Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Jablonce do Smržovky už zase jezdí vlaky. Jsou teď tišší a rychlejší

Tisícům lidí z Jablonecka se ulevilo. Po výluce se totiž vrátily vlaky na koleje mezi Jabloncem nad Nisou a Smržovkou, takže mohou zase pohodlně a rychle cestovat do škol, práce či za zábavou. Je to první opravený úsek trati z Liberce do Tanvaldu, kterou rekonstruuje Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V35í58t 60J74ů56z93a 8572366591538

Ta průměrná šedesátikilometrová rychlost by umožňovala spěšné vlaky z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny ... ale ostatní parametry mě moc nepřesvědčují, má-li se počítat i se zastávkovými a nákladními ...

0/0
26.11.2014 12:23

P35e31t18r 20S97c71h18w50a64r42z 7168359563121

Na téhle trati má smysl přeprava v pravidelném taktu a ten Sp tam časově nenacpete (pokud se po reko trati z Liberce do jablonce povede ve špičce 30 minutový takt), už jen proto, že mu teď nemá Os kde "uhnout".

+2/0
26.11.2014 12:52

P62e13t90r 48N94e94c32h21a76n74i74c86k94ý 7363116618790

S náklady se prostě nepočítá (kromě nějakého dřeva v noci), není je kam dát, spěšný ani jinak zrychlený vlak také nemá šanci a vůbec u téhle trati je obtížné určit, kde by měl zastavovat, zastávky a stanice si jsou tam celkem rovnocenné.

+2/0
26.11.2014 12:54

P45e22t98r 31N75e62c73h23a32n87i76c79k89ý 7293106118570

Hurá, je to opravdu jedna z mála investicí do železnice v LK po strááášně dlouhé době. Trať neskutečně prokoukla a to před 5-10 lety byla smetiště toho nejhoršího v ČR (milovníci železnic si zas přišli na své, ale nemuseli tím jezdit každý den). Rozhodně to má své mouchy (hlavně málo výhyben, zrušené odstavné koleje, především jen 3 koleje na Smržovce a nástupiště jak pro koncert U2), ale ve výsledku to je radost tam jet, vlak je pocitově o hodně rychlejší a tišší a pohodlnější, to uzná každý kdo tam jezdil dřív a jede teď. Znamená to také delší prostoje ve stanicích kvůli starému jízdnímu řádu, ale aspoň nebudou velká zpoždění. Celkem darda bude od prosince 7min. prostoj na Smržovce směr Tanvald, protože ještě nebude možné zavést 30min. interval. Jestli je mi něčeho nostalogicky líto, tak je to nádražíčko v Jabloneckých Pasekách, ty krásné mechanické závorky, které tam paní výpravčí ve dne, v noci, vedru i sněhové vichřici sundavala měly své kouzlo. Stejně tak teplá čekárna s fotkami, informačními materiály a pokladnou už je otevřená jen do 13:50 (protože to mělo být o rok dřív a všichni tamní zaměstnanci si dali umístěnky jinam, jenže se to protáhlo a nejde najít někoho, kdo tam bude přechodně prodávat lístky i sundavat závory) a za rok už nebude vůbec. Sice tam přibyl nový přístřešek, ale nebude to úplně ono - no doba jde dál :-)

+5/0
26.11.2014 11:04

P21e53t12r 18S40c63h30w24a53r43z 7448209753811

Ten nový přístřešek v J.P. už stihl nějaký "yntelykent" počmárat (potagovat). :-/

Zajímalo by mě taky, proč se ale třeba v Pasekách snesla výhybka, stejně tam vlak staví a teď není x kilometrů místo třeba pro nouzové křižování.

0/0
26.11.2014 12:47

P48e13t62r 70N22e57c80h86a50n27i35c72k16ý 7543406868550

Nejmoudřejší SŽDC rozhodla, že záložní výhybny jsou zbytečný drahý luxus, někdo to musí udržovat, někdo to musí ovládat, nějak se to musí zabezpečit a stejně by se to použilo jen občas (mimořádný vlak, údržba, zpoždění), tak to vlastně "nemá cenu". Až se zavede 30min. takt, tak při menším zpoždění se zpozdí úplně všechno. Pluh na sníh prostě neprojede v době špičky...No uvidíme jak se to nakonec vyvine

+1/0
26.11.2014 12:53

L74u84k47á24š 57V58e70v14e57r78k16a 1317296380

v Pasekách se ale nikdy nekřižovalo, tam je výhybka jen pro vlečku, nebo resp. asi byla, sice technicky by tam vykřižovat šlo, s tím že jeden vlak by uhnul na vlečku a pak se vrátil, ale prakticky kvůli zabezpečovacímu zařízení je to nereálné, jeden vlak by jel do obsazeného úseku, ale dříve šlo křizovat na Nové Vsi a v Lučanech, teď už zbývá jen Jablonec a Smržovka, v extrémní nouzi by šla použít Nová Ves a její odstavná slepá kolej, pokud by se na ní vlak zrovna vešel

0/0
26.11.2014 17:07

P13e55t16r 37S76c36h57w87a53r76z 7338139843821

Jasně byla tam jen výhybka na vlečku a kusá, ten Stadler by se tam v nouzi nejvyšší vešel, teď už ta možnost není. Ani nevím jestli vůbec nechali nějaké výhybky v Nové Vsi.

0/0
26.11.2014 17:49

P67e57t74r 83N66e86c69h35a38n66i90c53k90ý 7663636788730

Už dávno ne, vytrháno ve jménu pokroku. Nová Ves by se nehodila do taktu, to se víc hodí ty Paseky (půl cesty mezi Smržovkou a Jabloncem), koketovalo se o tom, ale prachy chybí (nebo je spíš někdo nedá).

+1/0
27.11.2014 10:28

M65a30r87t32i26n 10E27f62f59e97n85b40e69r89g54e73r 8873453105134

...hlavně, že se všude píše zboží na vagóny a pak se při rekonstrukci zruší koleje..

+4/0
26.11.2014 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.