Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pacienty vozí přestárlé sanitky, krajská záchranka si chce auta půjčovat

Krajská záchranka uvažuje o tom, že si bude půjčovat sanitky od kolegů z jiných krajů. Připravuje sice rozsáhlou obnovu autoparku za 80 milionů korun, ale v mezidobí se musí vyvarovat selhání svých sanitek. Některá vozidla jsou totiž za hranicí životnosti

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i52n33d80ř93i56c73h 66Š17k54o90p23e84k 4205411590245

zajímalo by mě, kdo a jakým myšlenkovým pochodem došel k tomu, že sanitka musí mít nájezd do 200 000 km, pak je automaticky špatná

+2/0
22.7.2014 8:03

R31a41d54o44v60a10n 26D17l52u97g75o35s11z 3686881608286

Tak může mít i 300, 400 nebo 500. Pokud jako potenciální pacient v případě potřeby dokážete počkat při případné poruše, nedej bože při bezvědomí, namísto 5 minut třeba 20, 30. Vaše volba ;)

+2/0
22.7.2014 8:32

J82i77n81d97ř18i21c45h 10Š87k77o56p48e54k 4115111290825

pokud auto není nekvalitní šrot již při pořízení, dokáže samožejmě najet při běžném servisu i více než 200 000 km naprosto bez problému. Nebo si snad myslíte, že ujetím 201 000 se auto zničehonic rozsype ?  ;-D

+1/0
22.7.2014 8:37

R83a92d55o43v94a51n 17D72l51u58g97o40s16z 3846121628656

Pravděpodobně neznáte reálie okolo provozu vozidel zzs. Krátké pojezdy, nadměrné zatěžování všech mechanických součástí vozidla, jízda v náročném terénu. Sanitní vozidlo musí být za všech okolnosti schopno ostrého výjezdu. Cílem je dojet k pacientovi, popř. s pacientem do nemocnice.

Tuším, že se tomuto postupu říká preventivní opatření ;)

+2/0
22.7.2014 8:42

J37i62n76d26ř22i29c19h 43Š72k32o68p68e97k 4955731160275

preventivní opatření nezavrhuji. Ale pořád mi nejde do hlavy, proč zrovna hranice 200 000 km, proč ne 250 000 nebo 150 000 km. Že oni to vzali podle max. nájezdu auta v bazaru ;-D

0/−1
22.7.2014 8:53

R84a94d14o83v87a35n 74D34l66u61g47o69s81z 3916541858876

Existuje něco, čemu se říká statistika. Je zjištěno, že při výše uvedené nadlimitní zátěží automobilů, kterou trpí všechny výjezdové vozidla zzs, se okolo 200 000 km začínají projevovat ve zvýšené míře závady, které mohou případně ohrozit život pacienta při výjezdu k němu.

Ono není nájezd jako nájezd, proto Vaše srovnání kulhá, neboť předpokládáte provoz ala běžný uživatel osobního vozu. 

Zkuste do nájezdu 200 000 km jezdit hned po nastartování plný plyn, ostré zatáčky pod plynem, přejezd nerovnosti na plný plny, jízdy 10x / den po 5 km, jízda plyn/brzda a pak si povíme ;-)

+2/0
22.7.2014 9:01

J73i47n51d66ř71i72c46h 10Š32k29o47p14e53k 4615331330875

tak ty jízdy jsou fakt delší než 5 km, při hustotě výjezdových míst a dojezdové době je to jasný.

Zvýšenou zátěží se opotřebovává podvozek, pneu, brzdy, prostě převážně spotřební části vozu. Žádný problém

0/0
22.7.2014 9:30

R10a16d57o81v49a36n 12D91l54u67g71o73s90z 3396241818206

"Tak ty jízdy jsou fakt delší" - u které ZZS pracujete, když s jistotou tvrdíte něco o delších jízdách. Prosím o doložení toho vysněného faktu ;-D. Spíše než výjimkou, jsou kratší trasy pravidlem. O záchranné službě nemáte žádné relevantní informace.

Zopakuji, co jsem už napsal. Najezděte 200 000 km v režimu záchranné služby (pokud máte na pokuty) a pak si povíme ;-). Další debata nemá smysl. Kdo nechce pochopit, nepochopí. 

Ve výčtu vám vypadl motor, servrořízení, silentbloky, nápravy, elektroinstalace. Prostě opravdu spotřební zboží ;-D.

Pravda, mohli bychom jezdit ve 1203.

0/0
22.7.2014 10:42

A31n35t64o59n23í31n 67K83a64t16z36e30r 8232983236450

A co motor inteligente,ten se podle tebe neopotřebovává???Myslím že víc než to, co jsi jmenoval.Ale to tebe nezajímá,že.!!Rv

0/0
22.7.2014 10:46

R92a91d47o37v15a34n 20D48l74u26g15o74s35z 3416891328316

Pan Škopek očividně nepochopil narážku na krátké trasy, které směřovaly právě k nadměrnému zatěžování motoru, který po ujetí 200 000 km odpovídá 400 000 - 500 000 u OA.

