Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doprava v centru Liberce kolabuje kvůli chodcům. U přechodů chybí semafory

Auta nemohoucně stojí, řetěz chodců totiž míří od terminálu Fügnerova v Liberci směrem k bývalé restauraci Plaudit v Lipové. Křižovatka je všechno možné, jen ne plynule průjezdná a bezpečná. To se má změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e54t79r 79N11e11c23h11a46n30i39c46k72ý 7843206348630

Liberec je naprosto bez koncepce, dopravně totální chaos. Sice má skvělý průjezd městem, ale silnice ve městě jsou tak úzké a nepromyšlené pro současný provoz, že po 20 letech života v Liberci jsem si i v Hradci připadal jako v New Yorku. Liberec má ten problém, že nemá místo takže silnice nejde rozšiřovat, snad by se vešel tunel pod Šalďákem, ještě by šlo na místě bývalé textilany vytvořit mimoúrovňovou křižovatku a taky by bylo fajn celkově Rumunskou a Lipovou prostě pro auta omezit, ať se jezdí okolo po Bídě a Jablonecké (normální řešení center v Evropě, že se musí objet).  Ale i tak bude ve městě hrozně aut.

0/0
15.10.2014 14:35

V70l55a34s83t70i70m18i90l 31H95a80l36b63i32c11h 8133275556858

Jednoduché.Za každého sestřeleného chodce tam,odměna 500Kč.Ihned se pak naučí přecházet v houfu a ne jako husy,jedna pěkně za druhou.

0/−2
14.10.2014 14:16

Z18l33a29t30k94o 14K59o72z22i95c 1181482359

Jestli budou nastaveny tak skvěle jako semafory na Šalďáku, tak to bude fakt zábava...:-/

+1/0
14.10.2014 7:48

P72a96v51e52l 27Š50í19p83e70k 2887794150420

Šalďák to je kapitola sama o sobě! Absolutní přednost tramvají a autobusů DPML je výmyslem na Nobelovu cenu! Jedna projíždějící tramvaj přes náměstí zablokuje nejen ulice bránící jejímu průjezdu, ale i ulice kde by doprava mohla v klidu pokračovat - průjezd Palachova - 5.května blokuje i ulice Husova a Jablonecká směrem do Palachova, to samé autobus při vjezdu do Sokolské - tramvaj jede a všichni stojí a čekají až projede, přes den bych to ještě docela chápal, ale večer to je zvěrstvo!

+1/0
15.10.2014 11:16

T74o82m96á38š 43P55a38l34i26č39k50a 3343399799200

Má pravdu, předseda!!

+1/0
13.10.2014 20:57

T96o95m93a22s 57N54o63v65o80t58n85y 3751456118469

To máte ještě docela fajn, že to aspoň chce někdo řešit. Jakmile vám tam dorazí cyklofanatici, to teprve začne tanec. Praha, Brno, Budějovice by mohla vyprávět jak se uměle vytvoří kolony vytvářením vyhrazených pruhů a pak se řve že jsou kolony...

+1/−2
13.10.2014 19:40

F44r49a25n62t39i76š75e83k 61H62a19n10s56a67l 5114278875707

Bohužel toto město postrádá celkovou dopravní koncepci. Řešením by bylo, kdyby na odboru dopravy seděli lidé s patřičnou erudicí. Dopravu města musí řídit jako celek a ne hasit jen místní ohniska problémů.

+4/0
13.10.2014 13:19

P98e85t74r 93N66e57c87h20a26n26i79c57k78ý 7913336788930

Jenže když celá oblast mezi výpadovkou a muzeem je přecpaná auty, tak je řešení opravdu obtížné. Snad jen podpořit MHD, aby nebyla jednou z nejdražších v ČR. Takové Forum a Plaza v centru jsou tragédie. Natahalo se tam hrozné množství aut, do už tak přecpaného centra. I mnohá sídliště v jiných stotisícových městech mají větší kapacitu silnic než centrum v Liberci.

0/0
15.10.2014 14:38

D10a19g76m49a43r 31F21e42j59g47l53o17v97á 7786401970

Zdá se, že píší samí řidiči, tak tedy napíšu za chodce. Jsem všemi deseti pro semafor, který by nás ochránil před neslušnými řidiči. Většina řidičů dodržuje předpisy, ale jsou tací, co před přechodem ještě zrychlí. A jak v koloně aut poznáte slušného od neslušného? Každé vkročení do vozovky se rovná ruletě (zvláště pro pomalé důchodce). U radnice taky semafor funguje a bez problémů. A ještě poznámka - doprava v centru nekolabuje kvůli chodcům, ale kvůli neukázněným řidičům a bezkoncepčnosti dopravy. Bez investic do nových objízdných komunikací to prostě nepůjde. To jen v Liberci jde hlavní dopravní ;-(tepna středem historického centra.

+5/−1
13.10.2014 12:54
Foto

J15i46ř24í 70Š50r82á67m73e28k 3598597149141

Velké obavy mívám z - povětšinou - řidiček, které se k přechodu pro chodce blíží dvacetikilometrovou rychlostí a nedá se poznat, že nemají v plánu zastavit, ale plynule, pomalu projet svou "bezpečnou" rychlostí

+3/0
13.10.2014 13:01

H82a26n76a 76U72l10r18i21c30h64o64v63á 5611166198435

a co těch pomalých a loudavých rádoby slečen a mladých paní, i na předváděcím molu by šly rychleji!

