0
možnosti
Foto

nic jiného se ani nedalo čekat, R35 se nijak nedotýká Práglu, takže ji zamítneme s poukazem na nepotřebnost, ekoteroristická sdružení a odpor občanů ... když se ale podíváte na nárust dopravy a cykloturistů v posledních 10 letech, musí dojít k nějakému řešení a to velkorysému s výhledem použitelnosti na 50 let ... dvojpruh i s přidaným stoupacím pruhem, bude brzy přetížen, o bezpečnosti nemluvě ...

9 4
možnosti