Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doprava v centru Liberce kolabuje kvůli chodcům. U přechodů chybí semafory

Auta nemohoucně stojí, řetěz chodců totiž míří od terminálu Fügnerova v Liberci směrem k bývalé restauraci Plaudit v Lipové. Křižovatka je všechno možné, jen ne plynule průjezdná a bezpečná. To se má změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e59t56r 92N45e68c65h63a20n50i45c78k29ý 7753686608660

Liberec je naprosto bez koncepce, dopravně totální chaos. Sice má skvělý průjezd městem, ale silnice ve městě jsou tak úzké a nepromyšlené pro současný provoz, že po 20 letech života v Liberci jsem si i v Hradci připadal jako v New Yorku. Liberec má ten problém, že nemá místo takže silnice nejde rozšiřovat, snad by se vešel tunel pod Šalďákem, ještě by šlo na místě bývalé textilany vytvořit mimoúrovňovou křižovatku a taky by bylo fajn celkově Rumunskou a Lipovou prostě pro auta omezit, ať se jezdí okolo po Bídě a Jablonecké (normální řešení center v Evropě, že se musí objet).  Ale i tak bude ve městě hrozně aut.

0/0
15.10.2014 14:35

V50l12a26s93t30i83m22i93l 81H57a84l52b62i85c90h 8253795686698

Jednoduché.Za každého sestřeleného chodce tam,odměna 500Kč.Ihned se pak naučí přecházet v houfu a ne jako husy,jedna pěkně za druhou.

0/−2
14.10.2014 14:16

Z37l87a96t52k37o 38K10o24z74i55c 1591202979

Jestli budou nastaveny tak skvěle jako semafory na Šalďáku, tak to bude fakt zábava...:-/

+1/0
14.10.2014 7:48

P20a13v60e98l 96Š62í89p95e36k 2237274620460

Šalďák to je kapitola sama o sobě! Absolutní přednost tramvají a autobusů DPML je výmyslem na Nobelovu cenu! Jedna projíždějící tramvaj přes náměstí zablokuje nejen ulice bránící jejímu průjezdu, ale i ulice kde by doprava mohla v klidu pokračovat - průjezd Palachova - 5.května blokuje i ulice Husova a Jablonecká směrem do Palachova, to samé autobus při vjezdu do Sokolské - tramvaj jede a všichni stojí a čekají až projede, přes den bych to ještě docela chápal, ale večer to je zvěrstvo!

+1/0
15.10.2014 11:16

T26o29m61á65š 35P92a20l75i23č67k64a 3213119239610

Má pravdu, předseda!!

+1/0
13.10.2014 20:57

T23o84m15a83s 14N56o23v61o70t25n68y 3291576718279

To máte ještě docela fajn, že to aspoň chce někdo řešit. Jakmile vám tam dorazí cyklofanatici, to teprve začne tanec. Praha, Brno, Budějovice by mohla vyprávět jak se uměle vytvoří kolony vytvářením vyhrazených pruhů a pak se řve že jsou kolony...

+1/−2
13.10.2014 19:40

F84r46a53n40t75i19š27e48k 42H41a57n60s92a83l 5984428705687

Bohužel toto město postrádá celkovou dopravní koncepci. Řešením by bylo, kdyby na odboru dopravy seděli lidé s patřičnou erudicí. Dopravu města musí řídit jako celek a ne hasit jen místní ohniska problémů.

+4/0
13.10.2014 13:19

P78e30t22r 54N62e51c45h12a67n47i80c29k19ý 7163286108160

Jenže když celá oblast mezi výpadovkou a muzeem je přecpaná auty, tak je řešení opravdu obtížné. Snad jen podpořit MHD, aby nebyla jednou z nejdražších v ČR. Takové Forum a Plaza v centru jsou tragédie. Natahalo se tam hrozné množství aut, do už tak přecpaného centra. I mnohá sídliště v jiných stotisícových městech mají větší kapacitu silnic než centrum v Liberci.

0/0
15.10.2014 14:38

D92a94g41m93a13r 51F66e30j47g60l26o47v51á 7536751360

Zdá se, že píší samí řidiči, tak tedy napíšu za chodce. Jsem všemi deseti pro semafor, který by nás ochránil před neslušnými řidiči. Většina řidičů dodržuje předpisy, ale jsou tací, co před přechodem ještě zrychlí. A jak v koloně aut poznáte slušného od neslušného? Každé vkročení do vozovky se rovná ruletě (zvláště pro pomalé důchodce). U radnice taky semafor funguje a bez problémů. A ještě poznámka - doprava v centru nekolabuje kvůli chodcům, ale kvůli neukázněným řidičům a bezkoncepčnosti dopravy. Bez investic do nových objízdných komunikací to prostě nepůjde. To jen v Liberci jde hlavní dopravní ;-(tepna středem historického centra.

+5/−1
13.10.2014 12:54
Foto

J86i10ř20í 33Š10r47á21m68e16k 3398957369861

Velké obavy mívám z - povětšinou - řidiček, které se k přechodu pro chodce blíží dvacetikilometrovou rychlostí a nedá se poznat, že nemají v plánu zastavit, ale plynule, pomalu projet svou "bezpečnou" rychlostí

+3/0
13.10.2014 13:01

H15a25n89a 25U60l60r51i59c72h12o22v48á 5681556138185

a co těch pomalých a loudavých rádoby slečen a mladých paní, i na předváděcím molu by šly rychleji!

