Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardy zrychlí vlaky v Libereckém kraji. Dráhy chtějí nalákat cestující

Správa železniční dopravní cesty chce využít snahy o dočerpání evropských dotací ke zlepšení technického stavu tratí, do kterých se léta neinvestovalo, a probíhala zde jen nejnutnější údržba. Velké investice míří na hlavní tratě mezi Libercem a Českou Lípou, Frýdlantem, Tanvaldem a Starou Pakou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a60v57e20l 27B57o38u12c73n86í95k 4162131653125

Zásadního zlepšení a zrychlení na regionálních tratích lze dosáhnout jedině jejich zdvoj-kolejňováním. Odstraní se zbytečné čekání vlaků ve stanicích, lze přidávat další spoje, omezí se i zpoždění, neboť jakékoliv zdržení se na jednokolejných tratích dominově šíří. Začít těmi nejvytíženějšími úseky a tam, kde to krajina dovolí. V Česku sice máme nejhustší železniční síť, ale poměr jedno a dvojkolejných tratí je oproti Německu či Rakousko u nás velmi špatný.

+2/0
20.10.2014 10:13

J52i41ř76í 44E43r48b17e37n 1533154286367

Jenže spoluviníkem tohoto stavu je i statistika: ne že máme málo dvojkolejných, ale moc jednokolejných tratí. Stačilo by zrušit pár lokálek... ;-)

(hlavně mě neberte vážně, nebo se toho ouřadové na SŽDC, DÚ a MDČR chytnou!)

.

Dvojkolejné a elektrifikované by měly ideálně být všechny hlavní tratě - spojnice krajských měst. Jenže takový Liberec bude rád, když do něj vůbec nějaký vlak najde cestu. Koneckonců liberecko bylo i oblastí, kde jako poslední v ČSSR dojezdily parní lokomotivy (asi do roku 1982)...

+1/0
20.10.2014 15:37
Foto

J66i81ř14í 13Š97r49á69m40e14k 3108977869541

V Turnově dodnes jednu čoudící potkávám.

0/0
20.10.2014 15:51

S70v29a31t68o51p56l81u10k 94S40i55l90n59ý 4912546269538

Rekonstrukce nádraží v Raspenavě za 400 milionů? Cože?! Dle mě nehorázně předražené a neodpovídající významu ani velikosti nádraží.

+1/0
19.10.2014 18:57

V29i65k21t38o12r 44N91á81r92o17ž63n95ý 3719472408

Za 400 mega na železnici nepostavíte takřka nic..

A tady spíše půjde o výměnu zabezpečovacího systému...

+1/0
19.10.2014 22:11

P78e57t88r 76N86e16c84h62a71n53i65c85k73ý 7573176898760

a snad i vyřešení úvrati

0/0
19.10.2014 22:31

O85l86d56ř77i30c42h 41J26a85n75e68č63e74k 8459986683171

Co si tady představujete s úvratí? Jako že by vlak jel z Liberce do Bílého Potoka přímo bez zastávky v Raspenavě? To je podle mě nereálné. Od té doby, co tu jezdí Stadlery, se v Raspenavě od/do Liberce na/od B.P. nepřestupuje, ale jede přímým vozem, který se v Raspenavě odpojí / připojí

+1/0
19.10.2014 23:02

P59e79t44r 64N49e65c23h80a58n66i58c77k16ý 7183456108730

Pardon asi jsem se spletl, myslel jsem, že v Raspenavě byl nějaký problém s objížděním při cestě do/z Bílého Potoka

0/0
20.10.2014 8:01

M28a85r59e83k 10Š36i56m44o70n 2294187928178

Já se divím, že krajské město Liberec dosud nemá elektrifikované spojení se zbytkem republiky (tedy především s Prahou, která je klíčovým železničním uzlem, ať si pragofobové říkají co chtějí)

+1/0
18.10.2014 22:31
Foto

J77i30ř85í 15Š49r56á19m42e30k 3478907649491

Nejen Liberec, ale celý Liberecký kraj.

+2/0
18.10.2014 23:21

P82e74t67r 17N69e60c28h73a71n79i81c57k75ý 7783176188140

Elektrifikace není ten hlavní problém, zásadní je trasa tratí, která je prostě úplně špatně vzhledem k dnešní době.

