Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči autobusů na Liberecku hrozí stávkou. Už dva roky jim nepřidali

Už dva roky jim nepřidali a teď jim mají mzdy ještě ponížit. Řidiči autobusů v Libereckém kraji proto vstoupili do stávkové pohotovosti. Trojice největších dopravců má právě před podpisem nových dvouletých smluv s krajem, ty už ale nejsou pro dopravce tak výhodné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i77ř12í 18E33r55b61e66n 1393414526377

Ad Ilustrační snímek: autore článku, jak souvisí fotka prázdného stanoviště řidiče u Karosy řady 730, patřící DP Praha, a popisek "Řidiči jezdí za 72 korun na hodinu" týkající se Libereckého kraje?

+2/0
11.10.2014 22:17

J32o54s57e78f 93J48ů49z64a 1338318923537

To je jazyková úroveň. Copak mají mzdy čest, aby je někdo mohl ponížit? Mzdy se dají snížit, zmenšit, ztenčit, ubrat, omezit, redukovat; ovšem nic z toho jejich příjemcům nepřeji (i když lepší brát méně, než když podnik zkrachuje a nebude nic).

+1/0
10.10.2014 17:02

J28i59ř93í 61E77r89b67e88n 1863584506627

Když takový podnik zkrachuje, převezme jeho výkony jiný podnik. A ten k tomu bude potřebovat řidiče, mechaniky, opraváře a dispečery, které samozřejmě převezme od zkrachovance (jinak to technicky nejde udělat). Ale už nebude mít zájem převzít jeho manažery, ekonomy, právníky, marketingáře atd.

0/0
11.10.2014 22:11

J59o55s86e78f 58J19ů19z10a 1848118553417

Máte pravdu. Ovšem převezme je zpravidla za horších podmínek, než jaké si vyjednali u původního zaměstnavatele.

0/0
12.10.2014 11:32

J28i54ř41í 39E61r49b63e88n 1843574896737

Nebo naopak za lepších. Silnější podnik mívá v normálním světě i silnější odborovou organizaci, tím pádem vyjednané slušné pracovní podmínky a jasně stanovená pravidla odměňování.

0/0
15.10.2014 23:08
Foto

M60i10r88o49s72l63a49v 72Z14a93p28l48e60t70a16l 3247215918683

Tohle je předvolební článek jak víno, my zastupujeme lidi jezdící do práce, ne pár set řidičů. Tím vlastně říká, že pár set řidičů ožebračit hejtmanovi nedělá problém když naháním volební body. Z jednoduchých počtů přeci musí být jasné, že pokud chci stále stejnou službu a vstupy se každoročně zvyšují (nafta. mýto, inflace, ceny náhradních dílů, pneumatik) tak férové by bylo cenu za ujetý kilometr zvýšit, třeba o inflaci - aby mohly i růst platy. Ono když dá kraj méně peněz, opravdu není z čeho řidičům přidat.

+3/0
10.10.2014 16:37

J27i14ř62í 43E32r58b37e37n 1473944616777

Jenomže to by si taky dopravci museli sáhnout do vlastní kapsy. Raději navyšují počty zdeúředníků, zmocněnců pro jakost, koordinátorů vztahu s veřejností, propagační referenty, organizátory soutěží ve spotřebě nafty, administrátory vnitřních procesů atd.

A na druhé straně tlačí šoféry do čím díl horších podmínek, nejsou schopni jim na konečné zajistit odpočinkovou místnost, neplatí jim vynucené čekání, přeskupují přidělené autobusy mezi linkami tak, aby se na "repre" linkách mohli zástupcům kraje předvádět kvalitou a na nehlídaný dálkový spoj pak vytahují Karosu z kopřiv...

Člověk se nediví vysoké fluktuaci, jen na mé lince za poslední rok odešli čtyři šoféři buď mimo obor, nebo na náklaďák (lepší peníze, minimální zodpovědnost a kvalitní pracovní doba) a za tuto elitu dnes stále častěji nastupují neschopná jelita, která by se jinde neuživila a jezdit s nimi je o strach: ani po měsíci třeba nechápou řazení osmikvaltu, červená kontrolka otevřených dveří jim nebrání se rozjet ze zastávky, mají problémy odbavit přestup na IDOL kartě, za jízdy si přestavují elektronickou pokladnu a nevěnují se řízení (na jednoho takového jsem málem zařval, když při této manipulaci přehlédl železniční přejezd s blížícím se motorákem)...

+1/0
11.10.2014 22:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.