Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Serpentiny z Jablonce do Liberce zmizí, stavba vytoužené silnice začne

Konec nebezpečné a pomalé jízdy v serpentinách mezi Jabloncem a Libercem se blíží. Přípravy na stavbu dva a půl kilometrů dlouhé přeložky frekventované silnice I/14 by mohly začít do konce letošního roku. O stavbě se mluví již od počátku devadesátých let minulého století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i29ř66í 45V34o16l32e76k 6561254373709

Mapa zde http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/BA190F3E5C0C3FFFC125755100470A59/$file/s14-kunratice-jablonec.pdf

0/0
5.11.2014 8:17

J44i34ř32í 14E33r41b90e16n 1793254866727

Pozitivem této stavby by mělo být, že jako jediná snad nezasáhne do současného provozu mezi Libercem a Jabloncem - na rozdíl od rekonstrukce tramvajové trati, vratislavické silnice nebo železniční trati, které kvůli svému trasování spojení mezi městy silně ochromují.

I když u nás je taky možné všechno a "zodpovědní" úředníci a stavbyvedoucí jsou schopni zdržovat provoz i v nedotčených lokalitách.

0/0
3.11.2014 19:09

P50e43t75r 91N72e87c25h84a60n73i31c35k44ý 7553836768380

To není pravda. Kvůli stavbě téhle silnice bude na starých "zatáčkách" několik omezení, kyvadlový provoz a pár měsíců prý budou zatáčky uzavřené úplně

0/0
4.11.2014 8:45

J90i60ř38í 21E23r61b47e37n 1963404146967

A já doufal, že když se staví "vedle" staré silnice, že to bude klidnější ;-(

Při stavbě nové silnice Jičín - Mladá Boleslav před 30 lety tomu tak bylo.

0/0
6.11.2014 9:15

P69e86t71r 22N85e29c46h42a81n42i80c33k63ý 7813296498710

Ona totiž úplně "vedle" nepovede, spíš přes. Už se nechal někdo slyšet, že bez občasné uzavírky to bohužel nepůjde.

0/0
6.11.2014 9:17

J40i12ř16í 56E60r95b47e58n 1803894156647

No jo, je to tam:

"Průběh výstavby bude ovlivněn nutností zachovat dopravní obslužnost stávající obytné zástavby a firmy Plastkov. Počítá se proto i s úplnou uzavírkou silnice III /29024. Tranzitní doprava bude využívat stávající silnici I/14 přes Vratislavice."

Na to jsem zvědav :-/

+1/0
6.11.2014 9:19

P77e20t50r 86N86e29c68h33a64n56i82c70k89ý 7183546278560

Je to tak, na dopravu ze Mšena do Liberce jsem fakt zvědavý

0/0
6.11.2014 9:32

R78i42c38h82a55r76d 90P42o66d66z79i25m61e89k 2811867616

Tak to je supr. Já čekal, že to zavřou na 3 roky komplet.

0/0
4.11.2014 15:03

J91i36ř26í 54V53o41l42e61k 6511704783509

Celou jednu sezónu bude silnice uzavřená, zahájení závisí na dokončení rekonstrukce tramvajové tratě a tudíž průjezdnosti Vratislavic pro nákladní dopravu.

0/0
5.11.2014 8:15

M98i76l34e57n49a 36K71l58o85u45č81k66o41v19á 1384353661970

M tudy jezdime hodně často,ale dokud se nesvezu po nové silnici,neverim,ze kdy bude.Takovych slibů už bylo......a stavět ji budou 33 měsíců??? Chacha,už se tady nějaká stavba dokoncila v terminu? Myslim,že já už se nedoziju.

+3/0
3.11.2014 17:46

M76a67r18t10i36n 66Z65a64c51h 5264830392232

...mapka je k mání na stránkách ŘSD už asi 5 let + mnoho dalších plánovaných silnic v celé české republice, doporučuju navštívit a prostudovat, je to moc zajímavé čtení, jak by se nám jednou mohlo pohodlně jezdit...

+1/0
3.11.2014 14:21

J44a39k90u94b 87H38a25v84l64í33č47e34k 6291770405195

poznamenal bych, ze nejdulezitejsi na tom je to slovni spojeni JEDNOU MOHLO... nicmene ty projekty jsou hezke a kdyz uz ne prilis mnoho skutecnych novych silnici, tak aspon tu dokumentaci a vizualizaci maji hezkou :-)

+1/0
3.11.2014 15:05

J71o74s10e51f 22B45a21l52o32u19n 4260566225681

Já nevím,není ta mapka obráceně?Pokud by nová silnice ve směru od Liberce do Jablonce vedla vpravo byl by potřeba spíše tunel než mosty....:-)

0/−1
3.11.2014 13:42

J16o93s43e28f 97B37a28l73o98u44n 4710206475511

Vpravo od té současné ;-)

0/0
3.11.2014 13:43
Foto

J33i45ř12í 29Š40r44á72m85e73k 3678477439861

Skutečně povede vpravo od té současné

0/0
4.11.2014 11:36

P77e59t75r 85Č92i74h47á75k 7341640224837

Hotovo bude za 33 měsíců od zahájení stavby? V České republice se staví 2,5 kilometru dlouhý úsek tak dlouho? To i v Japonsku postaví 100 km silnice za kratší dobu... No budiž, hlavně že už se něco děje...

