- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zásadního zlepšení a zrychlení na regionálních tratích lze dosáhnout jedině jejich zdvoj-kolejňováním. Odstraní se zbytečné čekání vlaků ve stanicích, lze přidávat další spoje, omezí se i zpoždění, neboť jakékoliv zdržení se na jednokolejných tratích dominově šíří. Začít těmi nejvytíženějšími úseky a tam, kde to krajina dovolí. V Česku sice máme nejhustší železniční síť, ale poměr jedno a dvojkolejných tratí je oproti Německu či Rakousko u nás velmi špatný.
Jenže spoluviníkem tohoto stavu je i statistika: ne že máme málo dvojkolejných, ale moc jednokolejných tratí. Stačilo by zrušit pár lokálek...
(hlavně mě neberte vážně, nebo se toho ouřadové na SŽDC, DÚ a MDČR chytnou!)
.
Dvojkolejné a elektrifikované by měly ideálně být všechny hlavní tratě - spojnice krajských měst. Jenže takový Liberec bude rád, když do něj vůbec nějaký vlak najde cestu. Koneckonců liberecko bylo i oblastí, kde jako poslední v ČSSR dojezdily parní lokomotivy (asi do roku 1982)...
Rekonstrukce nádraží v Raspenavě za 400 milionů? Cože?! Dle mě nehorázně předražené a neodpovídající významu ani velikosti nádraží.
Za 400 mega na železnici nepostavíte takřka nic..
A tady spíše půjde o výměnu zabezpečovacího systému...
Já se divím, že krajské město Liberec dosud nemá elektrifikované spojení se zbytkem republiky (tedy především s Prahou, která je klíčovým železničním uzlem, ať si pragofobové říkají co chtějí)
Nejen Liberec, ale celý Liberecký kraj.
Dokud bude cestování vlakem finanční luxus jako doposud, tak si dráhy žádné cestující nepřitáhnou, i kdyby vlaky jezdily kosmickou rychlostí. Už ve dvou lidech se vyplatí jet autem. S celou rodinou - ani náhodou.
zase jeden, co pocita jen benzin... v Cesku jsou jizdenky na zeleznici snad nejlevnejsi v Evrope, teda aspon na zapad od Uzgorodu...
A co Hrádek nad Nisou - Varnsdorf? Kdy bude opravena cesta přes Polsko a kdy zde bude konečně zastávka?
Na ten peážní úsek přes Porajów dlouhodobě kašlou Poláci. Od českých i německých dopravců vybírají poplatek za ošoupání kolejí, ale s opravou váhají už třicet let - nemají tam odbočku, trať nevyužívají, nezajímá je to. Přitom už nkdy v roce 2005 nebo 2006 bylo dohodnuto v rámci projektu Luisa, že trať opraví a že si tam obnoví zastávku.
Ale zase se na tu dohodu s námi i s Němci vykašlali, jak pozoruju. Nebo se mýlíme?
no konečně.
i když si říkám, jaký má asi smysl rekonstruovat tratě kolem České Lípy na 120 km/, když si nevybavuju, že by ČD měly dieslová vozidla s rychlostí nad 100 km/h?
a rekonstruovat nádraží v Raspenavě a Frýdlantu za 400 milionů? to budou mít asi střechy ze zlata a nástupiště z mramoru (což v tomhle regionu dlouho nevydrží...)
Jestli ony ty nádraží ve frýdlantským výběžku neprojdou i modernizací z hlediska staničního zabezpečovacího zařízení, což samo náklady prodraží. K tomu peronizace, oprava budovy atd. Nepřijde mi to zase až tolik...
Miliarda za nádraží v ČL? To jde o mezinárodní uzel s 25ti nástupišti asi několika stovkami vlaků za den? Nejde? Takže je jasné, že zaklínadlo podchodu na normální lidi normální lidi nemůže zabrat. Normální o(v)čan tuší tunel a pořádnou kapsu kamarádovi.
25 nástupišť by stálo tak 20 miliard ....
ČL je typickým příkladem nádraží z c.k. monarchie a když se tam mají postavit třeba jen dvě ostrovní nástupiště, moderní kolejiště s ohřívanými výhybkami, zabezpečovacím zařízením na úrovni 21. století, tak TO PROSTĚ NĚCO STOJÍ ...
Tady pomůže už jenom jedno: prokopat ty kopce a vést to tunely.. jinak to konkurence pro silnici nebude nikdy. Hlavně mezi Libe a Turnovem. Vyplatilo by se i lepší spojení do Polska..
Liberec a Turnov ano, ale spojení do Polska ne. Obchodní a kulturní vzahy s Polskem jsou ve srovnání se Západem minimální a není to neexistencí trati.
Daleko více potřebujeme kvalitní trať do Bavorska.
I když říkají, že se to vyplatí, tak mě přijde půl miliardy za cestu rychlejší o dvě minuty i tak hodně.
Ono to není jen o tom zrychlení, ale i o tom, že se ta trať za pár dní nerozpadne. Investovat se do toho muselo tak jako tak.