0/0
19.10.2014 22:32

D94a92v71i65d 58H79o57l29m13a94n 7525645853649

Dokud bude cestování vlakem finanční luxus jako doposud, tak si dráhy žádné cestující nepřitáhnou, i kdyby vlaky jezdily kosmickou rychlostí. Už ve dvou lidech se vyplatí jet autem. S celou rodinou  - ani náhodou.

0/−10
18.10.2014 7:56

O21l91d45ř86i72c69h 12J21a48n42e88č14e57k 8169326913801

zase jeden, co pocita jen benzin... v Cesku jsou jizdenky na zeleznici snad nejlevnejsi v Evrope, teda aspon na zapad od Uzgorodu...

+8/0
18.10.2014 9:19

D39a34v22i43d 95H70o76l27m26a86n 7595495573329

Zase jeden, co je chytrej... To je sice hezké, že jsou nejlevnější, ale pouze za využití nepřehledné změti různých slev a bonusů. Mnohdy ani sami nádražáci nevědí, co vše je vhodné využít a ve spoustě případů ani nelze. Pro představu o "výhodnosti" vlaku :

Vzdálenost : 25km (vlak), 21km (auto)

Cena za 2 osoby : 84Kč (vlak), 55Kč (auto - benzin)

Cena za 3 osoby : 96Kč (vlak), 56Kč (auto - benzin)

Doba jízdy : 58min (vlak), 23min (auto)

Samozřejmě, že auto není jenom benzin, ale i při započítání mikrometrů ojetých gum, opotřebování podvozku, motoru, brzd a řízení nevidím důvod, proč jet s rodinou vlakem a nikoliv autem. Pojištění platím stejně. Vlastně ano - mohu si dát k obědu pivo a jedná se o nevšední zážitek.

+1/−3
18.10.2014 12:19

R31a17d92e26k 45J82a43n30a44t43a 9915806324332

Jízdenka ČD na 25 km pro dvě osoby nestojí 84 Kč, ale 74 Kč. Pro 3 osoby nestojí 96 Kč, ale 95 Kč.

Zanedbat ostatní "nebenzínové" náklady na provoz auta nelze. Jsou totiž vyšší než ten benzín, a platí to zejména u takovéhoto popojíždění po pár kilometrech, kdy se auto dříve rozpadne časem, než opotřebením, a pořizovací náklady tak rozpočítáte na menší počet najetých km ...

Aktuální výše náhrady dle MF ČR, které má krýt tyto náklady, je 3,70 Kč/km.

+5/0
18.10.2014 16:01

M68a75r98e23k 79Š13i71m34o61n 2524777958738

Prosím přepočet pro 6 lidí.

+1/0
18.10.2014 22:23

L19u55c52i25a61n 98P83a66p81a50z22i15a55n 5964957141775

A co Hrádek nad Nisou - Varnsdorf? Kdy bude opravena cesta přes Polsko a kdy zde bude konečně zastávka?

0/0
18.10.2014 3:24

J98i13ř88í 53E93r57b21e59n 1363764286597

Na ten peážní úsek přes Porajów dlouhodobě kašlou Poláci. Od českých i německých dopravců vybírají poplatek za ošoupání kolejí, ale s opravou váhají už třicet let - nemají tam odbočku, trať nevyužívají, nezajímá je to. Přitom už nkdy v roce 2005 nebo 2006 bylo dohodnuto v rámci projektu Luisa, že trať opraví a že si tam obnoví zastávku.

Ale zase se na tu dohodu s námi i s Němci vykašlali, jak pozoruju. Nebo se mýlíme?

+5/0
18.10.2014 5:41
Foto

J81i41ř73í 67Š86r68á20m87e90k 3768297339481

Nemýlíte. Stovkou na čáru, pak krokem přeskákat kousek Polsa a zase stovkou dál.

+2/0
18.10.2014 7:47

M11a92r57e10k 74Š57i73m38o56n 2744777918838

Proč tedy ten kousek trati SŽDC nekoupí (umístění na cizím území není překážkou vastnictví nemovitosti) a nespravuje sama?

0/0
18.10.2014 22:23

O64l60d94ř13i12c72h 17J47a32n68e79č40e86k 8209366933881

Asi proto, že se Poláci šprajcujou i v tomto.

