Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pacienty vozí přestárlé sanitky, krajská záchranka si chce auta půjčovat

Krajská záchranka uvažuje o tom, že si bude půjčovat sanitky od kolegů z jiných krajů. Připravuje sice rozsáhlou obnovu autoparku za 80 milionů korun, ale v mezidobí se musí vyvarovat selhání svých sanitek. Některá vozidla jsou totiž za hranicí životnosti

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i49n22d49ř76i84c93h 31Š23k68o25p51e26k 4855481260665

zajímalo by mě, kdo a jakým myšlenkovým pochodem došel k tomu, že sanitka musí mít nájezd do 200 000 km, pak je automaticky špatná

+2/0
22.7.2014 8:03

R46a55d25o37v76a35n 35D85l30u89g20o35s67z 3106591718566

Tak může mít i 300, 400 nebo 500. Pokud jako potenciální pacient v případě potřeby dokážete počkat při případné poruše, nedej bože při bezvědomí, namísto 5 minut třeba 20, 30. Vaše volba ;)

+2/0
22.7.2014 8:32

J48i53n60d21ř42i55c79h 54Š41k31o85p69e72k 4495201370155

pokud auto není nekvalitní šrot již při pořízení, dokáže samožejmě najet při běžném servisu i více než 200 000 km naprosto bez problému. Nebo si snad myslíte, že ujetím 201 000 se auto zničehonic rozsype ?  ;-D

+1/0
22.7.2014 8:37

R91a37d89o88v74a24n 85D63l56u94g83o95s55z 3686641798696

Pravděpodobně neznáte reálie okolo provozu vozidel zzs. Krátké pojezdy, nadměrné zatěžování všech mechanických součástí vozidla, jízda v náročném terénu. Sanitní vozidlo musí být za všech okolnosti schopno ostrého výjezdu. Cílem je dojet k pacientovi, popř. s pacientem do nemocnice.

Tuším, že se tomuto postupu říká preventivní opatření ;)

+2/0
22.7.2014 8:42

J93i65n55d13ř98i45c82h 44Š13k49o25p57e49k 4985961610185

preventivní opatření nezavrhuji. Ale pořád mi nejde do hlavy, proč zrovna hranice 200 000 km, proč ne 250 000 nebo 150 000 km. Že oni to vzali podle max. nájezdu auta v bazaru ;-D

0/−1
22.7.2014 8:53

R31a81d67o72v39a74n 56D85l59u94g57o85s62z 3316891138136

Existuje něco, čemu se říká statistika. Je zjištěno, že při výše uvedené nadlimitní zátěží automobilů, kterou trpí všechny výjezdové vozidla zzs, se okolo 200 000 km začínají projevovat ve zvýšené míře závady, které mohou případně ohrozit život pacienta při výjezdu k němu.

Ono není nájezd jako nájezd, proto Vaše srovnání kulhá, neboť předpokládáte provoz ala běžný uživatel osobního vozu. 

Zkuste do nájezdu 200 000 km jezdit hned po nastartování plný plyn, ostré zatáčky pod plynem, přejezd nerovnosti na plný plny, jízdy 10x / den po 5 km, jízda plyn/brzda a pak si povíme ;-)

+2/0
22.7.2014 9:01

J25i71n59d87ř37i53c15h 39Š21k45o48p97e55k 4835971920605

tak ty jízdy jsou fakt delší než 5 km, při hustotě výjezdových míst a dojezdové době je to jasný.

Zvýšenou zátěží se opotřebovává podvozek, pneu, brzdy, prostě převážně spotřební části vozu. Žádný problém

0/0
22.7.2014 9:30

R42a97d11o72v63a89n 97D27l49u49g34o58s49z 3286341548456

"Tak ty jízdy jsou fakt delší" - u které ZZS pracujete, když s jistotou tvrdíte něco o delších jízdách. Prosím o doložení toho vysněného faktu ;-D. Spíše než výjimkou, jsou kratší trasy pravidlem. O záchranné službě nemáte žádné relevantní informace.

Zopakuji, co jsem už napsal. Najezděte 200 000 km v režimu záchranné služby (pokud máte na pokuty) a pak si povíme ;-). Další debata nemá smysl. Kdo nechce pochopit, nepochopí. 

Ve výčtu vám vypadl motor, servrořízení, silentbloky, nápravy, elektroinstalace. Prostě opravdu spotřební zboží ;-D.

Pravda, mohli bychom jezdit ve 1203.

0/0
22.7.2014 10:42

A82n34t12o29n93í37n 61K42a28t38z18e86r 8142213596910

A co motor inteligente,ten se podle tebe neopotřebovává???Myslím že víc než to, co jsi jmenoval.Ale to tebe nezajímá,že.!!Rv

0/0
22.7.2014 10:46

R12a87d91o11v40a60n 81D60l70u87g14o79s80z 3706271238536

Pan Škopek očividně nepochopil narážku na krátké trasy, které směřovaly právě k nadměrnému zatěžování motoru, který po ujetí 200 000 km odpovídá 400 000 - 500 000 u OA.