+8/0
3.11.2014 13:07

P95e89t73r 47N81e76c23h10a49n42i84c66k92ý 7213206498750

33 měsíců od zahájení stavby 2.5km úseku je pořádná darda. Předpokládáme-li, že se začne v červnu 2015, tak konec bude v nejlepším (a ne reálném) případě v lednu 2018 a to je ještě sakra daleko. Do té doby doprava mezi městy bude zažívat mordor. Nejen uzavření spojky z Rýnovic do Kunratic, ale taky neustálé nekonečné opravy Vratislavické silnice, oprava tramvaje, která se zatím pořádně nestíhá a je pravděpodobné, že o rok, dva později se dočkáme dalšího přerušení provozu. Opravy železniční trati Jablonec - Liberec už jsou také na spadnutí, ačkoli železnice mezi městy toho kvůli polohám nádraží příliš neřeší.

+8/0
3.11.2014 12:22

L58u70c42i33a68n 79P40a22p65a21z43i60a58n 5574967361935

Bohužel se stavba koná deset minut po dvanácté, no lepší tak než nikdy. Ale stavba začíná pozdě, měla již dávno sloužit, nejpozději v roce 2011. Ale uvažovalo a slibovalo i mnohem dříve. Inu kapitalistické plánování nefunguje. Dárek k výročí revoluce letos také nebude. Prostě pozdě. Špatný výkon ekonomiky vlivem vlád pravice a k tomu jako bonus zbytečná devalvace od temných sil v ČNB  přebytečné české koruny udělalo svoje. Nejen Německo, ale již i Slovinsko, Slovensko náš vzor!

+1/−2
3.11.2014 11:44

P74e32t88r 89N83e93c10h60a19n64i58c36k53ý 7173186548640

Poděkujme Vítu Bártovi, který přišel s veverkami jako spásou národa a jen dosednul do křesla, tak seškrtal a zastavil všechny stavby což zpozdilo čerpání dotací a teď se honem rychle všechno musí postavit najednou.

+5/0
3.11.2014 12:18

M24a25r46t34i34n 56M49u77s12i46l 4110441373971

Zeptám se dopravního specialisty, zda pro eliminaci dopravních komplikací navrhl dočasné zrušení mýta v úseku Rádelský mlýn - Lbc-Doubí, aby tranzitní kamionová doprava měla v úseku Jbc-Lbc kudy uzavřenou silnici objíždět a nespala se nám třeba do Lukášova? Jinak autorovi díky za článek i mapku.

+3/0
3.11.2014 11:12

P33e18t45r 24N82e55c10h36a80n52i48c74k78ý 7783126118620

Samozřejmě, že na ně kašlou, přikážou jim objížďku, ale penízky ať se sypou. Tímhle šikanováním kamionové dopravy jen zhoršujeme pozici místních dopravních firem a zdražujeme zboží.

+2/0
3.11.2014 12:17

M17a17r50e49k 51P71a79r59a 7842649640363

ale zlepšuje se tím životní prostor místních lidí, když jim před barákem nejezdí a to je nepochybně nadřazený ekonomickým zájmům. Pokud se u stavby argumentuje kamióny, tak mě to přijde jako zbytečná stavba. Kamióny by všude od nás na západ museli jezdit po dálnici. Když nepotkáte kamión tak jste jste do 15 minut v centru druhého města. Jestli je kvůli tomu nutno stavět novou silnici, když 2/3 silnic v kraji jsou v mizerném stavu. Viděl by ty priority jinde

0/0
4.11.2014 8:35

P53e32t58r 71N62e24c97h54a82n98i19c49k40ý 7693466978520

A právě proto, aby byl životní prostor vhodný, bychom měli podporovat kamiony, aby po dálnici jezdily a ne jim neustále zvedat mýto a v případě objížďky nebo uzavírky je stejně kasírovat. Pak se všechno zdraží, cizinci nás budou objíždět, místní dopravci to budou mít těžší a vykukové najdou jak to objet přes ten životní prosotr místních lidí. Zpoplatnění vjezdů do měst (mimo vybrané hlavní průtahy) by mělo mnohem větší smysl než zpoplatnění dálnic - u těch by dálniční známka bohatě stačila.

0/0
4.11.2014 8:44
Foto

J14i10ř12í 33Š67r97á42m74e90k 3268667949711

Konečně. Navíc děkuji autorovi za vloženou mapu. To, bohužel, nebývá pravidlem.

+14/0
3.11.2014 10:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.