Já myslím, že Češi a Němci už i nabízeli, že ten kousek přes Polsko opraví na své náklady - a Poláci nic. Prostě nezájem ;-( Evropský soudní dvůr by měl taky začít vyvlastňovat ;-)

+4/0
19.10.2014 23:07

O18l36d69ř30i55c55h 27J11a35n12e70č84e53k 8849986883931

no konečně.

i když si říkám, jaký má asi smysl rekonstruovat tratě kolem České Lípy na 120 km/, když si nevybavuju, že by ČD měly dieslová vozidla s rychlostí nad 100 km/h?

a rekonstruovat nádraží v Raspenavě a Frýdlantu za 400 milionů? to budou mít asi střechy ze zlata a nástupiště z mramoru (což v tomhle regionu dlouho nevydrží...)

+3/−6
17.10.2014 20:36

M84a54r36e94k 72M26a60r40t63i69n 8889304436690

Jestli ony ty nádraží ve frýdlantským výběžku neprojdou i modernizací z hlediska staničního zabezpečovacího zařízení, což samo náklady prodraží. K tomu peronizace, oprava budovy atd. Nepřijde mi to zase až tolik...

+5/0
17.10.2014 21:35

J63i12ř62í 84E69r65b24e44n 1153494846117

Rekonstrukce nádraží není jenom vymalovat čekárnu a opravit záchody...

+1/0
18.10.2014 5:42

S47v15a75t47o25p94l41u97k 26S51i49l61n23ý 4622536699258

Fakt?... OK. Takže to tedy nebude za 50 tisíc, ale za max za 50 milionů ;-)

0/0
19.10.2014 19:01

P90e56t21r 15Č67e11r30v50e31n23ý 3296371702195

S těmi vozidly se mýlíte - ČD už nějaký ten pátek vozidla na 120 km/h mají:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001364-Rada-854-CD-uplna/

A pak ještě novější a trochu pomalejší:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002216-Motorove-vozy-na-nasich-kolejich-rada-843/

+3/0
18.10.2014 10:05

S31v54a86t25o23p34l86u32k 72S34i11l71n47ý 4602236339558

Zapomněl jste na nové Pesy

0/0
19.10.2014 19:01

J13a70n 74S89ů58r38a 4885413463732

Pesa

+1/0
18.10.2014 21:05

M26a73r73e27k 77Š87i79m39o40n 2674747378568

Za prvé: nerekonstruuje se pro ČD, ale pro zatím neznámou množinu dopravců, včetně německých a českých. Vozový park ČD je tedy irelevantní.

Za druhé: co víte o rekonstrukcích dopravních staveb? Asi zřejmě kulovíčko.

0/0
18.10.2014 22:26

M89a13r33t47i79n 65M39u82s89i18l 4890721343101

Miliarda za nádraží v ČL? To jde o mezinárodní uzel s 25ti nástupišti asi několika stovkami vlaků za den? Nejde?! Takže je jasné, že zaklínadlo podchodu na normální lidi normální lidi nemůže zabrat. Normální o(v)čan tuší tunel a pořádnou kapsu kamarádovi. ;-O

+1/−7
17.10.2014 19:49

M44i40r95o58s35l80a87v 22Z16i98k60m83u92n58d 7799823924873

25 nástupišť by stálo tak 20 miliard ....

ČL je typickým příkladem nádraží z c.k. monarchie a když se tam mají postavit  třeba jen dvě ostrovní nástupiště, moderní kolejiště s ohřívanými výhybkami, zabezpečovacím zařízením na úrovni 21. století, tak TO PROSTĚ NĚCO STOJÍ ...

+12/−1
17.10.2014 20:13

S37v42a28t10o54p14l50u61k 79S44i42l82n64ý 4372156639798

Pořád si nemyslím, že to stojí miliardu. Kolik stojí taková ohřívaná výhybka? Kolik stojí jedno ostrovní nástupiště? Dle mě nemůže stát víc než 10 milionů i s podchodem.

+1/0
19.10.2014 19:04

M93a98r71t26i11n 74M11u89s27i48l 4290811463331

asi tak. Nic proti novému či modernizovanému nádraží v Lípě, ale tvrdit, že stojí miliardu? TO opravdu považuji za velmi přehnané!! Bez ohledu na mínusy nahoře.