0/0
22.7.2014 10:51

L42u40c96i68a37n 86P83a88p97a83z30i74a71n 5414677571385

To je cesta do pekla. Proč půjčovat? Je lepší je mít ve svém vlastnictví. Jako pražská záchranka... a mnoho dalších. Hloupý nápad, kdy chudoba čouhá z boty.

0/0
21.7.2014 22:15

J96i46ř75í 54E14r95b24e25n 1843954256927

Když si to auto půjčíš, odpadají ti veškeré starosti s pojištěním, opravami, periodickým servisem a dalšími věcmi, které bys jinak musel zajišťovat ve vlastní režii. Takhle prostě zavoláš majiteli, že s autem je to a to, a majitel se o to (podle nastavení smlouvy) už postará sám...

No a ty jen jednou za měsíc pošleš peníze :-)

0/0
24.7.2014 18:00

M57a33r25t14i97n 79M68u25s75i64l 4140621483171

Chápu správně, že tento zoufalý stav vozového parku je důsledkem manažerského vedení ZZSLK Bc. Mackovíkem? A jeho neschopnosti něco s ním udělat? Nepochybně ano, protože právě Mackovík byl řadu let šéfem a situaci NEDOKÁZAL nijak změnit! Ale hlavně, že dokázal zaměstnat děti politiků a jejich kamarádů. To posunulo Rychlíky o dost dál.

+1/0
21.7.2014 21:01

R89a73d13o84v47a26n 96D43l52u55g76o38s43z 3816531528896

Chápete špatně. Obměna sanitních vozidel z bezpečnostních a preventivních důvodů je norma napříč všemi záchrannými službami v ČR. Řeknu Vám tajemství. Zřizovatelem, a tedy plátcem, je Liberecký kraj. Pokud kraj nedá peníze, může se každý ředitel stavět na hlavu, 1 sanitka cca 2 miliony bez vybavení.

+1/0
22.7.2014 8:51

A67n95t50o60n15í70n 72K60a97t41z61e42r 8412233166960

Tak to už musí být pozlacená!!!8-o!!

0/0
22.7.2014 10:49

R55a34d50o81v21a77n 75D59l88u71g57o31s51z 3356431328226

Byznys je byznys. Vytvoření skříňové zástavby není levná záležitost. Jelikož jsou obvykle odebírány vozy ve vyšším počtu, vyjde poté cena na 1 vůz cca 1,2 mil. Kč. + vybavení. Žádná sranda.

0/0
22.7.2014 11:02

M23a93r51t66i89n 83M13u39s33i49l 4830441113211

Myslím, že chápu správně. Kraj je sice zřizovatel, ale ZZS má svůj rozpočet. Otázka jak napjatý a co dovoluje. To je k diskuzi. Přijde mi ovšem podivné, pokud je sestaven tak, že neumožňuje, když ne průběžnou obměnu, tak alespoň každoroční nákup jednoho, dvou vozů. Nevím, jak je to s pojištěním, ale to fakt není havarijko, které pomůže s částečnou úhradou havárií zničeného kusu? Pokud jsem si dobře projel články v novinách, koupil 3 sanitky v roce 11 za 6 mega Eichler a pak až Půta v roce 13. Opravdu mezi tím nebyl nákup? Pokud ne, tak je na místě se ptát kolik za tu dobu stály platy přátel politiků, které pan Mackovík upíchnul na Rychlé. Možné by to na nějakou sanitku vystačilo.

0/0
22.7.2014 13:39

R42a70d41o86v56a12n 69D78l89u30g89o70s42z 3226511198726

Každá ZZS má politiku obměny vozů nastavenou jinak. Někdo koupí 1/2 vozového parku a 2. 1/2 za druhou polovinu životnosti a někdo obměňuje vozy pravidelně. 

Neznám podrobnosti, netuším tedy, jestli bylo ředitelem žádáno o příspěvek na nová sanitní vozidla, či nikoliv, zda v případě žádosti byla tato zamítnuta apod. 

Rozpočet záchranky pokryje tak tak provozní kapitolu. Pokud není dopředu avizován nákup vozidel, kraj nepřispěje více, než je jeho povinnosti. Na záchrankách většinou kraje šetří a pojišťovny neproplácí téměř nic. Jelikož neznám rozpočtovou kapitolu Libereckého kraje tak netuším, jestli měli možnost nákup vozidel financovat. Mnohdy se vozidla kupují také za spoluúčastí města/obce, ve které se výjezdové stanoviště nachází. Netuším, jak moc byl či nebyl exředitel Mackovik v otázce revitalizace vozů aktivní a zda se nenacházel zrovna v hluchém období, kdy žádné obměny plánovány nebyly.

+1/0
22.7.2014 17:29







Najdete na iDNES.cz