Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů na Liberecku hrozí stávkou. Už dva roky jim nepřidali

Už dva roky jim nepřidali a teď jim mají mzdy ještě ponížit. Řidiči autobusů v Libereckém kraji proto vstoupili do stávkové pohotovosti. Trojice největších dopravců má právě před podpisem nových dvouletých smluv s krajem, ty už ale nejsou pro dopravce tak výhodné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i71ř90í 87E65r97b95e47n 1793194796327

Ad Ilustrační snímek: autore článku, jak souvisí fotka prázdného stanoviště řidiče u Karosy řady 730, patřící DP Praha, a popisek "Řidiči jezdí za 72 korun na hodinu" týkající se Libereckého kraje?

+2/0
11.10.2014 22:17

J63o10s62e93f 36J53ů67z68a 1818718313737

To je jazyková úroveň. Copak mají mzdy čest, aby je někdo mohl ponížit? Mzdy se dají snížit, zmenšit, ztenčit, ubrat, omezit, redukovat; ovšem nic z toho jejich příjemcům nepřeji (i když lepší brát méně, než když podnik zkrachuje a nebude nic).

+1/0
10.10.2014 17:02

J52i80ř97í 57E68r49b23e97n 1863384436387

Když takový podnik zkrachuje, převezme jeho výkony jiný podnik. A ten k tomu bude potřebovat řidiče, mechaniky, opraváře a dispečery, které samozřejmě převezme od zkrachovance (jinak to technicky nejde udělat). Ale už nebude mít zájem převzít jeho manažery, ekonomy, právníky, marketingáře atd.

0/0
11.10.2014 22:11

J26o85s14e95f 89J52ů11z72a 1378148253337

Máte pravdu. Ovšem převezme je zpravidla za horších podmínek, než jaké si vyjednali u původního zaměstnavatele.

0/0
12.10.2014 11:32

J69i12ř81í 62E57r14b12e15n 1493274456847

Nebo naopak za lepších. Silnější podnik mívá v normálním světě i silnější odborovou organizaci, tím pádem vyjednané slušné pracovní podmínky a jasně stanovená pravidla odměňování.

0/0
15.10.2014 23:08
Foto

M10i48r77o39s95l80a45v 34Z66a34p76l49e49t71a77l 3387695578453

Tohle je předvolební článek jak víno, my zastupujeme lidi jezdící do práce, ne pár set řidičů. Tím vlastně říká, že pár set řidičů ožebračit hejtmanovi nedělá problém když naháním volební body. Z jednoduchých počtů přeci musí být jasné, že pokud chci stále stejnou službu a vstupy se každoročně zvyšují (nafta. mýto, inflace, ceny náhradních dílů, pneumatik) tak férové by bylo cenu za ujetý kilometr zvýšit, třeba o inflaci - aby mohly i růst platy. Ono když dá kraj méně peněz, opravdu není z čeho řidičům přidat.

+3/0
10.10.2014 16:37

J47i64ř74í 86E66r67b60e49n 1813364386877

Jenomže to by si taky dopravci museli sáhnout do vlastní kapsy. Raději navyšují počty zdeúředníků, zmocněnců pro jakost, koordinátorů vztahu s veřejností, propagační referenty, organizátory soutěží ve spotřebě nafty, administrátory vnitřních procesů atd.

A na druhé straně tlačí šoféry do čím díl horších podmínek, nejsou schopni jim na konečné zajistit odpočinkovou místnost, neplatí jim vynucené čekání, přeskupují přidělené autobusy mezi linkami tak, aby se na "repre" linkách mohli zástupcům kraje předvádět kvalitou a na nehlídaný dálkový spoj pak vytahují Karosu z kopřiv...

Člověk se nediví vysoké fluktuaci, jen na mé lince za poslední rok odešli čtyři šoféři buď mimo obor, nebo na náklaďák (lepší peníze, minimální zodpovědnost a kvalitní pracovní doba) a za tuto elitu dnes stále častěji nastupují neschopná jelita, která by se jinde neuživila a jezdit s nimi je o strach: ani po měsíci třeba nechápou řazení osmikvaltu, červená kontrolka otevřených dveří jim nebrání se rozjet ze zastávky, mají problémy odbavit přestup na IDOL kartě, za jízdy si přestavují elektronickou pokladnu a nevěnují se řízení (na jednoho takového jsem málem zařval, když při této manipulaci přehlédl železniční přejezd s blížícím se motorákem)...

+1/0
11.10.2014 22:08







Najdete na iDNES.cz