0/0
20.10.2014 7:06

J20a34n 96K84o95h66l 4263407501544

Tady pomůže už jenom jedno: prokopat ty kopce a vést to tunely.. jinak to konkurence pro silnici nebude nikdy. Hlavně mezi Libe a Turnovem. Vyplatilo by se i lepší spojení do Polska..

+7/0
17.10.2014 16:32

R84a29d17e77k 72J25a94n55a87t94a 9985876934252

Liberec a Turnov ano, ale spojení do Polska ne. Obchodní a kulturní vzahy s Polskem jsou ve srovnání se Západem minimální a není to neexistencí trati.

Daleko více potřebujeme kvalitní trať do Bavorska.

+5/−1
17.10.2014 17:57

J21o40s52e97f 63T85r12ö41g96l 8979182726396

I ta R35 mezi Libercem a Turnovem je pěkně klikatá, i když na klikatici železnice nemá (tam je to hlavně kvůli stoupání). Podobně další silnice na severu; třeba taková I/13 také není zrovna rychlostka...

0/0
17.10.2014 20:52

P40e29t66r 23N77e67c30h70a26n55i92c22k53ý 7323346358570

A to započítejte zimu v regionu, která dosahuje celonárodních maxim. Nezřídka se stane, že |/13,14,35 jsou těžce průjezdné kolem zapadlých kamionů a některé silnice druhých a třetích tříd téměř neprůjezdné.

+2/0
19.10.2014 22:43

L38u21c46i13a68n 83P36a73p41a86z67i82a87n 5194797631525

To se mýlíte, vztahy s Polskem jsou pro tento region také velmi důležité. Není jen Bavorsko.

+2/0
18.10.2014 3:25

M65a25r67e37k 85Š20i35m94o49n 2234957148518

To se mýlíte. Vztahy mezi Prahou a Varšavou jsou sice slabé, ale vztahy česko polského pohraničí jsou podstatně silnější.

+2/0
18.10.2014 22:30

P42e78t17r 70N49e79c60h92a37n59i81c85k14ý 7353436138430

V pohraničí jsou proudy nezanedbatelné, turistika a nakupování jen kvete oboustraně a možné spojení LB-JG nebo JG-Zittau by také mělo něco do sebe i šance dojet vlakem až do Wroclawi za rozumnou dobu. Poláci udělali pro spojení Krkonoš s vnitrozemím víc než my, ale zas jim toho víc zůstalo po Němcích.

0/0
19.10.2014 22:36

M67i82r41o88s79l67a20v 88Z10i35k35m76u73n44d 7229763374443

Nikoli, stačí natahat dráty a jezdit elektrickou trakcí ... kouzlo spočívá v tom, že elektrická trakce má velké zrychlení při rozjezdu ... před nějakými 30 lety na klasických rychlících (480/481, 1480/1481) jezdily dva brejlovce a dokázaly z Hradce do Liberce zkrátit i 30 minut zpoždění proti situaci, kdy jela lokomotiva jen jedna ...

+6/0
17.10.2014 18:26

J35i14ř79í 48E40r82b90e71n 1873174546987

Nemluvě o tom, že elektrická trakce dokáže při brzdění vracet zmařenou energii do troleje, kde ji třeba v tu chvíli může využít rozjíždějící se vlak o pár set metrů dál...

+3/0
17.10.2014 20:28

J15o98s60e46f 79T38r30ö20g52l 8989482606596

To ale není elektrickou trakcí (jak nakonec potvrzujete zmínkou o brejlovcích), ale měrným výkonem vozidla (soupravy), tj. poměrem výkonu a hmotnosti. Řešení je proto v lehkých motorových jednotkách s moderními výkonnými a při tom úspornými motory. Doporučuji se projet nějakým dieslem v Německu (třeba mezi Chebem a Norimberkem, tam jezdí motorové jednotky až 160 km/h,naví s klopením jako Pendolina a velice svižnými rozjezdy).

Investice do elektrifikace se vyplatí jen tam, kde je opravdu silná příměstská doprava (jezdí často kapacitní jednotky - Praha,Brno,Ostravsko) nebo kde je silná nákladní doprava.

