Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Umíme jezdit levně, brání se dopravci vyloučení krajem ze soutěže

Podezřele nízké ceny. To je zdůvodnění, proč Liberecký kraj vyřadil ze soutěže na dopravní obslužnost čtyři uchazeče. Peníze, za které nabízeli, že budou deset let jezdit, se zdály výběrové komisi podseknuté. Dopravci by za ně podle ní nebyli schopni udržet stávající komfort a vydržet celou dobu vozit cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i82ř63í 20E90r56b37e23n 1813574146267

ICOM má busy staré v průměru 4 roky? No, jezdí tu s MB Intouro a občas mají problém vyjet kopec, pokud to řádně nerozjedou už pod ním.

BusLine u nás na semilsku jezdí převážně s rezivejícími Karosami 930 a 950 (i třeba dálkovou linku Vrchlabí - Ústí nad Labem) nebo s vymlácenými SORy odhadem 5-15 let starými. A i když se tu teď objevily dva nové SOR CN 10,5, uvidíme v jakém stavu budou za tři roky. Co tu bylo nového (MANy), to předisponovali na viditelnější linky na západ od Liberce...

+1/0
20.8.2014 21:44

L86u51k74á35š 33H30l74o38u41c79a35l 6692700861654

tipnul bych si, že zájmem kraje hlavně bylo dostat ze hry BusLine, přičemž ICOM tu cenu ještě víc podstřelil, tak museli jít taky...

+1/0
20.8.2014 11:59

L52u78k92á73š 53V78e20v29e94r69k41a 1327286100

a kdo byla ta firma co zůstala? tipuju, že by jí pak záhadně příští rok koupil busiline nebo opačně ;-D

+1/0
20.8.2014 13:23

L97u89k65á91š 95H41l11o60u32c66a31l 6432110971654

vyloučeno to není :-)

anebo je tu ještě jedna varianta - hrotit to dlouho, do momentu ukončení stávajících smluv, resp.do doby kdy nebude možné plynule přejít od starého dopravce k novému, a prodloužit současné smlouvy pod záminkou ohrožení dopravní obslužnosti

+2/0
20.8.2014 16:08

A56l93e48x13a89n84d44r 88K83o60s47t75k31a 5799656919966

Zajímavé. Tak už ani zákon o veřejných zakázkách, který říka, že je správné vybrat nejnižší nabídku tyto krajské lumpíky nezarazí? Oni si najdou výmluvu, proč tam má jezsit kamarád  za podstatně vyšší ceny..

+2/0
20.8.2014 11:56

J55i37ř43í 89E69r77b73e54n 1633904556367

Mám dojem, že v zákoně není vysloveně termín "nejlevnější", ale "ekonomicky nejvýhodnější" nebo tak nějak. A to nemusí být vždycky ttoéž...

0/0
20.8.2014 21:28

A52n19t77o21n63í47n 75K91a29t37z25e63r 8112803406580

Když takto se dá krást víc než když je cena tam kde má být.Za předražené ceny se schová kde kdo a tím je prostor pro korupci.Tak to je vidět že všichni ti co o tom rozhodují jsou jeden korupčník vedle druhýho.Ano velebnosti je mi z takových vyčuráků blivno!!!Rv

+1/−1
20.8.2014 10:49

L65u79k80á66š 73N33o87v72á64k 6759868255747

Přesně ta Změna to je korupce sama!

+1/−1
20.8.2014 13:10

J57a36n 92P87a61v41e51l 3694635661413

Vyřadit, to je jediná obrana těch co rozhodují. Je nezajímá cena, ale to co dostanou bokem, nic nedáš , tak jezdit nebudeš. Rozhodují o dopravě na deset let lidé co tam nemají co dělat.Kraj je větší banda nýmandů jak sebranka z liberecké radnice, to je fuj tajbl a hnus velebnosti.Rv

+4/−3
20.8.2014 10:09

J88i98ř77í 27E22r79b88e87n 1473254886837

Ještě štěstí, že mluvíš o liberecké radnici a ne o kraji.

0/−1
20.8.2014 21:30
Foto

D20a88v62i28d 31S14t56e86p60h59a27n 3705111315

JIŘÍ ERBENE....JAN PAVEL MLUVÍ O KRAJI I O RADNICI...

0/0
22.8.2014 7:57

J74i48ř49í 88E87r12b22e48n 1763734556697

Mea culpa, byl jsem nějak utahaný a přehlédl půl řádku :-)

0/0
22.8.2014 22:46

L60u84c86i97a77n 58P68a52p82a97z98i23a30n 5654167791805

Kapitalistický Kocourkov.

0/−1
20.8.2014 9:44

J39i81ř16í 26H89o14v49o48r58k36a 8867706712225

Existují i společnosti, které dokáží vykouzlit ceny kolem 23 Kč/km s klasickými autobusy. V článku uvedené ceny jsou obvyklé pro atraktivnější oblasti, takže reálné. Už vidím, že ÚOHS vydá předběžné opatření a pravděpodobně "odmítnuté" dopravce vrátí do hry.

+3/0
20.8.2014 9:42

A87l71e61x53a71n10d61r 81K67o12s58t48k75a 5499366679326

Ostatně, jestli by dali podnákladovou nabídku, tak si budou stěžovat ostatní (odmítnutí) dopravci. Takže bych tomu nevěřil. Rozdíl je hlavně v tom, že jedni už mají zázemí a autobusy, druzí by museli obojí zařizovat, brát si na to půjčky atd a to není zadarmo.

+1/0
20.8.2014 11:58

J94i42ř66í 47E91r49b52e69n 1793474596297

Za 23 Kč/km na liberecku nedokáže jezdit nikdo. Jedna zatáčka střídá druhou, jsou to štreky hore dole kotárama dolinama, několik měsíců musíš jezdit se zapnutým přídavným topením, zahřívat i půlhodinu před vyjetím, projezdíš na 100 km mnohem víc nafty a na nerovnostech opotřebuješ bus mnohem rychleji než na jih od Ještědsko-táborského hřbetu.

BusLine si vymyslel "newsletter" a v něm nedávno jásavě informoval, že ve vnitropodnikové soutěži o spotřebě nafty vyhrálo středisko Hořice. Rokytničáci a Jablonečáci ukázali organizátorům zdvižený prostředníček, protože oni kvůli pofiderní soutěži nebudou nechávat mrznout pasažéry a do zasněženého kopce se holt jinak než na dvojku jet nedá...

+4/0
20.8.2014 21:39

P32e81t80r 21M85a20c50o67u21r44e79k 5294578236137

No a ICOM přesně tohle dělá. Netopí, nesvítí (pasažérům ráno a večer) a pokud má řidič vyšší spotřebu než je spočítaná na daný měsíc, tak za každý litr nad tento průměr 20Kč dolů. Další věc je, že mají prodloužené časy v jízdním řádu, kvůli pomalejší (úspornější) jízdě.

0/0
24.8.2014 10:52

K38a98r21e89l 14S90t38r14ž74a95n32o18v82s90k61ý 1118615455

Není nic jednoduššího, než si do smlouvy napsat, jaký má být zachovaný standard.

+4/0
20.8.2014 9:05

O30l76d37ř88i38c85h 98V20e59s61e47l88ý 1774453843285

Vždy záleží na nastavených podmínkách. Alespoň tak to funguje v zemích na západ od nás...

0/0
22.8.2014 11:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.