Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po trati na Jablonné zase pojedou vlaky. Ale jen pro někoho

Pár týdnů zbývá do konce opravy železniční trati Liberec – Jablonné v Podještědí. Loni v létě ji zasáhla povodeň. Mimo jiné strhla násep u Křižan. Výluka se dotkla mnoha lidí, úsek je součástí frekventované trati ve směru na Českou Lípu a Ústí nad Labem. Hodně ji využívají i cykloturisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29a75r18t93i15n 67K48u91b88í16k 9407779896553

Trať se opraví a kraj neobjedná vlaky, na tomto příkladu je vidět, že je něco špatně. Zajímalo by mě jaký byl přínos pro železnici vznik krajů, od té doby umí tratě jenom rušit- pardon- neobjednávat železniční dopravu- pod záminkou že je drahá. Nikdo se neptá proč je drahá a proto je jednodušší tratě poslat do kopru. Protože myslet bolí a nějaký autobusový lobbista na rozdíl od nelobistů na dráze se vždy a rád objeví a zaťuká na kraji. No nic.;-€

+1/0
28.5.2014 16:48

M39a46r42t84i98n 23M17u84s62i25l 4600631333671

Znovu se jen potvrzuje, že tato trať měla být dávno /dle projektového záměru z 80.let/ přeložena a svedena z Rynoltic do Bílého Kostela.

+4/−1
19.5.2014 23:14
Foto

J75i94ř88í 75Š23r60á17m22e62k 3398337719201

O tom jsem také slyšel, ale nikde se mi nepodařilo dohledat jakékoli přesnější informace nejen o plánované trase, ale také o tom, proč byl - vyjma ceny - projekt uložen k ledu. Kdybyste jakékoli informace měl, byl bych Vám vděčný.

+1/0
20.5.2014 9:16

K14a67r39e80l 81N52o19v21á14k 7651284938850

Kudy? Zkratkou přes Havran nebo Kozí hřbety? Asi podobná utopie jako tunel pod Ještědem.;-D

0/0
20.5.2014 11:16

M95a44r22t91i43n 51M43u80s26i93l 4260631633381

Ha, ha. Mluvím o státním projektovým ústavem zpracované studii. To nebyla žádná fikce. Vše podložené čísly, kolik toho po trati projede a za jaké náklady. Co stojí údržba a podobně. Trať do BK by využila jak terénní zářez, tak tunel. Tuším cca 1 km. Takže ne nějaký závratných délek. Koleje se měly u Jítravy napřímit. U BK připojit jako druhá (od počátku plánovaná) kolej. Výsledkem bylo výrazné snížení přepravních nákladů, větší propustnost trati atd. Úsek od Křižan k Liberci (ke Karlovu?) měl být snesen. Trať Rynol - Křižany by se změnil na vlečku k uranovému dolu. Pokud si to matně vybavuji. Bohužel studii nejsem schopen dohledat (což mě samotného štve). Nicméně skutečně vznikla a třeba jí někdo kdo do železnice dělá někde má. Výzva pro autora článku k dotazu na SŽDC? ;-)

+2/0
21.5.2014 17:02

K47a27r83e13l 60N37o13v12á27k 7331444778200

"...Když chce někdo do sousedních Křižan a nemá auto, musí buď do Liberce a autobusem, a nebo šlapat tři kilometry přes kopec. ... popisuje starosta Kryštofova Údolí Pravoslav Svačinka."

Tak proč nejdou zkratkou tunelem? Je to po rovině, kratší a v případě špatného počasí se jde pod střechou.:-/

Když jdu od Šolcova rybníka do Oldřichova v Hájích, tak by mě ani nenapadlo lízt přes Hemmrich, když za chvilku prolezu tunelem a hned jsem za hřebenem.:-)

+3/−7
19.5.2014 16:25

L24u56k70á38š 70V81e37v63e72r98k70a 1957806380

třeba protože to je zakázané? :) a taky i trochu o hubu, protože i když je výluka můžou jezdit pracovní vlaky na opravu trati

+5/0
20.5.2014 0:59

K39a86r73e22l 26N27o24v70á92k 7301624678660

Víte, že pro běžnou populaci je zakázané jezdit v autě nepřipoután?

Víte, že tunel má dostatečný profil a jsou v něm výklenky?

+1/−3
20.5.2014 11:18







Najdete na iDNES.cz