Ono to asi chce úctu z obou stran.

+2/0
13.10.2014 18:25

T13o27m46á48š 59P72a55l18i18č53k27a 3513129309820

tak se běž na ty kačery podívat ... ...nezastaví se, nerozhlédnou, se sklopenou hlavou tam vlítnou ...

+1/−1
13.10.2014 20:59

P71e16t37r 76Č30i76h39á35k 7781320864847

Takže pokud tomu správně rozumím, dnes doprava kolabuje díky chodcům. Takže po instalaci semaforů, bude doprava kolabovat díky světlům, protože díky dlouhému proudu chodců budou neustále mačkat tlačítko. Nevím jestli i toto je řešení, ale aspoň něco, protože průjezd dolním centrem Liberce je prostě horor. Nejlepší je to tam od půlky listopadu do štědrého dne, kdy vrcholí Vánoční nákupní šílenství a sjíždí se sem snad celý Liberecký kraj a okolí. Tak auta de facto pouze stojí.

+1/−5
13.10.2014 11:49

P80e59t16r 88S76c57h39w24a42r22z 7648549193701

Mačkat tlačítko sice můžou jak vzteklí, ale zelená jim hned nenaskočí. ;-)

+5/0
13.10.2014 12:03
Foto

J67i67ř28í 82Š66r18á98m81e91k 3568337399871

V obdobných místech jsou semafory pro chodce bez tlačítka

0/−1
13.10.2014 13:02

M66i72c90h67a26l 71M87a73j58e11r64č50í92k 6713156494582

Problém vzniká kvůli tomu, že lidé neumí řídit.. I na světelné křižovatce každému trvá, než se rozjede.. Každý udělá takovou mezeru, že sníží potenciál průjezdnosti o 50%. Za většinu kolon si můžou řidiči sami a toto změní jen to, že ty dotyčné začně někdo učit, jak efektivně jezdit. A to je utopie.. Takže řešení není.

+10/0
13.10.2014 10:53

G50a82b66r58i18e70l 16H95o64r77t84e98n 9661589643464

Přesně tak. R^

+1/0
13.10.2014 13:04

J68i72ř51i50k 54L48i81p30š 4967190666635

...že by???

A to tam musel uváznout pan radní aby se něco začlo dít :-P

+6/0
13.10.2014 9:06

D41a72n46i92e41l 43K16u50k71l38a 1588121836706

Zprůjezdněním Revoluční ulice by se část aut jedoucích Rumunskou ulicí z Šalďáku odklonila už před tímto přechodem a kruhovým objezdem. Jo a kolony nevznikají kvůli kruhovému objezdu, ale proto, že většina řidičů nedává znamení o změně směru jízdy při opouštění kruháku. Tím blikáním se totiž dává na vědomí, že na kruháč může vjet další auto.  Pokud se nebliká, tak tam všichni stojí a čekají co se bude dít. Semafor u přechodu pomůže necourání se lidí po jednom, ale fronty (někdy) až na Šalďák, tam budou nadále.

+15/0
13.10.2014 8:55

J60i93ř13í 73P91u51t98í13k 7338983633972

Přesně tak, bohužel se zde tluče několik zájmů a rozumné řešení se bude hledat jen těžko. A to až zase začnou jezdit tramvaje do Jablonce, bude situace ještě horší. Možná by pomohl podchod/nadchod od Fugnerky k bývalému Plauditu, ale tím by se vyřešila jen část, protože těch přechodů je tam daleko víc - v podstatě na každém výjezdu z kruhového objezdu je do 20m přechod pro chodce. A to v článku není uveden ten pro chodce dle mého nejnebezpečnější, ten od Fugnerky přes M. Horákové od kraje zastávky busů Student Agency, je 10 metrů za výjezdem z kruhového objezdu a chodec jdoucí od Fugnerovy tam je vidět až na poslední chvíli.

+3/0
13.10.2014 9:52

V14o12j10t45ě61c97h 14H51l63a90d41k90ý 2668330521249

Efekt zprůjezdnění Revoluční bude podle mne zanedbatelný. Naopak možná přivede do Rumunské auta, která tam teď vůbec nejezdí, protože je objíždějí druhou stranou kolem Šavlovny. Když občas popojíždím kolem Fügnerky, bývá kruháč plný aut a je v podstatě jedno, jestli vyjíždějící řidiči blikají nebo ne. Valná většina bliká.

+1/0
13.10.2014 10:13

M73a39r23e49k 66P82a86r87a 7272329270243

přesně tak, pro mě je směrově Revoluční ulice zásadní, přesto s tím absolutně nemám problem a ani mě to nijak zásadně neomezuje. Na kruháči není problém blikání, ale nechápání že se musí projet pomalu tak, aby se umožnilo zařazovat čekajícím autům. To jsme se u nás ještě nenaučili. Je taky neuvěřitelný, že je pro někoho minutové čekání na přechodu problém. A to se stane leda ve špičce.Pokud to někomu vadí tak má jít v tom případě taky pěšky. Cíl v koncepci dopravy musí být jednoznačně v upřednostňování hromadné a pak ekologické formy dopravy jako je chůze nebo kolo před automobilovou dopravou. A to říkám, i když sám dnes už jen výhradně jezdím autem, je to pohodlnější, rychlejší i levnější než MHD, ale taky nemůžu čekat, jelikož tak myslí většina, že projedu vždy zcela plynule a budu mít kde parkovat.

+3/−1
13.10.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.