Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto skončilo v rybníku, matka s dcerou zůstaly dvacet minut pod vodou

Vážná dopravní nehoda se stala ve čtvrtek ráno poblíž Sekyrkových Louček na Turnovsku. Zatím z neznámých příčin tu do rybníka sjel osobní automobil autoškoly a v něm zůstala uvězněná třináctiletá dívka a její sedmačtyřicetiletá matka. Obě ve vodě bojovaly dvacet minut o život. Matka pak zemřela v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e77t50r 18D40v65o27ř96á54k 9724617222770

Matka prý boj o život prohrála :-/

0/0
12.6.2014 19:47

T16o32m11á96š 79H17o91r33á18č83e30k 6487346969268

Ano, včera okolo 14h. zemřela. :o((

0/0
13.6.2014 9:22

A91d24a50m 93R37y63c90h67l76ý 1468957519193

J de o to jestli těch 20 minut byl auto pod vodou až po střechu nebo jestli ta doba kdy mely hlavy pod vodou byla kratší

0/0
12.6.2014 16:56

A12l68ž93b48ě28t10a 89H17e16r93b50e71r84o66v86á 8939291695163

To jsou Sekerkovy Loučky..... když už píšete, tak piště správně!8-o

0/−1
12.6.2014 15:41

M68a11r15e39k 32J67a83n23e24č63k34a 1607836653821

Bohužel 20 minut je příliš dlouhá doba, i když těžko odhadovat za jak dlouho se auto zalilo vodou. Na druhou stranu pokud nezůstali v bezvědomí, mohli po naplnění auta vodou otevřít dveře nebo rozbít okénko a vyplavat ven. Ale je mi jasné, že se to dobře říká, když v šoku to člověku nemyslí a jedná naprosto jinak.

+6/−1
12.6.2014 14:54

J31o48s88e80f 30P34o16r18t84i30k 8987319514

Jenže tady je neštěstí pokud měly zapnuté pásy.

0/0
12.6.2014 15:56

V96l14a73d56i76s88l82a18v 95N38o71h80e43j85l 7758537818421

a ty nejdou odepnout?

0/0
12.6.2014 17:16

P66a16v12e44l 47P14l47e48v81a 2617914294196

Pásy, jak známo, mají snímač polohy a při překročení jistého úhlu naklonění auta se nedají rozepnout, je-li auto koly nahoru tak už v žádném případě.

0/0
12.6.2014 17:32

Ř32e45h41o26ř 19V89l76a82s93á81k 2734344201266

Dá se ten snímač polohy nějak snadno vyřadit.

Být připásaný pokládám za rozumné, ale že to v případě skončení na střeše znamená být uvězněný, to jsem netušil.

0/0
17.6.2014 13:40

A10d85a48m 40R63y13c86h42l25ý 1498617669683

Okénko jen tak v sede nerozbijete..a kladivo po ruce asi neměli

0/0
12.6.2014 16:54
Foto

P18ř37e17m31y25s76l 29Č49e45j12p 8688667638146

Rozbít okénko. Zkuste si to, pěstí, kolenem, ovladačem od rádia, nebo možná budete mít v kapse klíče od dvěří. Jsou auta, kde okýnko nerozbijete ani kladivem.

0/0
13.6.2014 8:18

M59a72r33t37i20n 37S86t47e62r42n 3302384264314

Tohle je zrovna případ, kdy by zřejmě nepřipoutané pásy měly větší šanci se dostat ven (nicméně, sám se přesto vždy poutám, už jen kvůli airbagům).

+1/−2
12.6.2014 14:48

P88a29v90e64l 51D30r67o55t85á60r 7583574899764

Naprostý nesmysl. Voda rozepnutí pásu nebrání, naviják by měl pás vrátit mimo tělo; bez pásu si vrazíš volant o hrudníku, nebo tě náraz airbagů omráčí.

+1/0
12.6.2014 15:29

A63r83t78u73r 10D98e37n69t 4913220511398

Když bylo auto koly vzhůru?

Asi těžko...

Tohle je právě ten jeden případ z tisíce, kdy by je nepřipoutání mohlo zachránit.

+4/0
12.6.2014 15:54

M80a70r74e74k 10T86u60r96n59o25v20e14c 7245422450146

Koly vzhůru - ale pod vodou. Tzn. člověk by neměl viset celou vahou v pásech. Navíc i když jsou pásy zatížené, tak by to snad nemělo bránit jejich rozepnutí, nebo ano?