Ono to asi chce úctu z obou stran.

+2/0
13.10.2014 18:25

T63o95m23á97š 70P54a11l61i63č49k29a 3153169129400

tak se běž na ty kačery podívat ... ...nezastaví se, nerozhlédnou, se sklopenou hlavou tam vlítnou ...

+1/−1
13.10.2014 20:59

P29e10t49r 57Č40i21h56á48k 7491170934947

Takže pokud tomu správně rozumím, dnes doprava kolabuje díky chodcům. Takže po instalaci semaforů, bude doprava kolabovat díky světlům, protože díky dlouhému proudu chodců budou neustále mačkat tlačítko. Nevím jestli i toto je řešení, ale aspoň něco, protože průjezd dolním centrem Liberce je prostě horor. Nejlepší je to tam od půlky listopadu do štědrého dne, kdy vrcholí Vánoční nákupní šílenství a sjíždí se sem snad celý Liberecký kraj a okolí. Tak auta de facto pouze stojí.

+1/−5
13.10.2014 11:49

P42e84t85r 59S26c56h66w93a24r47z 7208599213811

Mačkat tlačítko sice můžou jak vzteklí, ale zelená jim hned nenaskočí. ;-)

+5/0
13.10.2014 12:03
Foto

J60i63ř47í 53Š87r27á11m59e84k 3288367979111

V obdobných místech jsou semafory pro chodce bez tlačítka

0/−1
13.10.2014 13:02

M65i79c77h70a15l 52M30a51j91e79r64č97í18k 6443106444232

Problém vzniká kvůli tomu, že lidé neumí řídit.. I na světelné křižovatce každému trvá, než se rozjede.. Každý udělá takovou mezeru, že sníží potenciál průjezdnosti o 50%. Za většinu kolon si můžou řidiči sami a toto změní jen to, že ty dotyčné začně někdo učit, jak efektivně jezdit. A to je utopie.. Takže řešení není.

+10/0
13.10.2014 10:53

G88a40b83r54i62e34l 11H96o44r83t60e33n 9311229723684

Přesně tak. R^

+1/0
13.10.2014 13:04

J48i92ř64i61k 90L33i22p79š 4987970666745

...že by???

A to tam musel uváznout pan radní aby se něco začlo dít :-P

+6/0
13.10.2014 9:06

D26a21n57i39e43l 35K55u42k13l53a 1308791426566

Zprůjezdněním Revoluční ulice by se část aut jedoucích Rumunskou ulicí z Šalďáku odklonila už před tímto přechodem a kruhovým objezdem. Jo a kolony nevznikají kvůli kruhovému objezdu, ale proto, že většina řidičů nedává znamení o změně směru jízdy při opouštění kruháku. Tím blikáním se totiž dává na vědomí, že na kruháč může vjet další auto.  Pokud se nebliká, tak tam všichni stojí a čekají co se bude dít. Semafor u přechodu pomůže necourání se lidí po jednom, ale fronty (někdy) až na Šalďák, tam budou nadále.

+15/0
13.10.2014 8:55

J26i21ř46í 95P39u55t63í11k 7728593483212

Přesně tak, bohužel se zde tluče několik zájmů a rozumné řešení se bude hledat jen těžko. A to až zase začnou jezdit tramvaje do Jablonce, bude situace ještě horší. Možná by pomohl podchod/nadchod od Fugnerky k bývalému Plauditu, ale tím by se vyřešila jen část, protože těch přechodů je tam daleko víc - v podstatě na každém výjezdu z kruhového objezdu je do 20m přechod pro chodce. A to v článku není uveden ten pro chodce dle mého nejnebezpečnější, ten od Fugnerky přes M. Horákové od kraje zastávky busů Student Agency, je 10 metrů za výjezdem z kruhového objezdu a chodec jdoucí od Fugnerovy tam je vidět až na poslední chvíli.

+3/0
13.10.2014 9:52

V91o76j67t24ě16c69h 69H48l15a20d70k80ý 2338330541969

Efekt zprůjezdnění Revoluční bude podle mne zanedbatelný. Naopak možná přivede do Rumunské auta, která tam teď vůbec nejezdí, protože je objíždějí druhou stranou kolem Šavlovny. Když občas popojíždím kolem Fügnerky, bývá kruháč plný aut a je v podstatě jedno, jestli vyjíždějící řidiči blikají nebo ne. Valná většina bliká.

+1/0
13.10.2014 10:13

M51a36r44e34k 28P64a76r78a 7752559760863

přesně tak, pro mě je směrově Revoluční ulice zásadní, přesto s tím absolutně nemám problem a ani mě to nijak zásadně neomezuje. Na kruháči není problém blikání, ale nechápání že se musí projet pomalu tak, aby se umožnilo zařazovat čekajícím autům. To jsme se u nás ještě nenaučili. Je taky neuvěřitelný, že je pro někoho minutové čekání na přechodu problém. A to se stane leda ve špičce.Pokud to někomu vadí tak má jít v tom případě taky pěšky. Cíl v koncepci dopravy musí být jednoznačně v upřednostňování hromadné a pak ekologické formy dopravy jako je chůze nebo kolo před automobilovou dopravou. A to říkám, i když sám dnes už jen výhradně jezdím autem, je to pohodlnější, rychlejší i levnější než MHD, ale taky nemůžu čekat, jelikož tak myslí většina, že projedu vždy zcela plynule a budu mít kde parkovat.

+3/−1
13.10.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz