Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hrozí škrtání tramvají z Liberce do Jablonce. Kraj na nich chce ušetřit

V příštím roce by mohlo mezi Libercem a Jabloncem jezdit méně tramvají. Na meziměstskou trať by vyrážely po dvaceti minutách, místo současných patnácti. Kraj chce totiž poslat Liberci na tramvaje do Jablonce méně peněz než letos. Pokles počtu cestujících by mohl ohrozit i evropskou dotaci na opravu tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i56ř82í 58E90r23b59e13n 1943734456377

Mimochodem - tenhle článek je o výši provozní dotace, přesněji řečeno platbě Kraje za objednanou dopravu. DPmL musí prokázat, kolik lidí tu tramvaj využívá - a jen blbej (nebo navedenej) člověk by to počítal z aktuální statistiky NAD.

Navíc po rekonstrukci trať opět získá rychlodrážní parametry, zvýší se její cestovní rychlost a tedy i kapacita, na novém kolejišti by měly i klesnout provozní náklady na energii...

0/0
4.9.2014 8:58

M83a52r16t28i25n 49M31u66s96i76l 4790981383531

Pokud o případné optimalizaci a úpravě počtu spojů rozhodne důkladný dopravní průzkum, tak proč ne. Ať se intervaly upravují. Ale ne, že postavím tři studenty na tři současné konečné a za dva dny mám hotovo. Napadá mě, když se jezdí hlavně na čipovky a i papírovka se štípe v elektronickém strojku, není možné získat data rovnou ze systému?

0/0
4.9.2014 7:29

J77i64ř78í 59E48r18b96e65n 1633984846147

Je to možné a je to snadné. ale muselo by se chtít :-)

Mně se stačí přihlásit na IIdol a hned na statistice své karty vidím, kdy kam a za kolik jsem cestoval.

+1/0
4.9.2014 8:55

A15u58g77u42s37t 90F51o47r34m52á56n95e60k 6165959420826

Jo. Papláši si vozí zadky ve služebních autech a ostatní ať si poradí, jak umí.

+1/−1
3.9.2014 18:53

J59a76n 83K29o46h45l 4933337451354

Rozhodně omezit. A postavit konečně kvalitní silnici mezi oběma městy. Ano, tuto linku využívám a bydlím poblíž. Přesto - stávající stav vyhovující není. 5ka a dvě minuty po ní 11ka. Zbytečné.. Jablonec z linky odpojit úplně, co dobrého to Liberci kdy přineslo?

0/−7
3.9.2014 17:39

M37i39l28a87n 17V42i20k 1447715873633

No, on Jablonec také "něco" připlácí, vážený pane!

+1/−2
3.9.2014 18:38

T49o87m56á90š 29H34l17a81d97í41k 3217649812148

" Jablonec z linky odpojit úplně, co dobrého to Liberci kdy přineslo? "

pane Kohl jen taková informace a pro Vás určitě nový poznatek. Víte, že byla nejdřív tramvajová trať Jablonec - vratislavice. Teprve poté došlo k propojení s Liberecem. A jak píše pan Vik, tak jablonec na společnou trasu nedává zrovna málo.

+4/0
3.9.2014 20:27

J32i11ř84í 67E22r82b18e90n 1653244176167

Jablonečáci měli do II. světové války nejlépe fungující dopravní podnik na světě, a meziměstskou tramvajovou trať začali v roce 1947 taky stavět sami.

Vůbec jablonecko byl světový ekonomický zázrak v tom, jak se dopravně a technicky zanedbaná oblast s 15.000 obyvatel dokázala během pár let dostat na světovou špičku sklářského a bižuterního průmyslu, zpětinásobit počet obyvatel, vystavět dvě nemocnice v rozmezí 12 let, divadlo, školy, unikátní radnici, v porovnání s Libercem i mnohem lepší infrastrukturu...