+4/0
17.10.2014 20:48

V79i35k66t59o85r 47N72á37r97o97ž76n39ý 3869442118

Přesně tak. I takové Desiro má velice solidní zrychlení. Mezi zastávkami , které jsou od sebe 3 km vlak vedený Desirem těch 120 km/h běžně jede , pokud to díky trati lze.

Elektrifikace na této trati je k ničemu , navíc vyšla by také na pěkný balík. I vzhledem k tomu , kolik by se muselo přizpůsobit tunelů

0/0
18.10.2014 8:09

O15l87d95ř31i81c54h 35J29a76n22e96č42e47k 8169346823141

dokud to bude z Turnova do Liberce 38 kilometrů, tak tam nepomůže ani railjet s druhou připřaženou lokomotivou.

ano elektrika by to zrychlila, sám dobře pamatuju, jaký je to časově rozdíl, jestli z Turnova do Rychlova dva vagony táhne motorový vůz nebo lokomotiva. ale dokud jízdní doba po železnici bude dvojnásobná oproti silnici, tak ani zrychlení o 20% nic nezmůže.

tratě z Liberce na Prahu a Hradec mohou na plně konkurenceschopné dálkové spojení povýšit jedině mnohamiliardové investice - v podstatě kompletní přestavba

+3/0
18.10.2014 9:26

P41e86t80r 13N65e14c38h31a16n35i77c10k62ý 7683506508840

Úplně nová trať do Turnova s napojením na Prahu i HK bez úvratí by vyřešila hodně problémů. Pak už jde o dílčí modernizace a přeložky, ale ten Turnov zabije jakoukoli smysluplnou investici "pod kopcem"

+2/0
19.10.2014 22:38

O18l46d20ř52i39c77h 34J98a46n81e72č50e40k 8889916723931

však jen to, aby se z Liberce do Turnova dojelo za čtvrt hodiny, by byla mnohamiliardová novostavba. z Turnova do Prahy už si pak obstojnou modernizaci dokážu představit za rozumné peníze - i když teda nevím, nakolik by bylo zrušení úvratě reálné, při zachování zastávky v Turnově a při provozu souprav s řídícími stanovišti na obou koncích to snad není ani tak nutné - z Turnova do HK a Pardubic by tak jako tak byla potřeba více méně novostavba, ať už přes Jičín, kde by se snad aspoň z části dalo využít stávající drážní těleso, ale koleje by se asi musely komplet vyměnit (a přejezdy přestavět / zrušit), nebo přes Semily, kde by bylo potřeba narovnat spoustu oblouků a tedy postavit řadu tunelů...

ale jinak je to s Lbc - Turnov něco jako s rakouským Semmeringem: dokud se pod Semmeringem nepostaví tunel, tak jakékoliv investice na Südbahn dost ztrácejí smysl

+1/0
19.10.2014 23:23

P34e55t57r 30N12e32c90h92a59n48i98c51k75ý 7593376918950

Trať by musela být opravdu pořádně rychlá, aby zajíždění do Turnova a tím ztráta tak 5 minut nevadila, ale asi to jinak nejde. Na HK a Pardubice je na výběr cesta řidce obydleným Českým Rájem nebo obydlenou hornatinou Podkrkonoší, ani jedno není zrovna ideální. Ještě tu je třetí varianta přes Mladou Boleslav a Nymburk, cesta touhle cestou je už nyní do Pardubic rychlejší i s přestupy a prostojí, při zkapacitnění a zdvoukolejnění (u 231 ztrojkolejnění) Turnov - MB - Nymburk - HK by šlo vést vlaky tudy a velmi rychle. Na 030 bych dal vrstvu spěšnáku podobnou dnešním R jen s více zastávkami (Koštálov, Horka u S.P, Mostek, Bílá Třemešná a Kuks o víkendu/v létě).

0/0
20.10.2014 8:14

K30a25r46e93l 88S57t12r78ž65a67n55o58v65s94k88ý 1188885745

I když říkají, že se to vyplatí, tak mě přijde půl miliardy za cestu rychlejší o dvě minuty i tak hodně.

+3/−1
17.10.2014 12:50

P25a94v37e87l 43Ř87a60p45e27k 7852106949155

Ono to není jen o tom zrychlení, ale i o tom, že se ta trať za pár dní nerozpadne. Investovat se do toho muselo tak jako tak.

+11/0
17.10.2014 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.