0/−1
12.6.2014 17:22

M85i72l78a61n 46K20r82á77l 8633568371271

obávám se že se poleží zřejmě dlouho jako Schumi

0/0
12.6.2014 14:26

P93a29v37e78l 23Ř22a48p96e79k 7212606719965

Jestli byly v tom teple pod vodou 20 minut, tak jejich boj o život už skončil, bez ohledu na to, že formálně jsou označeny za živé.

+10/0
12.6.2014 14:11

A47n73e74t58a 67S62o33u82k28u43p88o91v70á 4865959207

Přesně tak...;-(

+1/0
12.6.2014 14:23

J58a43n 13U39l87r40y90c12h 4921487330748

nepochybně, a formulace "obě ve vodě bojovaly dvacet minut o život" je tak bohapustě pitomá novinářská fráze, že si jí snad autor mohl odpustit; ty to dobojovaly mnohem, mnohem dřív (což je mimochodem jedině dobře, čím dřív, tím líp)

0/0
12.6.2014 17:07

V22í16t 64J53e92ž44e14k 4876969699635

Záleží na okolnostech co znamená pod vodou... zvlášť jestli měly vzduchovou kapsu, nebo měly od začátku hlavu pod vodou...

0/0
12.6.2014 14:28

A70n46e18t45a 34S29o77u19k82u10p17o22v62á 4885869597

K nevratnému poškození mozku stačí cca 5 minut bez kyslíku. Pokud byly ve vodě 20 minut, tak nemají šanci. Pokud byly jen přidušené, ale v kapse, budou asi do konce života odkázané na pomoc ostatních.

+2/−1
12.6.2014 14:30

K42a83r56e73l 23N98o17v16á36k 7331484778510

To jako myslíte, že se uvařily?

0/0
12.6.2014 18:08

J91a32n 55S88a78l42o92m78o93n 4659810251385

Pokud se vám něco podobného stane, nedej bože, pak zachovejte klid. Pokud máte ručně ovládané okénko otevřete ho (elektrika ho patrně nedokáže stáhnout nebo bude vyzkratovaná). Pokud ne v klidu počkejte až se auto naplní více skoro celé vodou, nadechněte se, v klidu otevřete dveře (po naplnění vozu se tlak vyrovná a otevřít dveře už lze zcela normálně) a v klidu vyplavte ven. Utopení se v autě ponořeném pod vodu (ještě navíc takhle mělce) je opravdu úplně zbytečná věc a svědčí pouze o zmatku.

Pokud si nejste jistí že by jste to vydrželi a chcete se pojistit, tak se prodávají kladívka pro rozbití okének, kterými pak opět v klidu vyplavete.

+17/−2
12.6.2014 14:03

J50a74n 15S93a12l64o15m84o70n 4149500941495

Nějak mi tam přebývá slovíčko více. ;-D

0/0
12.6.2014 14:04

K70a38r11e19l 11N80o98v67á90k 7771604328830

Hlavně vám tam asi 3x přebývá ten klid vy idealisto teoretiku.:-/

0/0
12.6.2014 18:12

P56e93t79r 47J27a73n57k84o58v41s11k41ý 9318839719661

Děkujeme za radu. Ale nemusí to svědčit pouze o zmatku, ale třeba o zranění, které vám neumožňuje dostat se ven, což je podle mě i pravděpodobnější. Jinak obecně to máte zmáknuté ;-).

+3/0
12.6.2014 14:19

J30a27n 15S92a38l70o63m76o84n 4649110251705

No jo, pokud vás tam něco skřípne, tak je to prostě smůla no.

+1/0
12.6.2014 14:23

J58a96n 53U71l27r17y21c14h 4321867750478

jojo, nebo pokud se tím pádem něco nezkřiví, dveře se neopírají o dno, nějaký balvan, pokud jste se stačil pořádně nadechnout atd. atd.;

jo cvičně plácnout s autem do bazénu (i s tou potápěčskou asistencí), to bych samozřejmě zvládnul v pohodě a s jednou rukou strčenou kamsi...,

v reálu to ovšem vypadá kapánek jinak - absolutně žádná příprava, koncentrace + třeba jen 15-20 sekund na nadechnutí (když máte ty prázdný plíce) - to si pak zkoušejte odepnout pásy, otevřít dveře (jiný  dveře, když ty první nejdou), nebo okno, nebo ho dokonce vyrazit, postarat se o dceru... - naprostá brnkačka, to musí zvládnout každej, pokud se trochu uklidní...

+13/0
12.6.2014 14:34

T64o22m95á10š 76P78ř96i36b10y69l 7598557388552

jo a viditelnost třeba nulová....

ono se to takhle říka ale když to přijde je to šrumec kde jde o vteřiny....