+2/0
4.9.2014 5:56

C63y49r62i50l 71P33a53v28e19l87k36a 4386272208865

A bude hůř, počkejte, až se Půtovci dostanou po volbách na magistrát. Ambice mají veliké, ve jménu velkého Martina. Ctihodný pan Hron tam pak nenechá kámen na kameni.

0/−3
3.9.2014 17:09

Z50d47e92n25e74k 45B83a84r41t35a76k 6584145550576

Řešení - zrušte kraj, stojí peníze a je nefunkční. Problém je co s přepracovanými, vysoce kvalifikovanými politiky, kteří prostě nějakou funkci (ač na ní samozřejmě nelpějí) prostě musejí mít.

+3/−2
3.9.2014 14:40

P31e42t82r 23K70o67l29o56m68a87z21n63í93k 8434733550506

Tak šup, šup rychle nějaké kocourkovské řešení řašení, jako např. momentálně provozované posilové autobusy, které často jezdí pozadu za kloubákem a jelikož někdy jedou a někdy ne, tak všichni pro sichr nastoupí do kloubáku a posila pak skoro prázdná ...

+3/0
3.9.2014 14:20

V12i95k66t53o71r 98N42á70r78o63ž31n25ý 3949732488

Absurdistán.. jinak to nelze nazvat.

Na jednu stranu někdo rozhodne o obrovské investici do modernizace tratě. Na druhou stranu někdo jiný někde jinde rozhodne o tom , že tato modernizace bude vcelku k ničemu , protože na provoz pošle méně korun..

Nebylo by smysluplnější (dříve...vím , že dnes je to pasé)...ty prachy spíše nasměrovat do železnice...nové zastávky , zrychlení , zkapacitnění , případně nějaké přeložky , vyrovnání oblouků ?

Dle mého názoru provozovat souběžně dvě tratě je ekonomický nesmysl.

+3/−8
3.9.2014 13:35

P72e61t65r 93N54e14c49h29a31n90i33c37k62ý 7803896518670

Vlak se taky opraví, takže bude rychlejší. JENŽE Liberecké nádraží je v místech kam snad nikdo, jedoucí do Liberce nejede, navíc tramvaj je pro všechny mezi LB a JB, takže si tyhle dva prostředky konkurují minimálně.

+7/−2
3.9.2014 14:56

J78a36n 56K18o87h14l 4583437491524

Nesmysl to je, ale třeba by se to dalo využít pro turistiku - tramvaj se zastávkami v lese hned tak někde nemají.. také za to zlepšení stavů žel. tratí bych se přimlouval. Chybí koridor na Prahu/letiště a stávající síť do puntíku kopíruje původní stav z doby před cca 150ti lety, v době kdy se celá Evropa propojuje, je to stav skutečně tristní. Byl tady výborný plán na Regiotram Nisa, škoda, že se jej nepodařilo uskutečnit.

+2/0
3.9.2014 17:45

L90u13k97á41š 73H23l71o90u41c76a79l 6102450611764

Regiotram právě kombinovala tramvajovou a železniční trať do,jednoho smysluplného celku...

0/0
3.9.2014 22:51

J45i62ř47í 70E78r88b88e22n 1633454686277

Cosi jako Regiotram, ale v nákladní dopravě a v pidiměřítku, mívaly elektrické podniky v Jablonci i v Ústí nad Labem. Tehdy totiž tramvaj jezdila v intervalu 20-30 minut a mezitím mohly manipulační vlaky vozit po městě uhlí, popel, poštu, dříví, zboží...

0/0
4.9.2014 9:00

J39i84ř57í 16E59r15b61e58n 1253334586597

Když už, tak je praktičtější zrušit tu železniční trať, Narozdíl od tramvajové má zastávky daleko od potřebných míst, jezdí jinudy, než lidi potřebují, a má horší poměr náklady/výkon :-)

To je samozřejmě nevážný návrh. Vlak i tramvaj v této oblasti mají své opodstatnění - trmvaj pro místní dopravu, vlak pro kapacitu dálkové dopravy na Tanvald, Turnov i Děčín...

+2/0
4.9.2014 6:00







Najdete na iDNES.cz