Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Umíme jezdit levně, brání se dopravci vyloučení krajem ze soutěže

Podezřele nízké ceny. To je zdůvodnění, proč Liberecký kraj vyřadil ze soutěže na dopravní obslužnost čtyři uchazeče. Peníze, za které nabízeli, že budou deset let jezdit, se zdály výběrové komisi podseknuté. Dopravci by za ně podle ní nebyli schopni udržet stávající komfort a vydržet celou dobu vozit cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i55ř34í 39E67r51b35e80n 1223734836287

ICOM má busy staré v průměru 4 roky? No, jezdí tu s MB Intouro a občas mají problém vyjet kopec, pokud to řádně nerozjedou už pod ním.

BusLine u nás na semilsku jezdí převážně s rezivejícími Karosami 930 a 950 (i třeba dálkovou linku Vrchlabí - Ústí nad Labem) nebo s vymlácenými SORy odhadem 5-15 let starými. A i když se tu teď objevily dva nové SOR CN 10,5, uvidíme v jakém stavu budou za tři roky. Co tu bylo nového (MANy), to předisponovali na viditelnější linky na západ od Liberce...

+1/0
20.8.2014 21:44

L29u22k41á75š 98H42l24o93u92c75a61l 6962650651474

tipnul bych si, že zájmem kraje hlavně bylo dostat ze hry BusLine, přičemž ICOM tu cenu ještě víc podstřelil, tak museli jít taky...

+1/0
20.8.2014 11:59

L24u41k36á59š 10V33e34v48e76r23k51a 1747126920

a kdo byla ta firma co zůstala? tipuju, že by jí pak záhadně příští rok koupil busiline nebo opačně ;-D

+1/0
20.8.2014 13:23

L54u65k83á22š 55H56l89o53u25c88a26l 6812650821484

vyloučeno to není :-)

anebo je tu ještě jedna varianta - hrotit to dlouho, do momentu ukončení stávajících smluv, resp.do doby kdy nebude možné plynule přejít od starého dopravce k novému, a prodloužit současné smlouvy pod záminkou ohrožení dopravní obslužnosti

+2/0
20.8.2014 16:08

A92l36e72x12a14n20d49r 85K23o82s93t93k73a 5649616569666

Zajímavé. Tak už ani zákon o veřejných zakázkách, který říka, že je správné vybrat nejnižší nabídku tyto krajské lumpíky nezarazí? Oni si najdou výmluvu, proč tam má jezsit kamarád  za podstatně vyšší ceny..

+2/0
20.8.2014 11:56

J21i10ř47í 19E77r84b19e18n 1573704266467

Mám dojem, že v zákoně není vysloveně termín "nejlevnější", ale "ekonomicky nejvýhodnější" nebo tak nějak. A to nemusí být vždycky ttoéž...

0/0
20.8.2014 21:28

A42n28t67o50n98í82n 85K78a71t97z81e15r 8792693386610

Když takto se dá krást víc než když je cena tam kde má být.Za předražené ceny se schová kde kdo a tím je prostor pro korupci.Tak to je vidět že všichni ti co o tom rozhodují jsou jeden korupčník vedle druhýho.Ano velebnosti je mi z takových vyčuráků blivno!!!Rv

+1/−1
20.8.2014 10:49

L61u26k87á62š 42N58o69v64á45k 6399248515637

Přesně ta Změna to je korupce sama!

+1/−1
20.8.2014 13:10

J92a55n 49P33a49v79e64l 3354535741803

Vyřadit, to je jediná obrana těch co rozhodují. Je nezajímá cena, ale to co dostanou bokem, nic nedáš , tak jezdit nebudeš. Rozhodují o dopravě na deset let lidé co tam nemají co dělat.Kraj je větší banda nýmandů jak sebranka z liberecké radnice, to je fuj tajbl a hnus velebnosti.Rv

+4/−3
20.8.2014 10:09

J75i76ř94í 23E28r41b39e18n 1553564566417

Ještě štěstí, že mluvíš o liberecké radnici a ne o kraji.

0/−1
20.8.2014 21:30
Foto

D81a62v13i83d 57S12t15e68p67h44a24n 3785511425

JIŘÍ ERBENE....JAN PAVEL MLUVÍ O KRAJI I O RADNICI...

0/0
22.8.2014 7:57

J39i88ř73í 35E18r50b16e86n 1643634566467

Mea culpa, byl jsem nějak utahaný a přehlédl půl řádku :-)

0/0
22.8.2014 22:46

L13u98c16i95a16n 45P24a66p69a45z95i16a33n 5474157221415

Kapitalistický Kocourkov.

0/−1
20.8.2014 9:44

J62i26ř70í 84H58o98v28o80r30k48a 8897746742475

Existují i společnosti, které dokáží vykouzlit ceny kolem 23 Kč/km s klasickými autobusy. V článku uvedené ceny jsou obvyklé pro atraktivnější oblasti, takže reálné. Už vidím, že ÚOHS vydá předběžné opatření a pravděpodobně "odmítnuté" dopravce vrátí do hry.

+3/0
20.8.2014 9:42

A30l10e65x12a69n61d47r 18K42o36s75t22k92a 5929666129696

Ostatně, jestli by dali podnákladovou nabídku, tak si budou stěžovat ostatní (odmítnutí) dopravci. Takže bych tomu nevěřil. Rozdíl je hlavně v tom, že jedni už mají zázemí a autobusy, druzí by museli obojí zařizovat, brát si na to půjčky atd a to není zadarmo.

+1/0
20.8.2014 11:58

J45i93ř55í 12E47r85b61e53n 1983874246847

Za 23 Kč/km na liberecku nedokáže jezdit nikdo. Jedna zatáčka střídá druhou, jsou to štreky hore dole kotárama dolinama, několik měsíců musíš jezdit se zapnutým přídavným topením, zahřívat i půlhodinu před vyjetím, projezdíš na 100 km mnohem víc nafty a na nerovnostech opotřebuješ bus mnohem rychleji než na jih od Ještědsko-táborského hřbetu.

BusLine si vymyslel "newsletter" a v něm nedávno jásavě informoval, že ve vnitropodnikové soutěži o spotřebě nafty vyhrálo středisko Hořice. Rokytničáci a Jablonečáci ukázali organizátorům zdvižený prostředníček, protože oni kvůli pofiderní soutěži nebudou nechávat mrznout pasažéry a do zasněženého kopce se holt jinak než na dvojku jet nedá...

+4/0
20.8.2014 21:39

P34e90t94r 97M75a15c67o45u44r60e92k 5534828436187

No a ICOM přesně tohle dělá. Netopí, nesvítí (pasažérům ráno a večer) a pokud má řidič vyšší spotřebu než je spočítaná na daný měsíc, tak za každý litr nad tento průměr 20Kč dolů. Další věc je, že mají prodloužené časy v jízdním řádu, kvůli pomalejší (úspornější) jízdě.

0/0
24.8.2014 10:52

K46a15r34e23l 28S77t53r80ž29a44n81o24v14s57k69ý 1728325325

Není nic jednoduššího, než si do smlouvy napsat, jaký má být zachovaný standard.

+4/0
20.8.2014 9:05

O44l12d84ř26i94c27h 61V44e34s11e42l61ý 1574633513525

Vždy záleží na nastavených podmínkách. Alespoň tak to funguje v zemích na západ od nás...

0/0
22.8.2014 11:07







Najdete na iDNES.cz