+2/0
12.6.2014 15:10

P84a39v13e62l 61P72l42e23v98a 2447574694136

Pokud bylo, jak píší, auto koly nahoru, tak se zablokují bezpečnostní pásy a nejdou uvolnit. Pokud nemáte řezač pásů (bývá součástí toho bezpečnostního kladívka na rozbití oken), tak je to neřešitelné.

+5/−1
12.6.2014 14:31

F75a60n61k97a 39H38a55n72u58s66o76v17á 5849148871692

Dobrá rada, jenže...auto bylo na střeše a jestli se zabořilo do bahna, dveře by nešly otevřít, a pokud tam bylo zranění, bezvědomí, neměl je kdo otevřít.

+3/0
12.6.2014 14:32

M88a46r96t42i71n 32B81l11a69s35s 3121159516221

Mythbusters mají relevantní epizodu - doporučuji se podívat...

+1/0
12.6.2014 14:52

J61a51r17o75s31l75a47v 71P30o26l82e81n35s71k35y 5546754689

Tohle bylo tusim uz testovano v praxi. nekde v bazenu. Vysledek ovsem nebyl zdaleka tak v klidu. Nez se tlaky vyrovnaji tak to trva velmi dlouho a s nejvetsi pravdepodobnosti se toho nedockate neb vam dojde vzduch. Takze rada odborniku znela dostat se z auta okamzite jak je to mozne. Pokud ne tak pan Buh s vami.

+1/0
12.6.2014 14:58

J53i52ř19í 96K59ü36h40r 2520786600376

Příručka SAS (ULOŽená k volnému stáhnutí na nejmenovaném serveru) to vidí trochu jinak. Volněji

Pokud to půjde,tak opustit vozidlo dříve než klesne (např oknem) , případně jim prostrčit děcka.Pak okno pevně uzavřít a hlavy ke stropu....auto se postupně naplní vodou. Okamžitě vypnout el. blokování otevření dveří.

Až bude vůz skoro naplněn vodou...nadechnout se.....otevřít dveře a hurá ven.

Ti co opouštějí vůz stejnými dveřmi, by se měli držet za ruce....

0/0
12.6.2014 16:14

K14a36r50e31l 45N15o34v10á19k 7811224318270

Dobrý rady, ale pro trochu jiné případy, než je ten popisovaný, že?:-)

0/0
12.6.2014 18:15
Foto

P26ř79e59m89y95s19l 75Č24e58j43p 8608977138646

U některých aut a okýnek vám nepomůže ani kladivo. Málo které auto má vodotěsné pojistky. Co bezpečnostní pásy? Jdou odepnout, i když na nich visíte? atd ...

0/0
13.6.2014 8:21

J91a80n 44S77a95l86o43m25o89n 4419600891665

Pak prostě umřete. ;-D Ta kladívka obsahují nůž na pásy (podobný používaji i parašutisté) a jsou zkoušena aby s nimi šla rozbít všechna okénka u aut (ovšem pokud na nich náhodou nemáte "tuningovou" fólii :-)).

0/0
13.6.2014 9:17
Foto

P10ř54e65m85y40s30l 91Č80e78j75p 8508557698846

Co je to tuningová folie? Asi myslíte okenní zatmavovací, jsou to PVC a jsou slabé a jdou lehce poničit. Nebo případně nějakou bezpečnostní, která má stejně efekt ten, aby se sklo nevysypalo. To kladívko asi musíte mít za opaskem jako parašutista :o) Jinak umřete stejně, když na něj nedošáhnete.

0/0
13.6.2014 9:36

J23a54n 91S88a32l42o50m42o28n 4739140261445

Vy jste to v životě asi neviděl ;-). Většinou má uchycení na stínítko předního okna a tam dosáhnete vždycky :-) Třeba toto http://shop.hqh.cz/vychytavky-do-prirody/zachranne-kladivko-lifehammer-emergen-1990. Jinak se nebojte, jakmile se to sklo poruší a praskne, tak se také prohne (i když se nevysype) a tím se jím prostě voda rychle dostane dovnitř a o to jde.

0/0
13.6.2014 9:49
Foto

P82ř10e89m27y38s16l 52Č74e69j91p 8578307778206

Hlavou dolů upnutý bezpečnostním pásem. Není sklo jako sklo. Není dobré sledovat jen US filmy ...

0/0
13.6.2014 12:42

J83a22n 14S92a31l36o11m30o69n 4979520381565

Tak panikařte a utopte se. Já se raději utopím v klidu když už to bude muset být a do poslední chvíle budu přemýšlet jak z toho ven ;-). A věřím že já se ven dostanu a vy ne.

