Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hrozí škrtání tramvají z Liberce do Jablonce. Kraj na nich chce ušetřit

V příštím roce by mohlo mezi Libercem a Jabloncem jezdit méně tramvají. Na meziměstskou trať by vyrážely po dvaceti minutách, místo současných patnácti. Kraj chce totiž poslat Liberci na tramvaje do Jablonce méně peněz než letos. Pokles počtu cestujících by mohl ohrozit i evropskou dotaci na opravu tratě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i71ř40í 28E43r92b76e45n 1363324896347

Mimochodem - tenhle článek je o výši provozní dotace, přesněji řečeno platbě Kraje za objednanou dopravu. DPmL musí prokázat, kolik lidí tu tramvaj využívá - a jen blbej (nebo navedenej) člověk by to počítal z aktuální statistiky NAD.

Navíc po rekonstrukci trať opět získá rychlodrážní parametry, zvýší se její cestovní rychlost a tedy i kapacita, na novém kolejišti by měly i klesnout provozní náklady na energii...

0/0
4.9.2014 8:58

M87a15r86t95i22n 73M37u14s30i86l 4860731193301

Pokud o případné optimalizaci a úpravě počtu spojů rozhodne důkladný dopravní průzkum, tak proč ne. Ať se intervaly upravují. Ale ne, že postavím tři studenty na tři současné konečné a za dva dny mám hotovo. Napadá mě, když se jezdí hlavně na čipovky a i papírovka se štípe v elektronickém strojku, není možné získat data rovnou ze systému?

0/0
4.9.2014 7:29

J47i89ř91í 45E15r60b18e97n 1553154656817

Je to možné a je to snadné. ale muselo by se chtít :-)

Mně se stačí přihlásit na IIdol a hned na statistice své karty vidím, kdy kam a za kolik jsem cestoval.

+1/0
4.9.2014 8:55

A96u38g25u50s51t 19F77o22r39m81á28n92e87k 6945289570386

Jo. Papláši si vozí zadky ve služebních autech a ostatní ať si poradí, jak umí.

+1/−1
3.9.2014 18:53

J15a83n 66K18o22h54l 4853527901264

Rozhodně omezit. A postavit konečně kvalitní silnici mezi oběma městy. Ano, tuto linku využívám a bydlím poblíž. Přesto - stávající stav vyhovující není. 5ka a dvě minuty po ní 11ka. Zbytečné.. Jablonec z linky odpojit úplně, co dobrého to Liberci kdy přineslo?

0/−7
3.9.2014 17:39

M39i26l88a59n 81V39i39k 1757975873793

No, on Jablonec také "něco" připlácí, vážený pane!

+1/−2
3.9.2014 18:38

T44o76m94á96š 89H65l71a98d56í20k 3417609682508

" Jablonec z linky odpojit úplně, co dobrého to Liberci kdy přineslo? "

pane Kohl jen taková informace a pro Vás určitě nový poznatek. Víte, že byla nejdřív tramvajová trať Jablonec - vratislavice. Teprve poté došlo k propojení s Liberecem. A jak píše pan Vik, tak jablonec na společnou trasu nedává zrovna málo.

+4/0
3.9.2014 20:27

J30i98ř72í 84E82r39b96e60n 1923484946497

Jablonečáci měli do II. světové války nejlépe fungující dopravní podnik na světě, a meziměstskou tramvajovou trať začali v roce 1947 taky stavět sami.

Vůbec jablonecko byl světový ekonomický zázrak v tom, jak se dopravně a technicky zanedbaná oblast s 15.000 obyvatel dokázala během pár let dostat na světovou špičku sklářského a bižuterního průmyslu, zpětinásobit počet obyvatel, vystavět dvě nemocnice v rozmezí 12 let, divadlo, školy, unikátní radnici, v porovnání s Libercem i mnohem lepší infrastrukturu...

