Diskuze

Miliardy zrychlí vlaky v Libereckém kraji. Dráhy chtějí nalákat cestující

Správa železniční dopravní cesty chce využít snahy o dočerpání evropských dotací ke zlepšení technického stavu tratí, do kterých se léta neinvestovalo, a probíhala zde jen nejnutnější údržba. Velké investice míří na hlavní tratě mezi Libercem a Českou Lípou, Frýdlantem, Tanvaldem a Starou Pakou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zásadního zlepšení a zrychlení na regionálních tratích lze dosáhnout jedině jejich zdvoj-kolejňováním. Odstraní se zbytečné čekání vlaků ve stanicích, lze přidávat další spoje, omezí se i zpoždění, neboť jakékoliv zdržení se na jednokolejných tratích dominově šíří. Začít těmi nejvytíženějšími úseky a tam, kde to krajina dovolí. V Česku sice máme nejhustší železniční síť, ale poměr jedno a dvojkolejných tratí je oproti Německu či Rakousko u nás velmi špatný.

2 0
možnosti
Foto

J25i87ř33í 59E10r71b81e31n

20. 10. 2014 15:37

Jenže spoluviníkem tohoto stavu je i statistika: ne že máme málo dvojkolejných, ale moc jednokolejných tratí. Stačilo by zrušit pár lokálek... ;-)

(hlavně mě neberte vážně, nebo se toho ouřadové na SŽDC, DÚ a MDČR chytnou!)

.

Dvojkolejné a elektrifikované by měly ideálně být všechny hlavní tratě - spojnice krajských měst. Jenže takový Liberec bude rád, když do něj vůbec nějaký vlak najde cestu. Koneckonců liberecko bylo i oblastí, kde jako poslední v ČSSR dojezdily parní lokomotivy (asi do roku 1982)...

1 0
možnosti

Rekonstrukce nádraží v Raspenavě za 400 milionů? Cože?! Dle mě nehorázně předražené a neodpovídající významu ani velikosti nádraží.

1 0
možnosti

Za 400 mega na železnici nepostavíte takřka nic..

A tady spíše půjde o výměnu zabezpečovacího systému...

1 0
možnosti

M37a64r77e40k 11Š33i48m46o11n

18. 10. 2014 22:31

Já se divím, že krajské město Liberec dosud nemá elektrifikované spojení se zbytkem republiky (tedy především s Prahou, která je klíčovým železničním uzlem, ať si pragofobové říkají co chtějí)

1 0
možnosti
Foto

Nejen Liberec, ale celý Liberecký kraj.

2 0
možnosti

Dokud bude cestování vlakem finanční luxus jako doposud, tak si dráhy žádné cestující nepřitáhnou, i kdyby vlaky jezdily kosmickou rychlostí. Už ve dvou lidech se vyplatí jet autem. S celou rodinou  - ani náhodou.

0 10
možnosti

zase jeden, co pocita jen benzin... v Cesku jsou jizdenky na zeleznici snad nejlevnejsi v Evrope, teda aspon na zapad od Uzgorodu...

8 0
možnosti

A co Hrádek nad Nisou - Varnsdorf? Kdy bude opravena cesta přes Polsko a kdy zde bude konečně zastávka?

0 0
možnosti
Foto

J37i89ř14í 42E92r97b41e60n

18. 10. 2014 5:41

Na ten peážní úsek přes Porajów dlouhodobě kašlou Poláci. Od českých i německých dopravců vybírají poplatek za ošoupání kolejí, ale s opravou váhají už třicet let - nemají tam odbočku, trať nevyužívají, nezajímá je to. Přitom už nkdy v roce 2005 nebo 2006 bylo dohodnuto v rámci projektu Luisa, že trať opraví a že si tam obnoví zastávku.

Ale zase se na tu dohodu s námi i s Němci vykašlali, jak pozoruju. Nebo se mýlíme?

5 0
možnosti

no konečně.

i když si říkám, jaký má asi smysl rekonstruovat tratě kolem České Lípy na 120 km/, když si nevybavuju, že by ČD měly dieslová vozidla s rychlostí nad 100 km/h?

a rekonstruovat nádraží v Raspenavě a Frýdlantu za 400 milionů? to budou mít asi střechy ze zlata a nástupiště z mramoru (což v tomhle regionu dlouho nevydrží...)

3 6
možnosti

Jestli ony ty nádraží ve frýdlantským výběžku neprojdou i modernizací z hlediska staničního zabezpečovacího zařízení, což samo náklady prodraží. K tomu peronizace, oprava budovy atd. Nepřijde mi to zase až tolik...

5 0
možnosti

Miliarda za nádraží v ČL? To jde o mezinárodní uzel s 25ti nástupišti asi několika stovkami vlaků za den? Nejde?! Takže je jasné, že zaklínadlo podchodu na normální lidi normální lidi nemůže zabrat. Normální o(v)čan tuší tunel a pořádnou kapsu kamarádovi. ;-O

1 7
možnosti

25 nástupišť by stálo tak 20 miliard ....

ČL je typickým příkladem nádraží z c.k. monarchie a když se tam mají postavit  třeba jen dvě ostrovní nástupiště, moderní kolejiště s ohřívanými výhybkami, zabezpečovacím zařízením na úrovni 21. století, tak TO PROSTĚ NĚCO STOJÍ ...

12 1
možnosti

J82a73n 28K19o80h96l

17. 10. 2014 16:32

Tady pomůže už jenom jedno: prokopat ty kopce a vést to tunely.. jinak to konkurence pro silnici nebude nikdy. Hlavně mezi Libe a Turnovem. Vyplatilo by se i lepší spojení do Polska..

7 0
možnosti

Liberec a Turnov ano, ale spojení do Polska ne. Obchodní a kulturní vzahy s Polskem jsou ve srovnání se Západem minimální a není to neexistencí trati.

Daleko více potřebujeme kvalitní trať do Bavorska.

5 1
možnosti

I když říkají, že se to vyplatí, tak mě přijde půl miliardy za cestu rychlejší o dvě minuty i tak hodně.

3 1
možnosti

P85a65v52e51l 32Ř61a28p74e24k

17. 10. 2014 13:44

Ono to není jen o tom zrychlení, ale i o tom, že se ta trať za pár dní nerozpadne. Investovat se do toho muselo tak jako tak.

11 0
možnosti