Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Jablonce do Smržovky už zase jezdí vlaky. Jsou teď tišší a rychlejší

Tisícům lidí z Jablonecka se ulevilo. Po výluce se totiž vrátily vlaky na koleje mezi Jabloncem nad Nisou a Smržovkou, takže mohou zase pohodlně a rychle cestovat do škol, práce či za zábavou. Je to první opravený úsek trati z Liberce do Tanvaldu, kterou rekonstruuje Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17í94t 16J46ů62z37a 8392786301528

Ta průměrná šedesátikilometrová rychlost by umožňovala spěšné vlaky z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny ... ale ostatní parametry mě moc nepřesvědčují, má-li se počítat i se zastávkovými a nákladními ...

0/0
26.11.2014 12:23

P13e91t19r 24S32c69h95w17a95r66z 7258679313161

Na téhle trati má smysl přeprava v pravidelném taktu a ten Sp tam časově nenacpete (pokud se po reko trati z Liberce do jablonce povede ve špičce 30 minutový takt), už jen proto, že mu teď nemá Os kde "uhnout".

+2/0
26.11.2014 12:52

P11e39t93r 98N63e32c13h42a27n78i91c32k22ý 7343856538640

S náklady se prostě nepočítá (kromě nějakého dřeva v noci), není je kam dát, spěšný ani jinak zrychlený vlak také nemá šanci a vůbec u téhle trati je obtížné určit, kde by měl zastavovat, zastávky a stanice si jsou tam celkem rovnocenné.

+2/0
26.11.2014 12:54

P32e19t38r 70N27e15c63h58a14n47i17c15k64ý 7293916378840

Hurá, je to opravdu jedna z mála investicí do železnice v LK po strááášně dlouhé době. Trať neskutečně prokoukla a to před 5-10 lety byla smetiště toho nejhoršího v ČR (milovníci železnic si zas přišli na své, ale nemuseli tím jezdit každý den). Rozhodně to má své mouchy (hlavně málo výhyben, zrušené odstavné koleje, především jen 3 koleje na Smržovce a nástupiště jak pro koncert U2), ale ve výsledku to je radost tam jet, vlak je pocitově o hodně rychlejší a tišší a pohodlnější, to uzná každý kdo tam jezdil dřív a jede teď. Znamená to také delší prostoje ve stanicích kvůli starému jízdnímu řádu, ale aspoň nebudou velká zpoždění. Celkem darda bude od prosince 7min. prostoj na Smržovce směr Tanvald, protože ještě nebude možné zavést 30min. interval. Jestli je mi něčeho nostalogicky líto, tak je to nádražíčko v Jabloneckých Pasekách, ty krásné mechanické závorky, které tam paní výpravčí ve dne, v noci, vedru i sněhové vichřici sundavala měly své kouzlo. Stejně tak teplá čekárna s fotkami, informačními materiály a pokladnou už je otevřená jen do 13:50 (protože to mělo být o rok dřív a všichni tamní zaměstnanci si dali umístěnky jinam, jenže se to protáhlo a nejde najít někoho, kdo tam bude přechodně prodávat lístky i sundavat závory) a za rok už nebude vůbec. Sice tam přibyl nový přístřešek, ale nebude to úplně ono - no doba jde dál :-)

+5/0
26.11.2014 11:04

P40e61t97r 44S78c65h30w98a59r90z 7448399473821

Ten nový přístřešek v J.P. už stihl nějaký "yntelykent" počmárat (potagovat). :-/

Zajímalo by mě taky, proč se ale třeba v Pasekách snesla výhybka, stejně tam vlak staví a teď není x kilometrů místo třeba pro nouzové křižování.

0/0
26.11.2014 12:47

P82e20t23r 60N44e21c76h39a21n87i45c15k28ý 7653346228230

Nejmoudřejší SŽDC rozhodla, že záložní výhybny jsou zbytečný drahý luxus, někdo to musí udržovat, někdo to musí ovládat, nějak se to musí zabezpečit a stejně by se to použilo jen občas (mimořádný vlak, údržba, zpoždění), tak to vlastně "nemá cenu". Až se zavede 30min. takt, tak při menším zpoždění se zpozdí úplně všechno. Pluh na sníh prostě neprojede v době špičky...No uvidíme jak se to nakonec vyvine

+1/0
26.11.2014 12:53

L72u39k84á49š 55V90e65v87e39r71k50a 1277556710

v Pasekách se ale nikdy nekřižovalo, tam je výhybka jen pro vlečku, nebo resp. asi byla, sice technicky by tam vykřižovat šlo, s tím že jeden vlak by uhnul na vlečku a pak se vrátil, ale prakticky kvůli zabezpečovacímu zařízení je to nereálné, jeden vlak by jel do obsazeného úseku, ale dříve šlo křizovat na Nové Vsi a v Lučanech, teď už zbývá jen Jablonec a Smržovka, v extrémní nouzi by šla použít Nová Ves a její odstavná slepá kolej, pokud by se na ní vlak zrovna vešel

0/0
26.11.2014 17:07

P23e73t98r 34S32c53h15w41a91r72z 7628319853551

Jasně byla tam jen výhybka na vlečku a kusá, ten Stadler by se tam v nouzi nejvyšší vešel, teď už ta možnost není. Ani nevím jestli vůbec nechali nějaké výhybky v Nové Vsi.

0/0
26.11.2014 17:49

P42e60t12r 43N34e78c31h66a17n96i43c63k32ý 7933566818150

Už dávno ne, vytrháno ve jménu pokroku. Nová Ves by se nehodila do taktu, to se víc hodí ty Paseky (půl cesty mezi Smržovkou a Jabloncem), koketovalo se o tom, ale prachy chybí (nebo je spíš někdo nedá).

+1/0
27.11.2014 10:28

M88a93r42t72i90n 53E65f10f89e68n66b97e91r75g92e69r 8793413965214

...hlavně, že se všude píše zboží na vagóny a pak se při rekonstrukci zruší koleje..

+4/0
26.11.2014 10:25







Najdete na iDNES.cz