0/0
13.6.2014 12:48
Foto

P26ř66e35m91y80s24l 85Č19e79j88p 8578227498266

Místo, abyste ještě vytáhl nějaký argument. Vytáhl jste jen klasické pivní vytahování. Je vidět, že ve filmech jste toho viděl hodně, ale v praxi je to úplně jinak, než v tom Hollywoodu ...

0/0
13.6.2014 17:47

J20a53n 62S43a68l53o32m65o30n 4249800811885

A jaký argument mám asi vytáhnout proti někomu, kdo nezná nic o předpisech pro konstrukci automobilů a plácá mi tu cosi o tom že každý má jiná okna :-D. Čelní ano, ale boční mají všechny podle jednoho předpisu!

0/0
13.6.2014 17:58
Foto

P42ř62e40m90y74s10l 58Č36e17j43p 8108767158906

Můžu vidět ten předpis, nebo je to tajné? Přeci jenom si zkuste rozbít okno u Chevroleta, nebo u BMW X5 ...

0/0
13.6.2014 18:09

J11a13n 32S55a80l81o19m90o76n 4179640831835

Z hlavy vám to neřeknu, protože už víc jak 10 let v průmyslu zabývajícím se silničními vozidly nedělám, ale určitě by se dal najít na netu. Jinak tím kladívkem to rozbijete snadno, je na to specificky udělané. Totiž aby jste rozuměl tak ta skla jsou teplotně předepjatá (boční). Náraz tupým předmětem vydrží velice snadno, ale hřebíkem nebo ostrým hrotem porušíte povrchovou vrstvu skla a to se pak vysloveně rozsype. Netýká se to čelních a zadních skel, ve kterém je naopak vložena fólie, která rozypání zabrání (z důvodu možného kontaktu skla s prudce letícím ostrým kaménkem).

0/0
13.6.2014 18:32
Foto

P34ř59e46m21y20s98l 34Č52e55j49p 8968827228906

Ten průmysl se zabýval všemi typy vozů, nebo jste dělal jen ve škodovce? Opět bych Vám doporučil zkusit si kladivem rozbít okénko třeba u Chevroleta, a pak u BMW. Jinak ten předpis bych docela i rád viděl, škoda, že je to zatím v oblasti sci-fi ...

0/0
13.6.2014 18:49

J89a12n 19S61a66l62o62m30o62n 4969670101105

Předpis č. 341/2002 Sb.Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích stanovuje v příloze 1, že na vozidle musí být homologované bezpečnostní zasklení. Samotné parametry toho zasklení najdeme v materiálech pro homologaci které se řídí předpisem EHK 043 Bezpečnostní zasklení. To už si najděte sám, protože procházet kvůli vám znovu takovou tunu materiálu se mi opravdu, ale opravdu nechce. Vola ze mě sice uděláte snadno, ale ne v případech kdy jde o technické záležitosti .;-)

0/0
13.6.2014 21:12
Foto

P78ř50e84m32y36s90l 25Č33e75j69p 8318897768806

A to platí pro všechny vyráběné vozy na světě? A co přesně určuje ta homologace, jaké parametry? http://mezinarodni-predpisy.tuv-sud.cz/cs/predpisy/ehk-osn-integrovane-ceske-preklady/ehk-043.html

Stále jste mi totiž nedokázal zodpovědět, proč u jednoho modelu auta se na boční sklo jen škaredě podíváte a ono se vysype, a u jiného vám nepomůže ani kladivo.

0/0
13.6.2014 21:20

J48a54n 63S34a72l68o90m28o88n 4669550971315

Protože jeden vůz je homologován pro provoz v EU a druhý pro provoz v USA přičemž vůz homologovaný pro provoz v USA nemůže být bez provedení certifikace provozován v rámci EU. Ale to si taky najděte na internetu, protože toho co to musí splňovat je opravdu kopec. NAvíc jsem vám odpověděl prakticky tou vyhláškou ministerstva, kde to máte také uvedeno :-).

Mimochodem ta SOS kladívka prodávaná pro EU jsou vám v USA právě z tohoto důvodu prd platná. Tam musíte mít kladívko jejich a to má jiné parametry. :-)

0/0
13.6.2014 21:56
Foto

P31ř13e96m48y53s20l 98Č54e12j69p 8268707918956

No ale https://www.youtube.com/watch?v=uMWkEnde2gI

https://www.youtube.com/watch?v=an6qQ5veMbY

A to ještě ani nevíte, že se prodávají bezpečnostní folie na auta, které chrání sklo proti rozbití, ano tyto folie jsou s homologací a jsou normálně v prodeji. Některé typy aut jsou odolnějším sklem již vybaveny z výroby. Najděte si to na internetu ...

0/0
14.6.2014 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.