+2/0
4.9.2014 5:56

C31y45r62i58l 28P29a68v58e70l17k70a 4206322888245

A bude hůř, počkejte, až se Půtovci dostanou po volbách na magistrát. Ambice mají veliké, ve jménu velkého Martina. Ctihodný pan Hron tam pak nenechá kámen na kameni.

0/−3
3.9.2014 17:09

Z53d43e16n96e64k 29B19a61r40t66a89k 6254585810826

Řešení - zrušte kraj, stojí peníze a je nefunkční. Problém je co s přepracovanými, vysoce kvalifikovanými politiky, kteří prostě nějakou funkci (ač na ní samozřejmě nelpějí) prostě musejí mít.

+3/−2
3.9.2014 14:40

P83e56t12r 50K43o35l46o97m90a21z91n20í79k 8224383610626

Tak šup, šup rychle nějaké kocourkovské řešení řašení, jako např. momentálně provozované posilové autobusy, které často jezdí pozadu za kloubákem a jelikož někdy jedou a někdy ne, tak všichni pro sichr nastoupí do kloubáku a posila pak skoro prázdná ...

+3/0
3.9.2014 14:20

V93i24k53t27o85r 50N39á29r22o83ž32n90ý 3379142198

Absurdistán.. jinak to nelze nazvat.

Na jednu stranu někdo rozhodne o obrovské investici do modernizace tratě. Na druhou stranu někdo jiný někde jinde rozhodne o tom , že tato modernizace bude vcelku k ničemu , protože na provoz pošle méně korun..

Nebylo by smysluplnější (dříve...vím , že dnes je to pasé)...ty prachy spíše nasměrovat do železnice...nové zastávky , zrychlení , zkapacitnění , případně nějaké přeložky , vyrovnání oblouků ?

Dle mého názoru provozovat souběžně dvě tratě je ekonomický nesmysl.

+3/−8
3.9.2014 13:35

P76e86t33r 24N18e80c54h88a17n44i24c85k72ý 7193386488110

Vlak se taky opraví, takže bude rychlejší. JENŽE Liberecké nádraží je v místech kam snad nikdo, jedoucí do Liberce nejede, navíc tramvaj je pro všechny mezi LB a JB, takže si tyhle dva prostředky konkurují minimálně.

+7/−2
3.9.2014 14:56

J14a37n 31K43o38h64l 4963157711304

Nesmysl to je, ale třeba by se to dalo využít pro turistiku - tramvaj se zastávkami v lese hned tak někde nemají.. také za to zlepšení stavů žel. tratí bych se přimlouval. Chybí koridor na Prahu/letiště a stávající síť do puntíku kopíruje původní stav z doby před cca 150ti lety, v době kdy se celá Evropa propojuje, je to stav skutečně tristní. Byl tady výborný plán na Regiotram Nisa, škoda, že se jej nepodařilo uskutečnit.

+2/0
3.9.2014 17:45

L31u50k23á16š 62H16l81o43u91c88a24l 6532800481354

Regiotram právě kombinovala tramvajovou a železniční trať do,jednoho smysluplného celku...

0/0
3.9.2014 22:51

J45i81ř71í 64E65r20b82e45n 1303864106827

Cosi jako Regiotram, ale v nákladní dopravě a v pidiměřítku, mívaly elektrické podniky v Jablonci i v Ústí nad Labem. Tehdy totiž tramvaj jezdila v intervalu 20-30 minut a mezitím mohly manipulační vlaky vozit po městě uhlí, popel, poštu, dříví, zboží...

0/0
4.9.2014 9:00

J74i47ř32í 35E18r46b60e33n 1473924386617

Když už, tak je praktičtější zrušit tu železniční trať, Narozdíl od tramvajové má zastávky daleko od potřebných míst, jezdí jinudy, než lidi potřebují, a má horší poměr náklady/výkon :-)

To je samozřejmě nevážný návrh. Vlak i tramvaj v této oblasti mají své opodstatnění - trmvaj pro místní dopravu, vlak pro kapacitu dálkové dopravy na Tanvald, Turnov i Děčín...

+2/0
4.9.2014 6:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.