0/0
22.7.2014 10:51

L19u10c72i90a40n 48P70a49p39a45z61i89a39n 5444387741665

To je cesta do pekla. Proč půjčovat? Je lepší je mít ve svém vlastnictví. Jako pražská záchranka... a mnoho dalších. Hloupý nápad, kdy chudoba čouhá z boty.

0/0
21.7.2014 22:15

J47i39ř42í 52E15r31b52e51n 1583164336817

Když si to auto půjčíš, odpadají ti veškeré starosti s pojištěním, opravami, periodickým servisem a dalšími věcmi, které bys jinak musel zajišťovat ve vlastní režii. Takhle prostě zavoláš majiteli, že s autem je to a to, a majitel se o to (podle nastavení smlouvy) už postará sám...

No a ty jen jednou za měsíc pošleš peníze :-)

0/0
24.7.2014 18:00

M61a56r20t94i42n 94M21u85s11i70l 4480311613101

Chápu správně, že tento zoufalý stav vozového parku je důsledkem manažerského vedení ZZSLK Bc. Mackovíkem? A jeho neschopnosti něco s ním udělat? Nepochybně ano, protože právě Mackovík byl řadu let šéfem a situaci NEDOKÁZAL nijak změnit! Ale hlavně, že dokázal zaměstnat děti politiků a jejich kamarádů. To posunulo Rychlíky o dost dál.

+1/0
21.7.2014 21:01

R25a30d69o40v52a75n 15D23l33u86g80o10s13z 3776301488816

Chápete špatně. Obměna sanitních vozidel z bezpečnostních a preventivních důvodů je norma napříč všemi záchrannými službami v ČR. Řeknu Vám tajemství. Zřizovatelem, a tedy plátcem, je Liberecký kraj. Pokud kraj nedá peníze, může se každý ředitel stavět na hlavu, 1 sanitka cca 2 miliony bez vybavení.

+1/0
22.7.2014 8:51

A42n47t66o76n88í50n 94K95a49t27z87e65r 8752903216900

Tak to už musí být pozlacená!!!8-o!!

0/0
22.7.2014 10:49

R15a16d32o80v27a62n 57D76l48u33g32o24s42z 3906421658616

Byznys je byznys. Vytvoření skříňové zástavby není levná záležitost. Jelikož jsou obvykle odebírány vozy ve vyšším počtu, vyjde poté cena na 1 vůz cca 1,2 mil. Kč. + vybavení. Žádná sranda.

0/0
22.7.2014 11:02

M87a15r83t93i32n 36M78u74s43i12l 4570261573561

Myslím, že chápu správně. Kraj je sice zřizovatel, ale ZZS má svůj rozpočet. Otázka jak napjatý a co dovoluje. To je k diskuzi. Přijde mi ovšem podivné, pokud je sestaven tak, že neumožňuje, když ne průběžnou obměnu, tak alespoň každoroční nákup jednoho, dvou vozů. Nevím, jak je to s pojištěním, ale to fakt není havarijko, které pomůže s částečnou úhradou havárií zničeného kusu? Pokud jsem si dobře projel články v novinách, koupil 3 sanitky v roce 11 za 6 mega Eichler a pak až Půta v roce 13. Opravdu mezi tím nebyl nákup? Pokud ne, tak je na místě se ptát kolik za tu dobu stály platy přátel politiků, které pan Mackovík upíchnul na Rychlé. Možné by to na nějakou sanitku vystačilo.

0/0
22.7.2014 13:39

R95a68d18o97v70a96n 67D63l78u89g89o38s64z 3276791638586

Každá ZZS má politiku obměny vozů nastavenou jinak. Někdo koupí 1/2 vozového parku a 2. 1/2 za druhou polovinu životnosti a někdo obměňuje vozy pravidelně. 

Neznám podrobnosti, netuším tedy, jestli bylo ředitelem žádáno o příspěvek na nová sanitní vozidla, či nikoliv, zda v případě žádosti byla tato zamítnuta apod. 

Rozpočet záchranky pokryje tak tak provozní kapitolu. Pokud není dopředu avizován nákup vozidel, kraj nepřispěje více, než je jeho povinnosti. Na záchrankách většinou kraje šetří a pojišťovny neproplácí téměř nic. Jelikož neznám rozpočtovou kapitolu Libereckého kraje tak netuším, jestli měli možnost nákup vozidel financovat. Mnohdy se vozidla kupují také za spoluúčastí města/obce, ve které se výjezdové stanoviště nachází. Netuším, jak moc byl či nebyl exředitel Mackovik v otázce revitalizace vozů aktivní a zda se nenacházel zrovna v hluchém období, kdy žádné obměny plánovány nebyly.

+1/0
22.7.2014 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.